Smink & Makeup

A jó sminkes holtig tanul - Élménybeszámoló az orosz aqua technika oktatásról

2014. szeptember 20. Katushka

Váltig állítom, hogy egy sminkes sosem rekedhet meg egy szinten, ha igazán jó akar lenni. Mindig vannak új technikák, termékek, amiket érdemes kipróbálni, megtanulni, hogy aztán a magunk ízlésére formálva kamatoztathassuk. Kb. 4-5 évvel ezelőtt láttam egy sminkvideót a youtube-on, ami annyira megfogott, hogy (nem hazudok) legalább ötvenszer megnéztem. Elképesztő volt a számomra.

Akkor még nem tudtam, de az egy orosz hölgy által készített, ceruzatechnikás smink volt. Már akkor tudtam, hogy nekem ezt egyszer meg kell tanulnom. Tovább néztem ennek a hölgynek a videóit és láttam, hogy egyre-másra Atelier Paris márkájú termékeket használ. Ennek is utánanéztem és láttam, hogy ezeket a termékeket egyaránt lehet egyszerű és művészi sminkekhez használni, mert eszméletlenül pigmentáltak. Kb. fél évvel ezelőtt láttam a facebookon, hogy már itthon is beszerezhető a márka, sőt, magát a technikát is oktatják itthon. Bevallom, videók alapján próbáltam én is hasonló sminkeket csinálni, de mondanom sem kell, vállalhatatlanok lettek :) Akkor eldöntöttem, hogy a márka termékeit is ki szeretném majd próbálni és az orosz aqua technikát is meg kell tanulnom. 

10610839_760142817378815_8751073119631399983_n.jpg

Határozottan meggyőzőek voltak Asztalos Kriszta munkái (Atelier Paris hivatalos magyarországi képviselője, oktató). Már csak azért is, mert láttam, hogy sorra nyeri a hazai versenyeket a szebbnél szebb munkáival. Fel is vettem vele év elején a kapcsolatot oktatás ügyben, de végül csak most jutottam el hozzá, tekintve, hogy menet közben megszületett a kisbabám és nem a sminkelés volt a legfontosabb :) Persze most sem az a legfontosabb, de már van akkora a kisfiam, hogy bele tudtam vágni a tanulásba.

Kétféle megoldás közül lehetett választani, az egyik, hogy én megyek le Hódmezővásárhelyre Krisztához, vagy ő jön Pestre hozzám. Mind a kettőnek más anyagi vonzatai voltak, de nekem az a megoldás volt a legkézenfekvőbb, hogy én mentem hozzá, mivel így az oktatás ára olcsóbb volt, a szállást pedig ki tudtam fizetni a SZÉP kártyámon lévő keretből, amit amúgy is fel kell használnom év végéig... Arról már nem is beszélve, hogy ő ott meg tudta oldani a modelleket, én viszont itthon most épp modell híján voltam. Így aztán múlt héten kedden felkerekedtem anyukámmal és a kisfiammal, hogy bevegyük Hódmezővásárhelyet és végre megtanuljam a hőn áhított aqua technikát.  

Az oktatás maga 3 napos volt. Nagyon nagy reményekkel indultam neki. Aki ismer az tudja, hogy én szín ügyileg viszonylag korlátozott vagyok, így nemcsak a technikát akartam elsajátítani, de bíztam benne, hogy a színekhez való hozzáállásomon is javít majd az oktatás. 

Kriszta stúdiója nagyon igényes, szép volt, igazi csajos szentély :)

DSC07629.JPG

Első nap délelőtt a termékekkel ismerkedtem és magával a technika alapjaival, a vonalakkal, árnyékolással, satírozhatósággal, építhetőséggel. Nem is gondolná az ember, hogy az ördög a részletekben rejlik, mert hogy egyáltalán nem mindegy, hogy hogy fogjuk az ecsetet, hogy húzzuk, hogy árnyalunk, mit mennyire dolgozunk el stb. Tehát aznap délelőtt ezt gyakoroltam.

Fotor0918114026.jpg

Utána egy gyors ebéd és jött is az első modell. Amikor kérdezte Kriszta, hogy milyen színekre gondoltam, egyből mondtam, hogy fekete, barna, bézs és hasonló "egyszerű" színek :) Erre mondta, hogy jó, akkor majd ő választ :) Így lett ebből ez a smink, amiért azért is hálás vagyok, mert megmutatta, hogy a sokszínű smink is lehet szép, ha megfelelően van elkészítve. 

DSC07684.JPG

Szemből a bal oldali sminket Kriszta csinálta én pedig a jobb oldalit

A technika részleteibe nem mennék bele, mert az oktató nem én vagyok, de van néhány dolog, amire jó odafigyelni:

  1. Mindig nedves, enyhén vizes ecsettel kell nekilátni az aqua festékek felviteléhez, már a nevéből is adódóan :)
  2. Mindig természetes szálú ecsettel dolgozzunk, mert azzal lehet igazán szépen, egyenletesen felhordani a festéket

Tehát ez volt az első nap, ami után nagyon fáradtan, de mégis feldobottan mentem vissza a hotelbe. A második nap már bonyolultabb sminkeket ígért Kriszta. Meg is kaptam :)  Itt már előkerültek a vonalak és még több szín :) Nagyon kellett koncentrálni, mert itt már viszonylag kisebb területeken kellett dolgozni és figyelni kellett rá, hogy a fehér "segédvonalakra" ne menjünk rá a színekkel. Ebben az esetben is a bal oldalt az oktató csinálta meg, a jobb oldalt pedig én. Megmondom az igazat, hogy ennél a sminknél, amíg el nem jutottunk a porozásig és a kiemelésig olyan bénának éreztem, mert még nem láttam a végét. De amint felkerültek a kiemelések és egyben láttam mindent, elállt a szavam.

Fotor0918114525.jpg10672398_760211574038606_944748352807996781_n (1).jpgA második nap délutáni sminkje volt az abszolúte kedvencem :) Barna volt, mondhatnánk, hogy visszafogott, de mégsem volt az :) De színvilágában és formájában mégis ez állt a stílusomhoz a legközelebb.

Fotor0918114755.jpg

A harmadik nap volt a zárómunkák napja. Délelőtt egy nagyobb fantázia sminket készítettünk, olyan jellegűt, mint amit évekkel ezelőtt a videón is láttam :) Szó se róla, eltartott egy darabig, amíg kész lett, de minden percét megérte a munka, mert szerintem csodaszép lett. Volt rá lehetőség, hogy profi fotós befotózza a munkáimat, így éltem is a lehetőséggel, mert hiába fényképeztem le a sminkeket, nem volt az igazi és nekem megérte azt az 5 000 forintot, hogy profi megörökítse a munkámat. Itt is Kriszta csinálta az egyik oldalt, én a másikat. Nem lett egyforma, de megnyugtatott az oktató, hogy nem is az a cél, hogy egy az egyben lemásoljam a munkáját, de azért követni kell a csapásirányt. 

Fotor0918115016.jpg

10707919_855329904480222_370811516_n.jpg

A délutáni smink egy abszolúte alkalmi smink volt, ami szintén nagyon szép és igényes volt. 

10589515_855329834480229_1603056669_n.jpg

Jó pár terméket volt szerencsém kipróbálni az Atleiertől, pl. alapozót, aquákat, szemhéjporokat, tusokat. Ami szembetűnő volt, hogy a szemhéjfestékek, melyeket ötös palettákban lehet kapni, elég jól pigmentáltak, de természetesen kell alájuk vagy egy semleges vagy egy színes alap és hogy nem poroznak egyáltalán. Nagyon kevés kell belőlük és nagyon jól satírozhatóak.

Fotor0918115254.jpg

Ami szintén tetszett és abból rendeltem is, az a barnás tus paletta. Nem klasszikus krémes tus, hanem ezt is az aqua festékekhez hasonlóan vizes ecsettel kell felvenni. Intenzív és ha gyorsak vagyunk akkor még picit satírozható is, viszont száradás után atombiztos. Szintén nagyon megfogott egy másik megoldás, mégpedig a szemöldök színezésénél. A sötétbarna aqua festéket az alapozóba mártott szemöldökecsettel vettük fel, összekevertük, így tökéletes szemöldökszínt kaptunk. Attól függően, hogy mennyire akarjuk világosítani a színt, úgy kell hozzáadagolni az alapozót. Egyszerű vele dolgozni és precíz megoldás. 

Mindent egybevetve maga az oktatás nagyon jó élmény volt és a technika pedig fantasztikus. Be is vásároltam jó pár aqua festéket, hogy itthon is tudjak gyakorolni és sminkeket készíteni vele. Mindenkinek ajánlom az alap és a művészi oktatást is, mert fantasztikus dolgokat lehet kreálni és sokban fejleszti az ember kézügyességét. 

DSC07658.JPG

Ha kérdésetek lenne az oktatással kapcsolatban érdemes Asztalos Krisztát megkeresni, ő az oktató és minden kérdésre fog válaszolni. 

A következő cél a ceruza technika elsajátítása lesz és ha minden igaz, jönni is fog Kriszta Budapestre egy-egy napos oktatásokra, de erről még egyelőre nincs több infó, de amint lesz, meg fogom osztani veletek! :)

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása