Smink & Makeup

Fogfehérítés fogkrémmel?

2013. szeptember 02. spacegirl

Ami a fogakat illeti, eléggé mániákus vagyok, amiről egy korábbi posztban már részletesen beszámoltam. Talán elég, ha most csak annyit mondok, hogy életemben kb. háromszor fordult elő velem, hogy valami miatt fogmosás nélkül aludtam el este, pedig már túl vagyok a harmincon.

A szájápolási rutinom nem sokat változott az utóbbi években, igaz, a korábbi fogkefémet lecseréltem az Oral-B Triumph 5000-esre, amivel maximálisan elégedett vagyok. A jó fogkefe és annak a helyes használata legalább annyira fontos a szép és fehér fogak elérésében, mint a genetika vagy a fogkrém, és nálam az elektromos fogkefére való áttérés volt az, amitől láthatóan és érezhetően fehérebbek lettek a fogaim. Emellett gyakorlatilag mindig fehérítős fogkrémet használok, ami összhangban van a fogorvosom tanácsával. (De nem mindenkinek ideális az ilyen fogkrém, érdemes erről a témáról is beszélni az éves ellenőrzésnél!)

fogkremek.jpg

Az utóbbi időben három fehérítős fogkrémet használtam, ebből kettő bevált, a harmadik viszont sajnos csalódást okozott.

1. Sensodyne Pronamel Whitening (75 ml)

A Sensodyne Pronamel fogkrémek kifejezetten érzékeny fogakra lettek kifejlesztve, hogy megvédjék azokat az ételekben található savak okozta eróziótól. Azt ígérik, hogy segítenek megszilárdítani a fogzománcot. A Whitening változat ezen felül arra is hivatott, hogy eltávolítsa az elszíneződéseket és visszaállítsa a fogak természetes fehérségét.

Nekem ez a fogkrém vált be leginkább a posztban szereplők közül, ez az, amit újra és újra megvásárolok. Enyhe, kellemes mentolos íze van. Nem habzik annyira, mint egy átlagos fogkrém, de nem érzem úgy, hogy ez zavaró lenne vagy emiatt többet kellene használnom belőle. Arra ne számítsatok, hogy ettől önmagában fehérebb lesz a fogatok, de egy jó elektromos fogkefével már érezhető a hatás. A fogaim tényleg kevésbé érzékenyek tőle, és ez nagyon nagy pozitívum!

1.000-1.200 Ft körüli áron szoktam hozzájutni, szerintem megéri, bár erről megoszlanak a vélemények.

2. Nu Skin AP-24 Whitening Fluoride toothpaste (110 g)

A NuSkin AP-24 fluoridos fehérítő fogkrém azt ígéri, hogy fehérebbé és ragyogóbbá varázsolja a fogakat, és eközben megelőzi a fogkőképződést.

Ezt a fogkrémet a Nu Skintől kaptuk tesztelésre, és nagyon kíváncsi voltam, hogy mit fog tudni a gyakorlatban. Ennek is kellemes, enyhe mentolos íze van, amit sokkal jobban szeretek, mint a csípős, erős mentolt. A habzása gyengébb, mint a Sensodynének, emiatt többet kellett használnom belőle. Nekem évente le kell szedetni némi fogkövet, és mivel csak egy tubussal használtam el belőle, nem tudom, hogy hosszú távon hogyan működik ebből a szempontból. A fehérítő hatása érzésre a Sensodyne fogkréméhez hasonló, de be kell vallanom, hogy ezt nehezen tudom megállapítani, fotóval dokumentálni pedig gyakorlatilag lehetetlen.

Ez a fogkrém a webshopjukban 3.000 Ft fölött van, ami mindenképpen extrém ár érte, de ha hozzá tudtok jutni ennél lényegesen olcsóbban, akkor érdemes vele egy próbát tenni.

3. Signal White Now Gold Triple Power (50 ml)

Ez a fogkrém nem kevesebbet ígér, mint hogy egy mosás után már fehérebb fogakat varázsol. Teszi mindezt háromszor több azonnal fehérítő összetevővel, mint ami a sima White Now fogkrémben volt. Használatakor kék hab képződik, ami a száj kiöblítésével eltűnik.

Ehhez a fogkrémhez a Pixiboxban jutottam hozzá, és meg is örültem neki, mert kis méreténél fogva ideális "utazós" fogkrémnek tűnt. Szerencsére már otthon elkezdtem használni, és pár nap után kiderült, hogy nem leszünk barátok, ugyanis vérzett tőle az ínyem. Nem tudom, hogy ezt milyen anyag okozza, de már több - általában olcsóbb - fogkrém esetében tapasztaltam ezt, fehérítő hatástól függetlenül. Az tény viszont, hogy a kék hab optikailag fehéríti a fogakat, ami persze ideiglenes, de nagyon látványos. Inkább alkalmi használatra tudom elképzelni. Az íze egyébként - legalábbis nekem - erős mentolos, a habzása megfelelő. Sajnos hosszabb teszt alá nem tudtam vetni, de ha nektek nem érzékeny az ínyetek, akkor lehet vele tenni egy próbát, mert azonnali fehérítésre sokaknak bevált.

Az ára 800 Ft körül van, azaz ha a mennyiségét is figyelembe vesszük, akkor a Sensodynével van egy szinten. Én ezt meglehetősen soknak találom érte.

Nektek van olyan fehérítős fogkrémetek, ami igazán bevált?

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása