Smink & Makeup

Bloggerinák: Babus, a Babus Beauty írója

2011. október 24. spacegirl

Bloggerinák sorozatunkban ma Babust, a Babus Beauty blog szerzőjét kérdeztük.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

babus1.JPGMikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

2010 október végén kezdtem el. Előtte már egy ideje olvasgattam smink blogokat, nagyon tetszettek és közben sokszor gondoltam arra, hogy én is szívesen foglalkoznék ezzel. Így amikor lett szabadidőm, úgy döntöttem, belevágok. A sminkelés világa régóta érdekel, érettségi után szerettem volna ebbe az irányba is tanulni, de sajnos végül nem került rá sor. Most viszont örülök, hogy a blog által újra belevettettem magamat jobban ebbe a témába, és gyakorlom a sminkelést is.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Teljesen véletlenszerűen, amiről éppen kedvem van, arról írok. Időnként pedig a füzetkémbe jegyzetelt dolgok közül választok egyet, oda írom fel mindig, ha eszembe jut valami. Ezen kívül próbálom azt is figyelembe venni, hogy éppen mik az újdonságok, és mi az, ami olvasóként engem is érdekelne. Sajnos a sminkekről nincs mindig időm fotókat készíteni, valamint van pár téma, amikkel már régebb óta szeretnék foglalkozni, de sajnos valami mindig közbejön. Remélem azért előbb-utóbb mindent meg tudok valósítani, amit szeretnék a blogban.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Szoktam figyelni, hogy mennyien nézik a blogomat, jó ha van visszajelzés, meg látom, hogy melyik témák érdeklik legjobban az olvasókat. Valamint nagyon örülök minden új követőnek, és a kommenteknek is.

Hogyan tanultál sminkelni?

Ahogy említettem, végül sminkes iskolába nem jutottam el. Otthon gyakorolgattam, valamint néztem videókat, blogokat.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz?

Júliusban záróvizsgáztam turizmus-vendéglátás szakon, kongresszus és rendezvényszervező szakirányon, emellett jártam esküvőszervező és esküvői stylist tanfolyamra. Még egy szakmai német nyelvvizsga hiányzik a diplomámhoz, úgyhogy most a német tanulásba vetettem bele magamat. E mellett szeretnék az esküvőszervezéssel is foglalkozni, valamint ha lesz rá alkalmam a sminkelést is szívesen csinálnám.

Van valamilyen hosszabb távú célod a bloggal, pl. összekötni az esküvőszervezéssel, stylist munkával?

Igen, terveim között van, hogy legyenek a blogban esküvős bejegyzések is, akár smink, akár ruhákkal kapcsolatos posztok, pl. milyen alakra milyen ruha előnyős, vagy dekorációs ötletek.

Látszik, hogy a rendezvényszervezésen belül az esküvők fogtak meg igazán. Miért ezt választottad, mi az ami legjobban vonz benne?

A rendezvényszervezésen belül két dolog érdekel igazán, az egyik a koncertszervezés, a másik az esküvők. Egy ismerősömnél láttam pár éve, hogy járt ilyen tanfolyamra és nagyon megtetszett. Nagyon jó, ahogy a menyasszonnyal felépítheted az egész esküvőt, beleadhatod az ötleteidet és mindenben segíted, hogy a nagy napján minden úgy történjen, ahogy annak kell.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Megmondom őszintén a blog bejegyzéseket jobban szeretem, mint a videókat. Az abszolút kedvenceim: Makeup My Day, Almeidas, Dei-Dei Makeup. A magyar blogok közül pedig nagyon sokat olvasok, és mindegyiket másért kedvelem.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Sok márkát szeretek, de ha egyet ki kell emelnem, akkor a NYX-et mondanám. Fantasztikus termékek, elérhető áron. Valamint a Sleeket kedveltem meg nagyon mostanában.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

MAC fluidline – blacktrack: sokáig kerestem a megfelelő fekete tust és Ő lett az abszolút befutó. NYX pirosító: szerintem egy egyszerű sminket is fel tud dobni a pirosító, a NYX pirosítói pedig nagy kedvenceim. Sleek szemhéjpúder paletta: nagyon jó paletták és mindenki megtalálja a neki való összeállítást.

Neked melyik a kedvenc Sleek palettád?

Original és Monaco.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Urban Decay szemhéjalapozó. Nagyon sokan dicsérik, de sajnos nekem nem vált be.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Igen, volt már ilyen. A legtöbbre mondjuk én is kíváncsi voltam, de eszembe jutott sokszor, hogy az olvasókat is érdekelheti.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

Nyereményjátékok szerintem mindenkinél nagyon népszerűek, azon kívül elég vegyes. Tesztek, napi smink, személyes beszámolók, ruhás bejegyzések vannak még az első tízben.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Elég sokat. Olvasgatni mindennap szoktam blogokat, bejegyzést írni pedig az időmtől függően. Sajnos nyáron az államvizsga és a nyári programok miatt eléggé lecsökkent a blogbejegyzések száma, de most már próbálom növelni. Egy bejegyzés elkészítésének az ideje pedig függ a bejegyzés jellegétől, van ami több időt vesz igénybe. De a folyamat általában: tesztelés vagy smink elkészítése, fotózás, képek kiválogatása, címkézése, szöveg megírása.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Nem igazán. Facebook oldalt csináltam, amikor fél éves lett a blog, mert sokszor éreztem azt, hogy megosztanék olyan dolgokat is, amik egy blogbejegyzéshez kevesek lennének, a Facebook viszont tökéletes erre, valamint ott kicsit személyesebbé is lehet tenni a kapcsolatot.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Nincs.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Igen, nagyon örülök, hogy megismertem sok kedves embert a blogolás által. Vannak, akikkel napi kapcsolatban vagyok, bár őket már a blogolás előtt ismertem, kivéve Mártit.

Ki legyen a következő interjú alanya?

Niki.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása