Smink & Makeup

Bloggerinák: Maggie, a Beauty Junkie

2011. július 27. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Magdit, a Maggie the beauty junkie szerzőjét mutatjuk be.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

A tavaly nyári rémes vizsgaidőszak közepén indítottam a blogot, akkor még 2-3 magyar nyelvű szépségápolással foglalkozó blog volt, ezért úgy éreztem lehet igény az enyémre is. Teljes mértékben a kikapcsolódás volt a motivációm, jól esett elmenekülni az egyetem monotonitásából és a határidőkből egy sokkal szabadabb dologba. Mindig is érdekelt ez a téma, és jól esett megosztani a tapasztalataimat, gondolataimat ezekről a dolgokról. Most már kicsit átalakult ez, és nagyon jól esik, amikor valaki az én tanácsomra vásárol meg valamit, és elégedetten ír vissza róla.

Érdekes, hogy pont a vizsgaidőszak közepén kezdtél el blogolni. Nem jártál úgy, hogy annyira beszippantott a posztolás, hogy a tanulás rovására ment?

Többször is.. nagyon magával tud ragadni és sokszor volt olyan, hogy egy zh előtti este nem tanultam, hanem inkább megírtam egy bejegyzést másnapra. De nem bánok semmit, a suli jól megy, összeségében nem megy a rovására. Elég jól össze tudom egyeztetni, az éjszakázás építész hallgatóként amúgy sem ismeretlen a számomra, a bejegyzések 80%-a szorgalmi időszakban éjjel születik.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Abszolút random választom a témákat, amiről kedvem van írni arról írok. Persze én is ugyanúgy olvasok más oldalakat is és tájékozódom az újdonságokról és trendekről plusz figyelembe szoktam venni, ha egy-egy olvasóm külön kér valamit, sminket, vagy egyéb témában véleményt, de szeretném megtartani azt a szabadságot, amivel annó belevágtam az egészbe. Az újdonságokról is igyekszem csak akkor írni, ha az tényleg megmozgat és tudok róla saját véleményt is írni és nem csakúgy kitenni minden sajtóanyagot.

A sminktrendek közül van most olyan, ami nagyon tetszik vagy nem tetszik neked?

Nekem a color-blocking sminkekbe való átültetése kicsit sok, de talán azért, mert főleg a hordható, natúrabb sminkeket preferálom. A blogomon is ez a fő vonal, nálam nem valószínűek a szivárvány színű kompozíciók, de nem is ezért nézik a blogomat az olvasók.

Milyen egyéb témákban szokták leginkább a véleményedet kérni az olvasók?

Az szokott elég gyakran előfordulni, hogy például egy-egy alkalomra milyen ruhát vegyenek fel. Ez ilyenkor elég nehéz, mert nem ismerem az adott illető ruhatárát. Egyébként nagyon jól esik, hogy ilyesmivel megkeresnek, mert ez azt jelenti, hogy bíznak az ízlésemben, tetszik nekik, amit csinálok.

Most kicsit emiatt is indult el egy sorozat félém, ahol megmutatom, hogy munkahelyre mit vettem fel, vagy ha családi program van éppen. Tervezek még jó pár ilyen bejegyzést és természetesen ezt is sminkkel együtt, de igazából nem érzem elég megfelelőnek a ruhák fotózását. Tükörből fotózni szerintem nagyon gagyi, az időzítőnél nagyon bután érzem magam, egyébként pedig nincs, aki fotózgasson, úgyhogy egyelőre még megoldatlan ez a kérdés és marad ez az állapot, pedig rengeteg ötletem lenne.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Az elején nem nagyon érdekelt, sőt elég béna is voltam ezekhez a dolgokhoz, nem regisztráltam semmilyen statisztika figyelő oldalra. Kb. egy félév után jutott eszembe az Analytics-et is beüzemelni, amit kicsit bánok, hogy csak ilyen későn, érdekes lenne az elejétől részletesen nyomon követni a blog fejlődését. A Blogger alap statisztikája elég hiányos sajnos.

Érdekes volt, hogy a blog design-váltása után nagyjából megtriplázódott az oldalletöltés, valószínűleg könnyebben találják meg az olvasók, amit keresnek és ezt jó látni.

Szoktam figyelni, hogy melyik bejegyzések a leglátogatottabbak. Ezt érdemes figyelni, mert akkor látom, hogy mi az, ami érdekes az olvasóknak. Ha valamire nem érkezik sok komment, az nem jelenti azt, hogy nem hasznos: például érdekes, hogy a MAC studio fix fluid alapozó teszt toronymagasan és stabilan az első, amióta megírtam, utána pedig az essence better than gel nails szett tesztje és csak ezután következnek az olyan népszerű nyereményjátékok stb.

Azt nem szoktam figyelni, hogy hányan követnek, mert tudom, hogy sokan követik be a blogokat a játékok miatt. Az sokkal fontosabb és jobb, hogy látom, hogy rengeteg aktív olvasó van, aki Facebookon, Twitteren és a blogon is kommunikál.

Nagyon érdekes, amit a dizájnváltás kapcsán mondtál. Van esetleg mintád az előzőről összehasonlításképpen?

Egy alap blogger sablont használtam ezelőtt, és így kicsit kaotikus lett a több száz bejegyzés, még úgy is, hogy cimkézve volt minden és kategóriákba rendeztem. Kevés volt az oldalsáv, nem volt átlátható stb-stb.

Megérett a blog az új külsőre és rendszerre. Nagyon sokáig dolgoztam vele, hogy olyan legyen, amilyet szeretnék. Furcsának tűnhet, de egyébként papíron filcekkel rajzolgattam, hogy milyen legyen a rendszer és az elképzelésemnek megfelelő sablont kerestem, amit aztán a saját ízlésemre alakítottam.

A számokat legjobban egy grafikon szemlélteti szerintem, csináltam erről egy printscreent neked az alap blogger statról, ez mutatja a blogom fejlődését.

Ahol a legmagasabb a grafikon, az volt június hónap, amikor megtörtént a váltás, 107 561 oldalletöltéssel zárt a hónap. Szerintem nem kell magyarázni, mekkora ugrás volt ez. Most nincs vége még a júliusnak és maradt is ez a magasság a napi oldalletöltés nem megy 4-5 ezer alá, szóval szerintem egyértelműen az új külsőnek is köszönhető, többet olvasgatnak az oldalon.

Hogyan tanultál sminkelni?

Nem tanultam kifejezetten sminkelni sehol, egyszerűen érdeklődő voltam és nagyon sokat jártam utána a témának. Nem tartom magamat profi sminkesnek, magamat szeretem sminkelni és nem is szeretnék sminkes babérokra törni, sokan összekeverik a dolgokat, ezért fontosnak tartom ezt hangsúlyozni.

Mit értesz az alatt, hogy sokan összekeverik a dolgokat? A bloggerekre vagy az olvasókra gondolsz?

Kicsit mindkettőre. Az olvasóknak fontos megérteniük, hogy mi nem vagyunk (a többség) profi sminkesek... és épp ezért feleslegesnek tartom az erre irányuló beszólásokat (pl. minek írok blogot, ha nem sminkelek másokat vagy nem teszek fel extrém sminket).

Én egyszerűen szeretem magamat a hétköznapokon is kicsit szebbé tenni és ezt mutatom meg, a legkevésbé sem oktató jelleggel, inkább csak iránymutatás és tanácsként, esetleg bátorításként, hogy merjünk sminkelni.

A bloggerek között sok nagyon tehetséges van, akinek úgy gondolom helye van a szakmában.

Fontos tisztában lenni saját magunkkal, attól, hogy kisminkeled magadat vagy a barátnőidet egy buli előtt, még nem leszel sminkes, és nem biztos, hogy megállnád a helyed például egy fotózáson élesben. Ez magára a sminkes szakmára nézve is degradáló szerintem, és nem szabad az olvasókat sem tévhitben ringatni. Nagyon sok gyakorlás és tanulás kell ahhoz, hogy valaki szépet varázsoljon bármilyen arcra, annyi féle arc van! Hozzám is nem egyszer érkezett olyan olvasói kérés, hogy vállalnék-e sminkelést vagy oktatást, de nem lenne képem elvállalni alapból sem, nem hogy pénzért...

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz?

Tanulok, most leszek negyed éves a BME építész karon, nem rég szakosodtam, úgyhogy tervező építésznek tanulok. Ezer éve építésznek készültem, és most is imádom összeségében. Nagyon fontos nekem, hogy kreatív dolgot csinálhassak és a maximalizmusom is tökéletesen párosul az építész szakmával. Most épp a nyári gyakorlatomat töltöm egyébként egy építész irodában, szóval a nyár sem csak a blogolásról szól.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Temptalia blogját nagyon tisztelem és becsülöm, elképesztő az a munkamennyiség, amit beleöl az oldalába, és gyakorlatilag egy lexikont hozott össze! Én biztos, hogy nála keresek rá, ha valami érdekel 95%, hogy meg fogom találni. YouTube "gurum" pedig TiffanyD, mert imádom. Nagyon szimpatikus és hasonlít rám külsőleg is, így nagy valószínűséggel, ha ő elkészít valamit, akkor az nekem is jól fog állni.

Már nem nézek videókat egyébként, sajnos az időm nem engedi, de amikor tehetem, hozzá nézek fel először. Szerintem fontos egyébként, hogy az ember olyan "sminkgurut" (egyébként gyűlölöm ezt a megnevezést, de tudom, hogy nincs rá jobb szó) találjon magának, aki nagyjából az ő karaktere, így nem érheti túl nagy csalódás (pl. ami a hatalmas szemhéjon jóláll, az a fedett szemhéjon miért nem? satöbbi).

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Nincs abszolút kedvencem, nagyon széles körben igyekszem nézelődni és kipróbálni dolgokat, szerintem nem is tudnék leragadni egy márkánál. Szeretem a MAC pirosítóit, a Chanel rúzsait, a Max Factor szájfényeit, az Avon szemceruzáit... és tudnám sorolni még napestig.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

A Mac fluidline zselés tus isteni, az Avon bronzosító gyöngyei verhetetlenek, és az Urban Decay Naked palettája, ha az lehet egy.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Szerencsére nem ér túl sok csalódás, mert én kétszer is meggondolom, hogy mire adok ki pénzt, nem szokásom úgy vásárolni a drogériákban, mint a közértben. Utánanézek egy-egy terméknek, ha arról van szó, vagy rendesen kipróbálom az üzletben. A legutóbbi sminktermék, amiben csalódtam az az Essence You Rock palettája volt, még szerencse, hogy tesztelésre kaptam, különben kiborulnék, még akkor is, hogy ilyen olcsó.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Az Avon údonságaiból igyekszem mindig beszerezni néhány dolgot, hogy megmutathassam, mert tudom, hogy katalógusból nehezen rendel bárki. Úgy vettem észre, hogy ezt szeretik és kérik is az olvasók, így nem bánom egyáltalán.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

A személyes bejegyzéseket és az Avon teszteket nagyon szokták szeretni. Mostanában már nem piszkálnak azzal sem, hogy "csak" natúr sminkeket teszek fel a blogra, hanem kifejezetten szokták kérni az olvasók és nagyon népszerűek, aminek nagyon örülök.

Az Avon szokott adni terméket tesztelésre, ahogyan pl. a Primőr?

Nem! Az Avon teljes mértékben saját finanszírozás. Anyu nagyon régóta Avonozik és így az idők során rengeteg termékre tettem szert, első körben igyekeztem ezeket bemutatni, most pedig az újdonságokat. Örömmel tölt el, hogy segíthetek a választásban és megkönnyíthetem a vásárlást. Viszont azt is fontos hozzátennem, hogy nem jellemző, hogy az olvasók tőlem vásároljanak, erre kb 3-4x volt példa, tehát nincs hátsószándékom, nem ebből tervezek meggazdagodni és senkit sem buzdítok arra, hogy nálam vegye meg, amit szeretne.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Napi 2 órát biztosan. Ennyire akkor is szükség van, ha csak a levelekre, kérdésekre válaszolok, átnézem az aktuális dolgokat és egy bejegyzést megírok. Ha előre dolgozok (pl. swatch fotók, ilyesmi), akkor azt a hétvégére szoktam tenni és így hétköznap "csak" a szöveget írom meg.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Nekem sajnos nincs ilyen "marketinges" beállítottságom és nem is tanultam ezeket a trükköket soha, a Facebook csoportot is csak nemrég hoztam létre. Nagyon szeretem, amikor a Facebookon vagy a blogon akár egymást is segítik az olvasók, ha kérdés merül fel, ilyenkor olyan jó érzés, hogy van egy kis közösség, aminek a blogom biztosítja a helyet. Gondolkodtam már egyébként "közönség találkozón" mert nagyon szívesen megismerném azokat, akik olvasnak és írnak nekem, de ennek nem a látogatottság növelése lenne a célja, egyszerűen csak én is kíváncsi vagyok mindenkire. Kicsit kínosan is érzem magam olyankor, mikor valaki azt írja, hogy látott itt-ott, de inkább nem jött oda.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Kaptam már felkérést, hogy csatlakozzak bizonyos oldalakhoz, de én a saját blogomat szeretném írni szívvel-lélekkel. Ez csak az enyém és nem köt semmi, ennél többre én jelenleg nem vágyom.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Több olyan blogger és olvasó van, akivel tartom a kapcsolatot, levelezünk vagy leülünk egy kávéra, ha arról van szó.

Ki legyen a következő interjú alanya?

Griberli.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása