Smink & Makeup

Ecsettisztítás, ahogy én csinálom - Videóval

2016. szeptember 16. Katushka

Nagyon sok kérdés érkezik azzal kapcsolatban, hogy én hogy tisztítom az ecseteimet. Sokféle lehetőség közül választhatunk. Vannak gyorsabb és lassabb, kímélő és kevésbé kímélő megoldások. Ebben a posztban megmutatom, hogy én hogy csinálom.

Gyors megoldás

dsc_1046.JPG

Amikor egy fotózáson dolgozom, vagy esküvőre több sminket készítek, akkor előfordul, hogy menet közben ecsetet kell mosnom, mert még nálam is előfordul, hogy például nincs tartalék tiszta alapozó ecsetem. Ilyenkor a kímélőbb megoldást szoktam választani, ami a MAC ecsettisztító folyadéka. Ezt úgy szoktam használni, hogy egy kis üvegcsébe kiöntök egy keveset a tisztítófolyadékból. Ebbe picit belemártom az ecsetet és egy papírtörlőn körkörös mozdulatokkal áttörlöm az ecsetet. Alaposan tisztít a folyadék és viszonylag gyorsan elillan a nedvessége, így pár perc után újra lehet használni. Arra érdemes odafigyelni, hogy kíméljük az ecset szálait, tehát ne ész nélkül dörzsöljük őket, mert megtörnek, kihullanak. Lehet gyorsan dolgozni, csak odafigyeléssel. Ez a megoldás tényleg gyors és kevésbé szárítja az ecset szálait, mint a szintén gyors sebbenzines megoldás. Ezzel egyébként hasonló módon kell eljárni.

Ráérős, alapos megoldás

Én sokféle lehetőséget kipróbáltam már. Kezdve a kézmosó folyadéktól a babasamponon át az ecsetmosó szappanig. Amit én annyira nem szerettem a samponban és a kézmosóban, hogy nagyon habzik és sok idő amire teljesen kiöblítem az ecsetből, főleg a tömöttebb, például alapozó ecsetből. Az elmúlt időszakban rászoktam az ecsetmosó szappankára, amit a Beautyblenderemhez adtak. Volt benne egy kis folyadék is, de azt sajnos úgy elpakoltam,  hogy azóta sem találom... Így maradt a szappanka. Ez pont annyira habzik csak, amennyire kell. Könnyű kiöblíteni a legdundibb ecsetekből is. Kicsit húzós az ára, de elég sokáig kitart! 

dsc_1045.JPG

Évek óta szemezek a Sigma ecsetmosó kesztyűjével, de megmondom az igazat, sajnálom rá a pénzt, mert a legolcsóbb verziója is 8 000 forint körül van. Nemrég fedeztem fel a Rossmannban, hogy van nekik is egy kis ecsetmosó lapjuk, ami 1 200 forintba kerül.  3 féle felület van rajta, ami szerintem bőven elég. Ezt a megoldást kombinálom az ecsetmosó szappanommal és azt kell mondjam, hogy gyorsabb és alaposabb lett az ecsettisztítási folyamat. Egyébként lehet én vagyok a béna, de a beautyblenderemet eddig csak ezzel az ecsettisztító kesztyűvel tudtam a legtökéletesebben kitisztítani! A száradási idő persze marad (sok idő), de tényleg alapos munkát lehet végezni. 

Fontos, hogy ne legyen forró a víz, de nagyon meleg se, amiben mossátok az ecseteket, mert megolvadhat az ecsetszálakat tartó ragasztó. Szintén emiatt ne tegyétek a meleg radiátorra az ecseteket, még ha hamarabb is száradnának, mert nem ér annyit, hogy azután tönkremenjenek az ecsetek. 

dsc_1000.JPG

Ilyenkor persze a száradási idő sokkal hosszabb, akár eltarthat egész éjszaka is. Ilyenkor azt javaslom, hogy egy száraz törülközőre fektessétek rá az ecseteket, vízszintesen és hagyjátok száradni őket. Azért érdemes fektetni őket és nem állítva rakni őket, mert visszafolyik a víz és szintén oldhatja a ragasztót.

Mindegyik megoldás jó szerintem. Ami segíthet a választásban az az ár és hogy kinek mennyi ideje van kivárni a száradást. 

  • MAC Brush Cleanser: 3 300 forint
  • Beautyblender Solid: 4 100 forint

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása