Smink & Makeup

Friss tapasztalatok anyukától anyukáknak első baba esetén :) - 3. rész

2014. szeptember 08. Katushka

Elnézést kérek azoktól előre is, akiket nem érdekel, vagy nem érint a téma. Nem smink, de leendő anyukáknak nagyon hasznos lehet! Folytatódik a (szerintem) hasznos tanácsok sora, amit azon a tapasztalatok alapján szedtem össze, amiket az elmúlt hónapokban tapasztaltam. 

Textíl pelenkák

Általában bababoltokban lehet kapni, de DM-ben és Rossmann-ban is láttam már, különböző kiszerelésben. Nem érdemes nem venni. Nagy barátja az embernek, amikor óriási adagokat bukik a kisbaba. De nem csak erre lehet használni. Én például a babakocsiba, a matracra is terítek mindig, vagy az ágyikójába a feje alá, így ha buktázik nem a lepedőt dzsuvizza össze, így a pelust könnyebb gyorsan kicserélni, mint a lepedőt. Érdemes többet venni, mert nem túl drága, de ha nincs elég, akkor minden nap mosás és vasalás vár rád, ami nem könnyíti meg a pihenésed... Én első körben azt hiszem 15 darabot vettem és 1-2 hónap alatt felturbóztam a készletet 35 darabra. Így hetente csak 1, max 2 alkalommal kell mosni őket, mert van tartalék. Én egy nap azért jó párat elhasználok, mert nem szeretem úgy használni a pelenkát ha a babám már összebukta... Én sem örülnék, ha olyan anyagot tennének a fejem alá, ami már tiszta dzsuva.

Jollein textil pelenka -  - fehér.jpg

Szintén hatalmas tanács volt anyukámtól, hogy a sima textíl pelust vágjuk 4 darabba és szegjük be, így kisebb pelenkákat kapunk, ami bőven elég arra, hogy a baba száját gyorsan letöröljük, vagy azt tegyük a buksija alá. Én imádom őket, mert tényleg megkönnyítik az ember dolgát!

Laposfej elleni párna, pozícionáló

Azt mondaná az ember első hallásra, hogy na ez is jó hülye, hogy ilyenekre pénzt ad, de ez volt az egyik legjobb dolog amit vettünk és nem feltétlen a funkciója miatt, hanem azért mert mi ezzel a párnával vittük le mindig a babánkat a konyhába ha ettünk, hogy szocializálódjon. Ez egy enyhe szögben döntött szivacs, ami megakadályozza, hogy a babáknak lapos legyen a fejük hátsó része. Ez egyébként gyakori probléma, de senki nem beszél róla... A dőlési szöge azért is jó, mert bukós babáknál javasolják, hogy picit magasabban legyen a feje és ez egy tökéletes megoldás erre. De mi mégis tényleg azért szerettük, amíg ki nem nőtte, hogy ezt mindig levittük magunkkal a konyhába, rátettük Zétényt és ott bandázott velünk, amíg mi pl. vacsiztunk. Sok ismerősömtől kaptam olyan visszajelzést, hogy ez nagyon jó ötlet és tanácsolni fogják más babás ismerőseiknek. Én azért is vittem/viszem le magammal mindig kajáláskor, mert nekem nincs szívem addig őt egyedül az ágyában hagyni... 

clevamama-7203-baba-pozicionalo-203404.jpg

10277346_10152411280804076_8052082270010101146_n.jpg

ZT itt is a pozicionálón fekszik a sminkcuccaim között :)

Pelenka és egyéb dolgok praktikus tárolása

Megmondom az igazat, lehet van ennek más módja is, de nekem nem jutott még jobb az eszembe. Nem akartam az eldobható pelenkákat a zacskójában tartani, mert az szerintem marha körülményes minden alkalommal elővenni, kivenni, stb. Így én az IKEA-ban találtam erre egy nagyon jó megoldást. 6 részes dobozcsomagot lehet venni, amiben 3 formájú textíl doboz van. A nagyobbikat én a ruháinak a tárolására tartom, így a pici ruhák nem borulnak szét a szekrényben :) a hosszúkás dobozba a pelusokat teszem (egy sornyi pelenka belefér, főleg a kisebb méretek esetében) a kis szögletes dobozba pedig a babaolajat, alkoholt, stb. tartom. Így ezek a pelenkázáshoz és babaápoláshoz szükséges dolgok rendezetten kéznél vannak. 

Fotor090384218.jpg

DSC07592.JPG

Popsitörlő tartó

Ilyet is érdemes beszerezni. lehet kapni bababoltokban, de van pár márka, aki úgy is árulja a popsitörlőjét, hogy már műanyag dobozban van. Elég egyszer megvenni, ha csak el nem töri az ember, mert szerintem nem jó minden alkalommal a csomagolással vacakolni és egy idő után vissza sem záródik rendesen a fólia... 

És ha már popsitörlő. Szinte minden márkának van már mini kiszerelése, ami abszolúte pelenkázótáska barát kiszerelés. Én csak ilyet tartok mindig a táskában, így nem kell a nagy és nehéz törlőkendőket cipelni...

Anyatej és bébiétel tárolása

Ez is egy fontos dolog, főleg, ha valaki olyan szerencsés, hogy több tejcsije van, mint amennyit a babája beburkol. Ha a fagyosba akarod eltenni a tejet, akkor azt érdemes az erre a célra kitalált zacskóba tenni. Sokféle van ebből is, ha spórolni akarsz rajta, akkor az akciókra kell figyelni. Ha a hűtőbe szeretnéd eltenni, mert tudod, hogy pár óra múlva, vagy max 24 órán belül a babád megeszi, akkor dobozba javasolt tölteni. Mondanom sem kell, hogy ezeket a tároló dobozokat minden alkalommal gondosan ki kell fertőtleníteni!!! Ez nagyon fontos, mert rengeteg baci lehet így a tejben, ha a tároló nincs rendesen kitisztítva! Nekem az első 1-2 hónapban nem volt sok "felesleges" tejcsim, így felesleges lett volna nagyobb tárolókba rakni a hűtőbe, csak a sok helyet foglalta volna. Ezért vettünk a Tescoban pici, 1 dl-es műanyag dobozokat, amik tökéletesen alkalmasak voltak erre a célra. Én magamnak bejelölgettem a mililitereket, hogy tudjam, adott dobozban mennyi anyag van. Később, mikor már több tejcsi volt, áttértem az erre a célra árult tárolókhoz

Fogasok, ruhaakasztók

Ez csak egy apróság :) de ha pl a H&M-ben veszel a babádnak rucikat, akkor az esetek 99%-ban megtarthatod a fogast hozzá, így nem kell külön venni. De ha mégis szükséges több akasztó, akkor az IKEA-ban több színű vállfákat is lehet kapni egy csomagban.  

DSC07593.JPG

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása