Smink & Makeup

Ecsetlexikon - Mi, mire jó? - Alapozás

2015. december 21. Katushka

Többen jelezték felénk, hogy jó lenne ha írnánk egy kis összefoglalót, hogy melyik ecset mire jó, milyen művelethez milyen eszközt használjanak. Nos, akkor kezdődjön -:)

20120921-szepulj-smink-egyszeregy-igy4.jpg

Alapozás

Elsősorban ecsetet használatát javasolom, mert ezzel lehet szépen, egyenletesen felvinni a folyékony alapozót. De az egyszerűség kedvéért, ebből is van jó pár amiből választhatunk. Itt szerintem leginkább csak az dönt, hogy kinek mi esik jobban a kezére. Amennyiben folyékony állagú alapozót használunk, akkor szintetikus ecsetet használjunk, mert a nedves bázisú festékekhez ez az ecsettípus a legmegfelelőbb.

Nekem az első ecsetem, amit vettem, az egy alapozó ecset volt 10 évvel ezelőtt. Ez egy MAC 187-es ecset volt. - Előtte mindig a kezemmel vittem fel az alapozót, ami nem tűnt akkor rossz megoldásnak, de nem volt olyan természetes az eredmény. Inkább maszkos hatást értem csak el vele, arról nem is beszélve, hogy mennyi festéket pazaroltam el azzal, hogy a kezemen maradt az alapozó. - Nagyon nagyon szeretem ezt az ecsetet, mert nagyon szépen és alaposan lehet vele dolgozni! Az alapozó szivaccsal ellentétben, ez mindig csak annyi festéket vesz fel, amire szükségünk van, nem szívja magába, így nem pazaroljuk az alapozót. Ennél az ecsetfajtánál még megemlíthetünk többféle ecsetet is. 

 alapozo_ecsetek.jpg

(Sigma: F50; F80; F60)

Ami még szintén jó megoldás, az egy kabuki alapozó ecset. Ezt azóta használnom, amióta elkezdtem sminkelni tanulni. Teljesen beleszerettem ebbe az ecsetbe. Rengeteg ecsetszál van benne, nagyon alaposan lehet vele dolgozni, és nagyon kellemes is :) - Ezt az ecsetet szoktam használni alapozásra a videókban - Én arra a kis trükkre is használom ezt az ecsetet, hogy mikor lassan befejezem az alapozást, akkor picit több festéket felveszek vele, de nem használom el mind, tehát egy kevés festék rajtamarad az ecseten, és ezt később tudom használni, akár napközben a sminkem javítására is.

 

Beautyblender - Ez a termék gyakorlatilag egy szivacs, de mégsem egy klasszikus szivacs. Nem rendelkezik azzal a rossz  tulajdonsággal pl. hogy a felvett alapozó mennyiség felét magába szívja. Kialakításának köszönhetően az arc teljes egészét alaposan ki lehet festeni. Használhatjuk nedvesen és szárazon is. Tisztítása nagyon egyszerű, vízzel és egy kevés szappannal könnyedén ki lehet mosni.

 

Egyszerű smink szivacs - Én ezt a terméket lényegében senkinek nem ajánlom, mert nem lehet vele szépen dolgozni, legalábbis szerintem. Nem nyújt természetes hatást az alapozó ha ezt használjuk, arról nem is beszélve amit korábban már írtam - rengeteg alapozó kárba veszik, mert magába szívja a szivacs. Tisztítani sem olyan egyszerű, én ezeket mindig inkább kidobtam, mert csak a bajom volt vele. Szerintem az alapozó szivacs semmi másra nem alkalmas, mint pl. egy gésa smink elkészítéséhez, ahol tényleg egy fehér maszkot kell kreálnunk.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása