Smink & Makeup

10 trükk az önbarnító használatához

2016. május 28. Katushka

Na igen... Az önbarnítás is egy igencsak megosztó téma. Szó se róla, szerintem egyel egészségesebb, mintha a napon aszalnánk magunkat, kitéve a bőrünket a "jótékony" UV sugaraknak. Nekem volt egy korszakom, amikor viszonylag gyakran használtam önbarnítót és nagyon szerettem. Persze túlzásba is lehet esni vele, de ha pár egyszerű lépést betartunk, akkor a végeredmény nagyon szép, napsütötte hatású bőr lesz, nem pedig répa sárga, csíkos förtelem. Itt van 10 tanács, amit szerintem érdemes betartani, ha önbarnítót akarunk használni.

Csináltass meg előtte mindent

Hogy mire gondolok? Menj el gyantáztatni, vagy borotváld le az adott testfelületet (persze csak ha akarod), sőt a manikűrt is érdemes elvégeztetni előtte, mert ezek a műveletek mind mind koptatják, söt leszedik az önbarnítót a bőrről, így foltos és igénytelen lesz a hatása.

get-your-treatments-done-before-self-tanner.jpg

Bőrradírozás

Mindenképp érdemes egy alapos bőrradírozást elvégezni, így eltávolíthatjuk az elhalt hámsejteket. A területek, melyekre különösen érdemes odafigyelni: 

  • térd
  • boka
  • könyök
  • sarok

exfoliate-before-self-tanner.jpg

Száraz bőr

Ezt úgy értem, hogy a barnítandó felület 100%-osan legyen száraz. Önbarnítani szerintem a legcélszerűbb zuhanyzás után, de ha azt gondoltuk, hogy már tutira száraz a bőrünk, akkor is várjunk még 10 percet a biztos eredményért, tuti ami tuti.

dry-off-your-skin-before-self-tanner.jpg

Hidratálás

Miután megszáradtunk mehet egy jó hidratálás is, mert a száraz felületeken másképp szívódik fel az önbarnító, így ismét csak foltosodás léphet fel. Fontos, hogy ha lehet ne olajos hidratálót használjunk erre a célra, mert az szintén befolyásolja az önbarnító felszínódását.

moisturize-before-self-tanner.jpg

Válassz megfelelő önbarnítót

Hát igen, ez nem könnyű, lehet eleinte lesz egy kis kísérletezés, de ha megvan az igazi, akkor azzal lesz igazán tökéletes az eredmény. Választhatunk hab és krém állagból, de van olajos textúrájú is. Van akinek a krémes felvitel a könnyebb, de én például a spray-s megoldást preferálom jobban. Szintén nagyon fontos, hogy a bőrszínünknek megfelelő árnyalatot válasszunk, mert ha túl sötét a krém, akkor rémes eredményekre számíthatunk... Ezek a termékek általában építhetőek, tehát ha első alkalommal nem is leszünk olyan barnák, ahogy azt elképzeltük, még pár alkalommal lehet ismételni. 

choose-the-prefect-self-tanner-for-your-skin-tone.jpg

Felvitel

Na igen, ez is egy fontos része az önbarnításnak, hogy mi a helyes sorrend. Én próbáltam már sima kézzel felvinni, de volt olyan krém, amit nehezen tudtam lemosni a kezemről, így áttértem a gumikesztyűs felvitelre. Vannak egyébként olyan önbarnítók is, amikhez adnak spéci kesztyűt.

A felvitelt érdemes a bokánál, lábfejnél kezdeni. Mindig egyszerre csak kevés anyaggal dolgozzunk, ez fontos, mert azt tudjuk biztonságosan és szépen eloszlatni. Haladjunk fölfelé a vállak irányába és a karok legyenek az utolsók.

how-to-apply-self-tanner.jpg

Arc barnítása

Ez is egy kényes pont... Én inkább itt a bronzosító termékeket használom, de ha nagyon akarunk, akkor használhatunk ide is önbarnítót. Fontos, hogy oda kifejezetten arcra való terméket használjunk! Más a textúrája és picit másképp szívódik fel. Figyeljünk oda, hogy az orr és a száj környékére kevesebb krémet vigyünk fel és alaposan oszlassuk el, mert ott szárazabb lehet a bőr. így előkerülhetnek a sötét foltok... Én amiket eddig próbáltam azok közül egy jött be igazán az arcra. Az egy cseppes kiszerelésű barnító volt, amiből elég volt egy csapp, amit a hidratálómba kevertem. Nagyon szép természetes volt  a hatása. 

carefully-apply-self-tanner-to-face.jpg

Száradás

Minden termékre rá van írva, hogy mennyit érdemes várni a száradásra. Tuti ami tuti, ezt az időt duplázd meg! Sose lehet tudni... Ha letelt az idő, esetleg átroboghatsz a bőrödön babahintóporral, ezzel fixálhatod a folyamatot, így a ruhán sem hagy majd foltot. Talán mondanom se kell, ne egy fehér ruha legyen az első, amibe beleugrasz!

Ami fontos, hogy ha lehet ne nagyon sportoljunk utána (az izzadás miatt). illetve a fürdést is mellőzzük 6-8 órán keresztül  

hydrogen-peroxide.jpg

Ha mégis előkerült néhány sötét folt

Ez sajnos előfordul... Ilyenkor nem kell kétségbeesni és mindent előlről kezdeni. Vegyél egy fél citromot és alaposan dörzsöld be vele a területet. Pár perc múlva halványabb lesz a felület. Ezután még picit dörzsöld át enyhén nedves törülközővel. Ha kell vigyél még fel a barnítóból, de csak óvatosan!

self-tanner-mistakes.jpg

Megőrizhető a barnaság?

Ha vigyázunk rá, tartósabb lehet, de nem a végtelenségig! Amit tudunk tenni, hogy mindig hidratáljuk a bőrünket és nem használunk olyan termékeket (pl. alkoholos), melyek oldhatják a színt. Ha pedig mégis megkopott a szín, akkor kezdjünk egy alapos radírozással és kezdődhet az egész buli elölről :)

Ha amire tényleg még nagyon érdemes odafigyelni, hogy a kezünket mindig alaposan mossuk meg, különös figyelemmel a hajlatokra, mert rettenetesen undorító, amikor foltos valakinek a keze. Ha nehezen jön le, itt is bevethető a citromos megoldás! 

preserve-your-tan.jpg forrás: allure.com

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása