Nemcsak a reklámok hazudnak a sminkeléssel kapcsolatban, hanem maguk a termékek használói is. Igaz, ők nem photoshoppal operálnak.
Tegyük hozzá, maga a sminkelés is egy csipet "hazugság", hiszen elrejti a bőrhibákat, szebbé teszi a tekintetet és még sorolhatnánk. Elfedi a csúnyát, korrigálja a nem tökéletest és ráerősít a szépre. A szem kiemelésével vagy némi ügyes pirosítással pedig még csak vonzóvá is tesz a másik nem számára.
Gondolkodtál már rajta, hogy mennyit füllentesz a szépségápolási szokásaiddal kapcsolatban? A Benefit, a They're Real szempillaspirál kampányának részeként francia és amerikai nők körében kutatott (pontosabban kutattatott), hogy kiderítse, mennyire őszinték úgy általában, illetve a sminkeléssel kapcsolatban. Mindkét országban háromszáz 18 és 54 év közötti nőt kérdeztek meg.
A kutatásból kiderült, hogy:
- a francia és az amerikai nők kb. 60%-a hetente legalább egyszer hazudik, a 18-24 évesek között ez az arány kb. 70%,
- furcsa módon a fiatalabb nők többet hazudnak a sminkek használatáról, az általuk elköltött pénzről és a készülődési idejükről,
- a francia nők egy hajszállal gyakrabban hazudnak a korukról, mint az amerikai nők,
- a francia nőkkel gyakrabban előfordul, hogy nem mondanak igazat a szexpartnereik számáról,
- egyik csoport sem hazudik gyakran azzal kapcsolatban, hogy milyen gyakran mos hajat és lemossa-e a sminket este,
- több francia nő hazudik amiatt, hogy ne kerüljön bajba (50% vs. 17%) és hogy elérje, amit szeretne (27% vs. 11%), míg az amerikai nők többször füllentenek azért, hogy ne bántsanak meg valakit (64% vs. 52%),
- a szempillaspirálok birtoklása hasonló a két országban: a legtöbb nő több mint két szempillaspirállal rendelkezik,
- a legfontosabb szépségápolási termék, aminek a használata nélkül nem hagyják el a házat az amerikai nők számára a korrektor, majd a rúzs/szájfény, míg a francia nők számára a szempillaspirál, majd a rúzs, és utána a korrektor.
Azt persze csak remélni lehet, hogy a hazugságról szóló kutatásban a válaszadók őszinték voltak. :)
via Fashionista
Kommentek
comments powered by Disqus