Smink & Makeup

Alakformálás 5. rész - Ultrahangos alakformálás comb-fenék tájékon

2013. április 14. Katushka

Pár hete teljes őszinteséggel kitárulkoztam előttetek többek között arról, hogy milyen életmódváltáson megyek keresztül és hogy mindezt miért teszem. Tanácsot kértem tőletek, hogy sport és étrend odafigyelés mellett milyen kiegészítő kezelést próbáltatok már, amit javasolni tudnátok. Nagyon nagyon sok tanácsot kaptam tőletek és úgy döntöttem, hogy "feláldozom" magam és amit csak tudok kipróbálok, mert az is bebizonyosodott, hogy nem csak én küzdök ilyen problémákkal. Ezért innentől a lehetőségemhez mérten, amit ki tudok próbálni kezeléseket, azokról teljes őszinteséggel beszámolok majd, hátha ezzel nem csak magamon, de másoknak is segíteni tudok. Itt nem fogsz olyat olvasni egy fájdalmas kezelésről, hogy: áhh, nem is fájt, miközben olyan volt mintha elevenen megnyúznának. Mindenről a lehető legőszintébben fogok írni.

Egy ilyen kiegészítő kezelés sorozaton már túl vagyok, az eredményeivel pedig maximálisan elégedett vagyok. Az a kezelés célzottan a hasamra és a derekamra ment. Most viszont a másik kritikus testtáj jött, ami a fenék-comb-csípő kombó. Számomra ez egy olyan terület, ami nagyon nem olyan, amilyennek látni szeretném. Igyekszem tenni érte sportolással, de mivel ketyeg az idő (esküvő és nyár) így a következő sorozat erre fog rámenni. Keresgéltem a neten, mert nem akartam ugyanazt a kezelést erre a területre is, mert akkor nem tudok új dolgokról beszámolni. Ahogy írtam fent is, nem számít, ha azt mondják, hogy fáj egy kezelés, én akkor is ki fogom próbálni, már ha azt mondják, hogy valóban eredményes.

Mindenképp vákuumos kezelést akartam most, mert kíváncsi voltam az érzésre és az eredményekre is. Így esett a választásom az ultrahangos-vákumos PRUS fejes kezelésre. Erről már korábban hallottam és olvastam is. A legtöbb helyen azt találtam róla, hogy ez nagyon fájdalmas (csak úgy mint a többi vákuumos kezelés), de nagyon hatásos módszer. Én pedig csak azt hiszem el, amit magamon tapasztalok.

Az egyik hely ahol ilyen kezeléstípust találtam az az Aesthetica Orvosi Központ volt. Aesthetica honlapján nagyon sok információ van erről és sok más kezelésről is, de nem találtam rajta árakat. Ezt abból a szempontból meg is értem, hogy így biztos bemennek a leendő páciensek a központba, ahol még részletesebb tájékoztatást kapnak, látják az igényes környezetet és talán így könnyebben döntésre jutnak.

Tehát konzultációs időpontkérés után bementem az Aestheticába és találkoztam a tanácsadónőmmel, Petrával. Kifaggatott, hogy mi a probléma, miért és min szeretnék változtatni. Ki kellett tölteni egy digitális adatlapot, ahol az általános egészségi állapotomra vonatkozó kérdéseket tettek fel, ami befolyásoló tényező lehet, vagyis hogy terhes vagyok-e, van-e pacemakerem, daganatos betegségem, stb. Ezek után Petra vázolta a lehetőségeimet. Nem irigyeltem szegényt, mert szerintem még eddig egy páciens sem kérdezett tőle annyit, amennyit én, de ő mindenre türelmesen válaszolt. Kezelés előtt megvizsgálta a bőrömet és a szöveteim összetételét egy nővér, aki ilyenkor azt nézi meg, hogy a páciens bőre, szövetei alkalmasak-e egy ilyen kezelésre. Ez azért fontos, mert ha valakinek például gyengébbek a kötőszövetei, meglehet, hogy a kezelés kapcsán megreped és sérül a bőr, így aztán lehet hogy a narancsbőr eltűnik, a bőr viszont reped és olyan lesz mintha terhességi csíkok lennének rajta. Tehát nem árt, ha részt veszünk egy ilyen konzultáción.

Miután a vizsgálat lement, megállapították, hogy nekem valóban jó választás a PRUS fejes kezelés, mert a bőröm bírná a "megpróbáltatásokat". Ezek után igyekeztek mindenre felhívni a figyelmemet. Többször is elmondták, hogy ez egy igen fájdalmas kezelés sorozat lesz, ami lehet idővel enyhülni fog, de van akinél nem és arról is tájékoztattak, hogy előfordulhat véraláfutás a kezelt felületen, tehát nem lesz egy szép látvány. Kicsit azt éreztem, hogy le akarnak beszélni. De aztán realizáltam, hogy tényleg inkább mindenre felkészítenek, mint hogy az első alkalom után azt mondjam, hogy a kezeléseket inkább kenjék a hajukra, mert ilyen fájdalmakra nem készítettek fel. Így mindenki saját belátása szerint eldöntheti, hogy ez a kezelés tényleg vállalható e vagy sem.

Miután rászántam magam a "nagyon fájdalmas, kék-zöld-lila foltokkal" járó kezelésre, aláírtuk a szerződést és időpontokat egyeztettünk. Ez kicsit érdekes jelenség volt. Azt gondolnánk, hogy manapság az emberek nem igen engedhetnek meg maguknak drágább kezeléseket, még ha látványos eredményeket is ígérnek. Ehhez képest, alig találtunk szabad időpontokat. A "szentírás" szerint hetente kétszer, max. háromszor kellene menni. Nekem az első három hétben heti 1 alkalomra volt csak lehetőségem, olyan szinten telített volt a naptár. Mindig csak adott hónapra lehet bejelentkezni és ha nem a hónap első napjaiban foglal az ember magának időpontokat, akkor meglehet hogy csak az ebédidő, vagy a reggel fél8 jut neki.

Aesthetica.jpgEzt a nadrágot épp hogy össze tudtam gombolni, de látszik, hogy nem épp a legkényelmesebb darabom.

PRUS_alakformálás_előtte.jpgEzeken a képeken is jól látszik, hogy épp hogy nem robban le rólam ez a nadrág, amit 3 éve még simán tudtam hordani. Már be se tudom gombolni... :(

Mikor megérkeztem az első kezelésre (hozzáteszem, nagyon kevés olyan hely van, ahol az időbeosztás ennyire flottul megy. Eddig egyszer sem kellett várnom, mindig mindent időben el tudtunk kezdeni, ami nem mellékes, ha az embernek be van osztva az ideje) készítettek fotókat, mert ez az orvosi dokumentáció része. Ilyenkor fehérneműben kellett pózolni. Ha nem haragszotok meg, ilyen képeket nem fogok ide feltenni, mert még az lenne a vége, hogy az oldal látogatottsága lezuhan nullára :D Viszont magam is kíváncsi voltam, hogy mi lesz a kezelés eredménye 16 alkalom után, úgyhogy csináltunk olyan "előtte" képeket, amiken olyan nadrágban vagyok, ami pár éve még simán jó volt rám. Mondjuk ezek a képek is elég szörnyűek, de vállalom hogy EGYELŐRE így nézek ki.

A "sztárfotók" után elkezdődött a kezelés. Nadrág le és fekvés a kezelőasztalra. Nagyon megnyugtató volt egyébként, hogy minden ilyen kezelést szakképzett nővérek végeznek, akiktől mint kiderült, nem tudtam olyat kérdezni, amire ne tudtak volna válaszolni. Első lépésben egy kis pici tölcséres vákuum fejjel megnyitották a nyirokcsatornáimat a stratégiailag fontos pontokon.  Ez a rész még egyáltalán nem fájt, nem is értettem, hogy miért riogattak.

DSC08795.JPGUtána kezelőfej csere és indult a szívás. Az első pillanatban azt hittem, hogy leugrok az asztalról. Mivel mondták, hogy fájni fog, ezért kb. mindenre fel voltam készülve, csak épp arra nem, hogy ez milyen jellegű fájdalom lesz, így mégis ért némi meglepetés. Úgy éreztem, mintha valaki iszonyatos erővel nyomná össze a combomat.

DSC08799.JPGA kezelő nővér, látva a hirtelen reakcióimat megkönyörült rajtam és a 30%-os vákuumról lejjebb is vette a fokozatot 25%-ra, de még úgy is rendesen éreztem. Mindig figyelte a testem hogy reagált és amikor azt látta, hogy nehezebben bírom, akkor mindig rákérdezett, hogy vegyünk-e vissza, de én mindig azt mondtam, hogy NE! Csak csináljuk! :) A legdurvább fájdalmaim a belső combomnál voltak, bár az is igaz, hogy ott a legplötyőbb az összetételem. A fenekemnél és a hátsó combomnál nem mondom, hogy nem fájt, mert éreztem, de közel sem volt olyan vészes, mint a belső combomon. Oldalanként ez a vákuumozás 5-5 perc volt, összesen 20.

Ezek után jött a lazítás. De tényleg! Olyan jó érzés volt ezen túl lenni, hogy konkrétan a hátralévő 20-30 percben elaludtam :) (habár én nagyjából bármilyen élethelyzetben el tudok aludni). Már több kezelésen is túlvagyok és a nővér mindig megjegyzi, ami nagyon jól esik, hogy érezhető a narancsbőr csökkenés és a minőségi javulás, mert sokkal kevésbé tudja beszíni a vákuum a bőrömet, mint első alkalommal, sőt már nagyobb fokozaton is csináljuk a kezelést (40-50%-on a kezdeti 25% után). Azért jólesik az ilyen bíztatás! :)

DSC08807.JPG

Az ezt követő rész az ultrahangos tapacsok ideje volt. Az előző, vákuumos résszel nem csak a nyirok és a vérkeringést fokoztuk, hanem a bőrt is feszesítettük és rugalmasabbá tettük. Az ultrahang hullámok a nagyméretű zsírsejteket kisebbre bontják, így ezeket a kisebb sejteket már könnyebben bontja le a szervezet. Ezt úgy kell elképzelni, hogy fémszerű tapacsokat bekennek egy zselés anyaggal, ez közvetíti az ultrahangot és azokat teszik a kezelt felületre, lábanként 3 tapacsot. Ez az első pillanatban bazi hideg, de jól is esik a vérbőségben szenvedő lábaknak. Ezt egy elasztikus övvel ránk rögzítik és bekapcsolják a masinát. Első alkalommal nagyon fura, kicsit már zavaró hangja volt. Egészen magas hangot hallottam, olyan volt mintha a gerincemen futna át. De ha ez bárkinek is jelent valamit én így is el tudtam aludni :) 

Miután vége lett ennek is, egy levezető kezelés keretein belül úgymond bezárták a nyirok csatornákat ugyan azzal a menettel, ahogy az elején megnyitották őket.

Összesen 16 kezelésből áll a sorozat, most az ötödiken vagyok túl. Az első 2 kezelésnél még nem éreztem azt, hogy ez lenne a világmegváltó kezelés, de a harmadik után már olyan érzésem volt, mintha a csípőm kisebb lenne. Lemértem és az eredeti felálláshoz képest 2 centivel kevesebb volt az átmérője. A narancsbőr nem tűnt még el, bár ha ennyitől eltűnne akkor valóban csodaszerről lenne szó, de az is elkezdett csökkenni.

Mindegyik kezelés után jelentkeztek apróbb véraláfutások a combomon, de sokkal rosszabbra számítottam. Azt hittem, hogy tenyérnyi lila foltjaim lesznek, közben pedig csak olyan foltocskák vannak, mintha itt-ott ujjheggyel megnyomták volna. Engem ez egyáltalán nem zavar, mert még bőven nincs bikini szezon és kb. 3 nap alatt felszívódnak nálam, viszont ha ez mégis zavarna valakit, mert hogy erre is adtak tanácsot, akkor az vásároljon be magának fekete nadálytő krémből, mert az gyorsítja a felszívódást. A kezelések után nem volt semmilyen fájdalom érzetem.

Persze ez a kezelés is halottnak a beöntés, ha nem iszunk kellő folyadékmennyiséget, nem étkezünk normálisan és nem mozgunk mellette. Fontos azt is tudatosítani magunkban, hogy ez nem fogyókúra! Ez a fogyókúrát kiegészítő kezelés, ami feszesíti a bőrt és csökkenti a zsírpárnákat, de kilóban mérhető változásokat nem ettől kell várni.

A kezelésre magam jelentkeztem, de mikor elkezdtünk egyeztetni és megkérdeztem, hogy írhatok-e majd róla, akkor végül megállapodtunk abban, hogy ezt a kezelést ingyen kipróbálhatom. Tény, hogy nem olcsó a kezelés, és mondhatni fájdalmas is, de egyelőre nagyon úgy fest, hogy ennek igenis hatásos az eredménye. Azt szoktam mondani, hogy nincs az a fájdalom, amit ne bírnék annak érdekében, hogy jobban nézzek ki és szerintem ezzel sokan ugyan így vannak. Úgy gondolom, hogy az a legtisztább, ha ezt is leírom, de az is igaz, hogy ez abszolúte nem befolyásolja a véleményemet!

Ha kérdésetek van a kezeléssel kapcsolatban, nyugodtan írjatok, kérdezzetek! Amire csak tudok válaszolni fogok, de ha lesz olyan, ami már szakmai kérdés, abban az Aesthetica segítségét fogom kérni, mert sajnos se orvos se alakformálási szakértő nem vagyok.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása