Smink & Makeup

Alakformálás 7. rész - Így fogytam 15 kilót szenvedés nélkül fél év alatt

2013. június 16. Katushka

Mióta kitettem azt a pár esküvői fotót a Facebook oldalunkra, azóta szinte minden nap jön a kérdés, hogy mit csináltam, hogy így lefogytam. Akik rendszeres olvasóink, azok olvashatták, amikor arról írtam, hogy mik a terveim, hova szeretnék eljutni és hogy ezért miket teszek. Mivel nem időben kezdtem meg a „felkészülést” az esküvőre, csak fél évvel előtte, így nemcsak az életmódomat, táplálkozásomat kellett átalakítanom, de úgy éreztem, hogy külső segítségre is szükségem van. Épp ezért kipróbáltam pár kezelés- és edzéstípust, amik úgy gondolom, hozzásegítettek ahhoz, hogy elégedetten tudjam visszanézni az esküvői fotókat, és ne egy bálnát lássak a képeken.

960266_471347662942805_1119705203_n.jpg

Nem utáltam magam soha, de nem voltam magammal megelégedve, és azt is tudom, hogy ezt csakis magamnak köszönhettem. Köszönhettem a lustaságomnak, a felelőtlen zabálásnak, a heti többszöri mekis kajálásoknak, a mozgásszegény életmódnak.

image_1358111763666056.jpg

Akkorra lett elegem! Tudtam, ha nem változtatok, akkor utálni fogom az összes esküvői képet és magamat is. Arra is rájöttem, hogy nemcsak a külcsín miatt kell változtatni, hanem az egészségem miatt is, mert eljutottam egy olyan szintre, szerintem nem egészen fél év alatt, amikor már nehezemre esett mozogni, szinte a semmitől is hulla fáradt lettem, minden nap fájt a fejem, pattanásos volt az arcom, szóval pont olyan voltam, amilyen sosem akartam lenni.

Nagyon sokat kutatgattam, hogy mit hogyan kellene csinálni, megkérdeztem ismerősöket, orvosismerősöket is. Mindenki azt mondta, hogy no cukor, no szénhidrát és mozgás. Mondtam: köszi…. Ezt én is tudom, de hogy csináljam?…. Sokáig mindig volt kifogás, hogy miért nem sportolok, miért zabálok este 9-kor zsömléből szendvicset, miért reggelizem, ebédelek és vacsorázok a mekiben… Ebből lett elegem.

IMAG0613_1.jpg

Itt még nagyon a fogyókúrám elején voltam :) időközben a kedvenc sportom a squash lett

Egyszerűen nem lehetett többet a kifogások mögé burkolózni, mert rájöttem, hogy az sehova sem vezet! Elég lett abból, hogy nem jött rám a sínadrágom, és ezért nem tudtam síelni menni (nem akartam megint több 10 000 forintot költeni új nadrágra).  Elég lett abból, hogy már csak 44-es cuccokat vásároltam és fel sem tudtam próbálni azokat a ruhákat, amik igazán tetszettek.   

Aesthetica.jpgPRUS_alakformálás_előtte.jpg

Sőt egy idő után már a nagyobb méreteket is nehéz volt begombolni...Rémület...

Viszont még mindig ott tartottam, hogy jó, de mit egyek. Én a mai napig sem gondolom azt, hogy tudnám, hogy mit lehet és mit nem, és hogy miből mennyit. Cukrot ugyebár nem… Jó, de szinte mindenben van már cukor… Ugyanígy az egyéb szénhidráttal. Sajnos időm az egyáltalán nincs otthon főzőcskézni, de ha van is, akkor is inkább a (most már) férjemmel vagyok :), mint hogy 8-tól 10-ig a konyhában rostokoljak, hogy aztán főzzek valami ehetetlent. Kerestem alternatívákat kajákra, mert tudtam, hogy valahonnan be kell szereznem a kész ételt, mert itt pl. a MOM Parkban a kifőzdében sem épp úgy főznek, ami diétás lenne, arról nem is beszélve, hogy ott is egy sima ebéd 1000-1200 forint között mozog és ez csak a főétel. Tehát a nagy keresgélés után arra jutottam, hogy kipróbálom a „Norbis kajákat”.

Követtem már jó ideje a Facebook oldalát és szerintem épp jó pillanatomban láttam egy sikersztorit, amiben arról írt egy nő, hogy az update étkezéssel indult el az úton és emellé jött a mozgás, ezáltal nagyon sok kilót leadott. Többször olvastam már ilyet, de egyik sem talált be igazán… Eddig.

Megnéztem a menüket az oldalon és láttam, hogy van teljes napi menü, amiben 4 étkezés van (reggeli, ebéd, uzsi, vacsi). Ja és eddig a rendszertelen étkezésemről nem is ejtettem szót. Volt olyan, hogy nem reggeliztem, ebédre ettem egy kis salátát és vacsira már olyan állapotban voltam, hogy szendvicseket ettem vagy gyros-t krumplival, mert olyan éhes voltam. Világossá vált, hogy én az ilyen jellegű, salátás, szétválasztós diétákat nem tudom csinálni… Nem szeretem annyira és nem is túl komfortos, így aztán ehhez kitartásom sincs. Itt viszont a napi négyszer olyan ételek voltak nagyrészt, amik nagyon szimpatikusak voltak – sütik, tészták, levesek, husik vegyesen. Rendeltem a hét második felére egész napos menüket, mert azt is tudtam, hogy ha csak ebédet rendelek, azzal nem vagyok ki a vízből, mert reggelire és vacsira még mindig nincs megoldva az étkezésem. Ami nagyon tetszett, hogy hétvégére is lehet rendelni, így a heti odafigyelés nem esik sutba a hétvégi családi trakták alkalmával. Szépen megrendeltem a hétvégéi menüt is és vittem magammal az összejövetelekre is. Eleinte mindenki hülyének nézett, hogy miért hozok magammal kaját, ha ott a sok finom lisztes, cukros étel. Aztán idővel, amikor látták, hogy pörögnek le a kilók, rájöttek, hogy lehet, hogy ezért csináltam mindezt?!

IMAG1116.jpg

Ez egy hétvégényi kaja :)

Hónapok óta „csak” Norbis kajákat eszem, így minden étkezéssel való problémám megoldódott. Nincs gondom arra, hogy mit vacsizzak vagy ebédeljek, mert az egész napos menüm legkésőbb 10-re itt van nálam. Lassan egy kisebb vagyont hagytam már Norbinál, de aztán utánaszámoltam, hogy itt most rendelek egy egész napi menüt 1 750 forintért, ez soknak tűnhet, viszont ha meg nem így csinálom, akkor tuti hogy rendszertelenül eszem és úgy csak az ebédem kb. 1 100 forint, a többi étkezésről és nasizásról már nem is beszélve. Végül rájöttem, hogy nekem ez abszolúte megéri. Ezzel nem hibázhatok.

402905_10151441527539076_406786640_n.jpg

Amíg más a mekiben falja a BigMac menüt, addig én norbis pudingot eszem és immáron 5 hónapja, hogy teljesen junkfood-mentes vagyok, amire azért vagyok nagyon büszke, mert ilyen sokáig sose bírtam ki, hogy ne egyek és az a csodálatos érzés, hogy egyáltalán nem is hiányzik!!! :)

Az étkezésemen így változtattam. Szerintem ez volt a legnagyobb lépés, amit tehettem azért, hogy most itt tartsak. Január óta nem ettem sima zsömlét, kenyeret, krumplit, csipszeket, cukros üdítőket, semmi olyat, ami hátráltatna az utamon, leszámítva az esküvő hetét, amikor kicsit engedtem magamnak a kísértésben és gyros-t ettem, krumplit és még sütit is :) Most próbálom magam visszafogni, hogy visszatérjek új önmagamhoz.

603665_453937871350451_1210498813_n.jpg

Elindultam életem első futóversenyén és igaz csak 3,5 km-en mentem, de büszke voltam, hogy le tudtam futni.

efit.jpg

Többek között e-fit edzésekre is járok

Persze egyre többet mozgok (de így is sajnos hetente 1 max 2 alkalommal jut időm a sportra) és a kezelések is nagyon sokat használnak, de ez nem fogyókúra, csak optikai tuning.

Amire még szintén nagyon büszke vagyok, hogy elértem, hogy naponta minimum 3 liter vizet megigyak és ez csak a minimum. Szépen hétről hétre rászoktattam magam és ma már ott tartok, hogy technikailag folyamatosan iszom, mert igényli a szervezetem. Nem volt könnyű, de azt gondolom, hogy simán kivitelezhető. :)

Szóval, nem tudom, hogy pl. a fejfájás és a pattanások elmúlása, a jó közérzet, az étkezés, a sok folyadék vagy a szemléletváltás miatt van vagy épp a zsírbontó kezelések miatt, de nem is érdekel. Talán mindegyik együtt. A lényeg, hogy megcsináltam! Már 15 kilónál tartok és nem fogok megállni, amíg el nem érem a végső, kitűzött célt, azaz hogy olyan legyek, mint 6-7 évvel ezelőtt, ami nem is volt olyan régen. Sosem leszek szupervékony, nem is akarok az lenni, a férjecskémnek nem is tetszene, de szeretnék újra csini ruhákat hordani, mint régen. Ez a fogyási mennyiség fél év alatt szerintem nem is kevés, nem is sok, pont olyan, amilyennek elterveztem, egyenletes. Igaz volt pici megállás a 4. hónap után, de kitartottam és újra beindult a fogyás.

Ha kérdésetek lenne nyugodtan írjatok vagy itt vagy a Facebookon privát üzenetben, mert amint tudok válaszolok, hátha ezzel segítek azoknak, akik még nem határozták el magukat vagy kínlódnak, hogy hogy is kezdjenek hozzá. És azt is megköszönöm, ha megírjátok, hogy mit tanácsoltok, mit lehet még jobban csinálni azért, hogy elérjem a célomat.  

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása