Smink & Makeup

Bloggerinák: Márti, a Love the Heels szerzője

2011. július 25. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Mártit, a Love the Heels íróját mutatjuk be.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

2008-ban kezdtem el blogolni, akkor még nagyon-nagyon kezdetleges és kicsit gagyi is volt. Nem nagyon gondoltam bele, hogy másoknak is írok, elsősorban a magam szórakoztatására hoztam létre. Akkor még első profil a cipők és a divat voltak. Leginkább ezekkel foglalkoztam, a kifutókat, a divatheteket elemeztem. Majd tavaly év közepén engem is érdekelni kezdett a szépségápolással kapcsolatos bejegyzések készítése, és átváltoztattam a blogom, sminkes bloggá.

Mi volt az, ami miatt a divattól inkább a smink felé fordultál?

Továbbra is érdekel azért mindkettő, de azért váltott a blogom, mert úgy éreztem, ezt sokkal magasabb szinten tudom művelni, mint a divatblogot. Én nem tudtam olyan divattanácsokat adni, amelyeket fel is tudnak használni, néhány általános tippen kívül. Persze ebben sem vagyok profi, közel sem! Szimplán úgy gondolom, hogy jobban tudok egy blogot vezetni ebben a témában. A divat továbbra is kitölti a mindennapjaimat, tanulmányt írok, magazinokkal foglalkozom. Nem zárkózom el attól a gondolattól sem, hogy ezzel foglalkozzak később hivatásként, de még minden lehetséges.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Általában kedv kérdése, de mindig igyekszem összehangolni az igényekkel. Van, hogy megkérdezem, mire kíváncsiak az olvasók, de általában a hozzászólások számából jövök rá, mire vevő a közönség. Mivel általában azokról tudok jó posztot írni, amik engem is érdekelnek - nyilván -, így ez is szempont, nekem mi tetszik.

Volt olyan téma, aminél te magad is meglepődtél rajta, hogy mennyire megmozgatta az olvasókat?

Előfordult már, hogy meglepett, hogy mennyien reagálnak rá, és mennyi embert mozgat meg. Visszanézem a régi bejegyzések statisztikáit is, és néha meglepődök, hogy mennyien nézik meg.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat (egyedi látogatók, oldalletöltések)? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Természetesen figyelem, és örömmel látom, hogy annak ellenére is kitartanak mellettem, hogy nem mindig van sok időm posztolni. Nézem azt is, hogy milyen keresőszavak alapján találnak ide, milyen oldalakról érkeznek még látogatók. Inkább az a fontos, hogy aktív legyen az olvasótáborom.

Mennyien nézik a blogodat egy hónapban?

Ez mindig attól függ, mennyi időt fordítok én a blogra. Ha hetente blogolok, akkor kevesebben nézik. Ebben a hónapban nem voltam túl aktív, megnéztem most a statisztikám, és eddig 34.000 oldalletöltés volt. Ez jóval több szokott lenni, de csak akkor, ha én is teszek érte, és posztolok.

Hogyan tanultál sminkelni (pl. család, tanfolyam, sminkvideók, blogok)?

Blogok adták az ihletet, majd nagyon sokat kísérleteztem magamon, végül másokon. Örülök, hogy eleinte is posztoltam sminkeket, mert én magam is látom, mennyit változtam.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz (munka/tanulás)?

A Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció szakán tanulok, PR és médiainformatika szakirányon. Emelett dolgozom is. Egy automata kávéfőzőket forgalmazó cégnél vagyok promóter, valamint újságírással is foglalkozom az egyetemen. Alkalmi grafikai munkák is akadnak néha, valamint egyre több sminkelési munkára is felkérnek, aminek nagyon örülök. Ja és nem elfelejteni, hogy medgyesegyházi vagyok, ilyenkor nyáron non-stop a dinnyeföldön dolgozom.

A sminkes felkérésekben szerinted van szerepe a blogodnak?

Mindenképpen. Én a blogomon tanultam meg sminkelni, ott nézegettem vissza a hibáimat, így láttam, hogy fejlődök-e. A visszajelzésekből tudom meg, hogy milyen a visszhangja egy sminknek, utána azt, hogyan hasznosítsam máson. Tudom, hogy a kérdésed nem erre irányult, hanem úgy érted, hogy amiatt kértek-e fel. Legtöbbször ismerős ismerőse kér fel, de előfordult már, hogy számomra ismeretlen keresett meg.

Szeretnél sminkesként dolgozni vagy inkább a média felé vennéd az utad? Esetleg teljesen más...?

Nagyon sok álmom és tervem van. Szeretnék sminkesként dolgozni, ha lenne rá kereset a környéken, ahol lakom. Papír nélkül esélyem sincs... Magazinszerkesztés érdekel még nagyon, de ez, és a sminkelés, félek, hogy csak álom és hobbi marad. Amiben a jövőmet látom, az az arculattervezés, akár grafikai, akár eladás terén.

Gondolkodtál már tanfolyamon?

Gondolkodtam, de én inkább egy sminkes mestertől vennék órákat.

És ki lenne az "álomtanárod"?

Még nem foglalkoztam olyan mélyrehatóan ezzel a témával, ha végeztem az egyetemen, akkor indulnék neki.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

A magyar sminkes blogok a kedvenceim, azért mert jó látni, hogy egy ilyen pici és szegényes országban is egyre több cég figyel arra, hogy támogasson minket, és ez az itthoni blogoknak is köszönhető. Leginkább 5-6 bloggerinát olvasok itthonról, de persze a Google olvasóm is tele van, amin minden nap átmegyek, de nem olvasok végig minden bejegyzést.

Mara másképp látta ezt, ő nem tartja túl jónak a kozmetikumgyártó cégek blogger-kommunikációját. Milyen formában támogatnak titeket, illetve szerinted mely cégek mutatnak példát ezen a területen?

Nekem szimpatikus, hogy ennyire nyitnak a bloggerek felé, a cégek is belátják, hogy jó marketinges lépés ez. Fontos, hogy a bloggerina is szavahihető legyen, és ne írjon azért jót egy termékről, mert kapta. Ez a cégnek és a blognak sem jó, mert rossz visszhang! Persze az is előfordul, hogy valakinek tényleg beválik, többnek pedig sajnos nem. Először az L.A. Makeup nyitott felénk, nekem nagyon tetszik az ő stratégiájuk. Úgymond meg kellett dolgozni azért, hogy kapjunk termékeket, és nem random módon lettünk kiválasztva. Utána nyitott a Primőr Kft., ők pedig találkozókat szerveztek, amelyen a márkákat is jobban megismerhettük. Én imádom ezt a világot, szeretem, hogy figyelnek minket. Pár hete a Coty Hungary Kft. is megkeresett, és még pár bloggert is. Ők olyanokat választottak ki, akik szeretik és ismerik a termékeiket. Mindenkinek megvan a saját módszere, ez így van rendjén. Nekünk is elég erős a véleménybefolyásoló erőnk, így ezzel ők is élnek, de nagyon fontos, hogy meg kell tartani a bizalmat. Nekem fontosabb az, hogy elhiggyék amit írok, visszajöjjenek a blogomra, minthogy két szemhéjpúderrel többet kapjak. Éppen ezért mindig igazat írok.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Nekem nincs ilyen, mindig fedezek fel valami újat. Azokat szeretem, amelyek megfizethető áron vannak egy egyetemista számára is, és nagyon jó minőségűek. Nekem nincs high-end márkám, így azokról nem tudok nyilatkozni, de nagyon szeretem a Manhattant, az essence-t, a N.Y.C-t, a NYX-et, a Max Factort és az e.l.f.et is.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Nálam ezek havi szinten változnak, most a NYX Soft Matt Lip Cream-jei közül az Addis Ababa a kedvencem. Nyáron nálam nélkülözhetetlen a mattító púder, valamint a Miss Rosé bronzosítóm.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Igen, elég sok, de ezek mind érdekeltek engem is.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon (pl. sminktippek, tutorialok, tesztek, személyes bejegyzések, nyereményjátékok)?

Napi sminkes bejegyzések.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Ez nagyon változó. Ahogy időm engedi, van, hogy egy héten egy bejegyzés születik, de van, hogy kétnaponta sikerül. Én azt szeretem igazán, ha van időm, és kétnaponta tudok posztolni.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Egy egyetemi újságban, de az inkább számítástechnikai, mint szépségápolási.

A számítástechnikai és dizájn/grafikai érdeklődés honnan jött nálad? Szerinted fontosak ezek egy jó bloghoz?

Bátyámnak hála, elég fiús lány voltam, fociztam és számítógépeztem. Így megmaradt nagykoromra is a számítástechnika szeretete. Persze ez mára teljesen átalakult, mivel a programozás részét sikeresen megutáltam az egyetemen, gazdaságinformatikus palántaként. Igazából mindig csak a grafika érdekelt, nem is tudom miért kötöttem ott ki - vagyis tudom, de ez most mellékes. Mindig imádtam rajzolni, művészetis suliba jártam, alkottam éjjel nappal. Most kicsit háttérbe szorult a grafika nálam, de mindig a listán van, hogy újra elővegyem a grafikus táblám. Nem tartom rettentően fontosnak ezeket a skilleket, hanem inkább plusznak. Az a fontos, hogy legyen valakinek szépérzéke. Már annyi sablont lehet letölteni, hogy szinte felesleges új dizájnt készíteni. Sok olvasót például zavar a grafikus blog, inkább a letisztultat szeretik. Én azért szeretem, ha valami kicsit egyedibb. A mostanit nem én készítettem, de az eddigi négyet-ötöt igen.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Nagyon szerencsésnek tartom magam, hogy 5-6 lánnyal sikerült jó barátságot kiépítenem, és olykor még találkozni is sikerül velük.

+1: Ki legyen a következő interjú alanya?

Engem Lillus érdekelne.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása