Smink & Makeup

Teszt: Silk-épil 7 SkinSpa epilátor és bőrradírozó rendszer

2014. augusztus 06. Katushka

Nyáron mindig nagyobb figyelmet kap a szőrtelenítés, legyen az otthoni, vagy tartós. Az hogy a kozmetikus is meg tudja csinálni, az egy dolog, de nem árt feltérképezni azokat a lehetőségeket, melyek költségkímélőek és még időt is spórolhatunk velük. Mi a nővéremmel rendszeresen tartunk "gyantapartikat", amikor is minden alkalommal megállapítjuk, hogy mennyi pénzt spórolunk azzal, hogy a lábunkat és a hónaljunkat nem a kozmetikussal szedetjük le, hanem megcsináljuk mi magunk, arról már nem is beszélve, hogy ilyenkor van időnk beszélgetni, lelkizni :) Itthon eddig mindig a melegítős, patronos gyantát használtuk. Egy-egy alkalommal bevásárolunk egy halom patront, egy nagy guriga letépőszalagot, így sokáig azzal sem kell foglalkozni. 

DSC06968.JPG

Az elmúlt napokban viszont olyan helyzetbe kerültem, ami már szerintem vállalhatatlan volt, a nővérem viszont nem tudott átugrani gyantázni. Ez a krízis pedig a hónaljgyanta volt. A lábszáram gyantázását még simán meg tudom magamnak  oldani, de a hónalj egy olyan terület, amit egyedül igencsak problémás leszedni, borotválni pedig nem vagyok hajlandó. Így amikor lehetőségem adódott kipróbálni ezt a szerkezetet nagyon megörültem. Szerintem nem volt még olyan termék, amit a kézhezvételtől számítva ennyire gyorsan kipróbáltam volna, mint a Silk épil 7 SkinSpa epilátort :) De ne szaladjunk ennyire előre.

Én korábban még sosem használtam epilátort, így nagyon is kíváncsi voltam, hogy milyen érzés lehet. A barátnőmnek van, de ez az eszköz például az a kategória, amit nem igen kér kölcsön az ember :) Úgy gondolom, hogy elég magas a fájdalom küszöböm, de azért csak birizgálta a kíváncsiságomat, hogy mennyire fájhat, vagy hogy mennyire lehet kellemetlen. A hónaljgyantát simán kibírom, így azzal nagyon jól össze tudom hasonlítani az érzést. Azt kell mondjam, hogy egy cseppet sem fájt. Jó, nyilván éreztem, de fájni egyáltalán nem fájt.

DSC06980_1.JPG

Egyéb tartozékok:

  • 2 darab ceruzaelem
  • Egy hálozati töltő
  • Kis kefe a tisztításhoz
  • Egy kis tasak, amibe ez a sok minden pont belefér :)

Használat

Ezt az epilátort kétféle képen is használhatjuk, nedvesen és szárazon is. A nedves használat elvileg az eszköz könnyebb csúszását szolgálja, de én ezt a lehetőséget eddig nem próbáltam ki. A száraz használatnál arra kell nagyon figyelni, hogy a szőrtelenítendő felület alaposan át legyen törülve, tehát ne legyen izzadt, vagy dezodoros. A használati utasításban felhívják a figyelmet arra, hogy ha valaki először használ epilátort, akkor neki lehet kicsit érzékenyebb lesz a bőre. Nekem hála égnek a világon semmi problémám nem volt vele. Egyáltalán nem pattogzott ki a bőröm és érzékeny sem volt utána. Viszont aki hajlamos a kipattogzásra, az este használja a készüléket, így egy egész éjszakája van a bőrnek megnyugodni.

Névtelen.jpg

Szintén a használati utasításban javasolják, hogy a szőrszálak 0,5-5 mm között legyenek, mert akkor szintén a kényelmetlenséget lehet csökkenteni. Az epilátort a szőr növekedésével ellentétes irányba, tehát visszafelé kell használni, így tudnak beakadni a "fogakba" a szálak.

Névtelen2.jpg

A reklámban, de persze más szőrtelenítő termék reklámjában mindig elmondják, hogy "akár 4 hétig sima láb". De kérdem én! Ki az a mázlista, akinek 4 hétig nem nő vissza a szőre?! Na azt marhára tudom irigyelni! :) Tény, hogy akár gyantáról, akár epilátorról van szó, a szőrszálakat javarészt tövestől szedik ki, ellentétben a borotvával, tehát biztosított a hosszabban tartós szőrmentes hatás, de csak addig, amíg a természetes ütemben ki  nem nő újra az a nyomorult szőrszál. Nem gondolom, hogy azért mert ezt, vagy azt a terméket használom, lassabban fog nőni a szőröm... De az is igaz, hogy ha az ember lánya, mindig epilátort, vagy gyantát használ, akkor remélhetőleg a szőrszálak is ritkulni fognak, ahogy pl. az én esetemben is, de ettől még a növésük nem áll meg. 

Névtelen3.jpg

Egyébként jópofa ez a termék nagyon, mert multifunkcionális. Nem csak eipilátorként használhatjuk, mivel van hozzá egy másik fej is, ami egy kefe, mely segít a már elhalt hámréteget eltávolítani. Én egyébként először azt hittem, hogy ez használható arcon is, de a leírásban az szerepel, hogy nem úgy tervezték a fejet, hogy arcon is lehessen használni. Én persze kíváncsi voltam, így hozzáérintettem az arcomhoz. Nem fájt, nem is volt a legkellemesebb érzés... :) De legalább nem kamuznak a használati utasításban. Ez a fej egyébként szintén használható száraz és nedves bőrön is, így ha van otthon egy jó kis testre való bőrradírunk, akkor nyugodtan használhatjuk ezzel együtt. Én nekem a kedvencem a Body Shoppos Moringa testradír :) A javaslatok szerint hetente elég egy alkalommal használni a hámlasztófejet, így nem csak a korábban említett elhalt hámrétegtől szabadulunk meg, de ennek használatával csökkenthető a szörtüssző gyulladás is.

Névtelen4.jpg

És az úgymond ajándék,a mit az epilátor és a bőrradírozó kefe mellé kapunk, az egy arcra való kefe, így a bőrradírozás tényleg egész testen elvégezhető. Ez már egy külön eszköz. Ennek sokkal puhábbak a szálai, de mégis kellemes, érezhető a radírozó hatása. Ez is segít eltávolítani az elhalt hámréteget, a sminket és élénkíti a vérkeringést, így a bőr még feszesebb lehet általa.

Gyanat vs. Epilátor

  • A gyantát több idő előkészíteni, melegíteni, mint elővenni az epilátort.
  • A használat időtartama nagyjából megegyezik.
  • A gyanta után még szükséges olajat használni, hogy a bőrön maradt apró gyantafoltokat eltávolítsuk.
  • Az epilátort könnyebb megtisztítani. 
  • A gyantából a patron kiürül, így azt is és a szalagot is folyton pótolni kell, míg az epilátort elég a töltőre dugni pár órára.
  • Az epilátort könnyebb szállítani, mint egy gyantázó készülést. 
  • Az epilátor nyilván hangosabb (mivel brummog), mint a gyantázás.

Szóval mindent egybevetve, nagyon elégedett vagyok életem első epilátorával :) Az ára a legtöbb helyen 33 000 forint körül van, ami első látásra húzós lehet, de ár-érték arányban jobban megéri mint a gyantapatront vásárolgatni, amikor az kiürül. 

Ti melyik megoldást részesítitek előnyben?

  • Epilátor?
  • Gyanta?
  • Borotva?

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása