Smink & Makeup

Milyen sminket utálnak a pasik?

2011. szeptember 25. spacegirl

Régóta izgatott a kérdés, hogy vajon mi a férfiak véleménye a sminkelésről, és főleg az, hogy mit utálnak ezen a téren.

Meg is kerestünk egy sor ismerőst, akik közül 26-an segítettek nekünk a véleményükkel. A minta persze nem reprezentatív, hiszen az ismerőseink közé elsősorban a huszas éveik végén, harmincas éveikben vagy a negyvenes éveik elején járó, kommunikációs szakmában dolgozó pasik tartoznak. Az alábbiak egyedül a megkérdezettek véleményét tükrözik.

Azt gondoltam, hogy a sminkelés egy olyan téma, amiről a férfiaknak is viszonylag határozott véleményük van. Ehhez képest több esetben azzal szembesültem, hogy elbizonytalanodnak a téma kapcsán, hogy ti. ők nem értenek hozzá és inkább azt tudják megítélni, hogy egy nő jól néz ki vagy sem, de nem elemezgetik a sminkjét. Ha jobban belegondolunk, ez teljesen jól van így, a lényeg, hogy mi csajok tudjunk tetszeni annak, akinek szeretnénk.

 

A megkérdezettek nagyobb része a természetes sminket preferálja vagy azt, ha egy nő egyáltalán nem festi magát. Azt is többen hangsúlyozták, hogy ha már festi magát egy lány, akkor olyan sminket viseljen, ami előnyös neki és illik hozzá. Más a helyzet persze, ha valamilyen alkalom van, ilyenkor általában hajlandók tolerálni az erősebb sminket is. 

"Én alapvetően nem szeretem, ha egy lány sminkeli magát, mert a természetes szépség híve vagyok. Persze egy szolid rúzs vagy szájfény, visszafogottan kifestett szem még nekem is tud tetszeni, mindaddig, amíg természetes benyomást kelt és nem hivalkodó." Andor (30)

"Nekem igazából az tetszik a legjobban, ha egyáltalán nincs semmilyen smink. A természetes bőr, színek rajongója vagyok. Ez persze nem jelenti azt, hogy kizáró tényező lenne, de sokkal többre becsülöm azt a leányt, aki nem keni össze magát. Ha mindenképpen szükséges a smink, akár mert olyan a szituáció vagy az adott nőszemély kisebbségi komplexusait próbálja kompenzálni vele, nem hiszi el magáról, hogy szép smink nélkül, akkor az enyhe, megint csak természetes színekkel operáló smink az, amit megnézek, elviselek, tudok tolerálni." Sándor (34)

"Előrebocsátom, hogy nem vagyok nagy sminkrajongó, de a szép dolgokért rajongok. Innen mondjuk azt lehetne mondani, hogy minden olyan smink tetszik, amelyik kiemeli a nő szépségét." Ferenc (35)

"Szerintem az a jó smink, ami természetes, illetve nem látszik, vagy nem látszik soknak. Ami nem tetszik, amikor valaki a sminkjével akar másnak mutatkozni..." Konrád (40)

"Én a természetes szépséget jobban szeretem, ezért minden harsány sminket utálok a hétköznapokban. Persze bizonyos alkalmakkor, helyzetekben - színpad, szilveszter vagy farsang - belefér, de én nem szeretem, ha egyébként eltakarja a nőt." Zsolt (38)

"Ha smink, akkor legyen lényegretörő és segítő, ebben is inkább a természetességet szeretem, ami segít néhány ponton. A rossz sminkben az izléstelenség zavar, az a nő, aki nem ismeri fel, hogy rosszul áll neki egy smink, az más gonoszságokra is képes." Mátyás (33) 

"Én a finom, ízléses sminket kedvelem, főleg nap közben, az alkalmi smink persze más, ott több minden belefér. Persze az is hiba, ha valaki puszta divatból a karakteréhez nem illő sminket választ. Fiataloknál ezt még elnézem, egy tinilányon egy ügyetlen szemkihúzás vagy rúzsozás belefér, mint a kibomlóban lévő nőiesség csetlése-botlása, sőt, még van, hogy jópofa is. Ahogy a divat mindenáron való követése is, ebbe beleértve a frizurákat és az öltözködést is. Csak később, kicsit érettebben már legyen meg az összhang és ne legyen túl sok a "vakolat". Engem tényleg csak az taszít, ha valaki teljesen más arcot szeretne rajzolni magának, mint amilyen van, és azt hiszi, ehhez elég a sminkkészlet." Gergő (32)

"Alapvetően nem utálok semmilyen sminket, de nyilván más hatással van rám egy olyan, ami nincs összhangban az illető nő arcával, ruhájával vagy az aktuális körülményekkel, mint ami éppen csak "finomhangolja" az arcvonásokat vagy ugyan erősebb, karakteresebb, de alkalomhoz és a nőhöz illő. Az első elgondolkoztat, sőt adott esetben szórakoztat is, a másodikat lehet, hogy csak akkor veszem észre, ha legközelebb smink nélkül látom ugyanazt a nőt. Mindenesetre szeretem smink nélkül megismerni a nőket, aztán jöhet a púder." Ákos

"Elcseszett koncepción alapuló összetett sminkelés eredményeként olyan feature-ök kerülnek kihangsúlyozásra amiknek pont, hogy háttérbe kéne szorulniuk. Az így eldimenzionált arcvonások spontán sajnálati / hitetlenkedési / röhögési / lekiismeretfurdalási rohamokat váltanak ki, nem feltétlenül ebben a sorrendben." Imre (37) 

"Én általában bírom a sminket, kiváló dolog. De a túlzásba vittet nem különösebben - ezt nehéz megfogalmazni. Valamikor ránézel egy nőre, és azt látod rajta, hogy kibaszottul közönséges, mert szétfirkálta az arcát minden szarral, hátha majd jól fog kinézni, aztán jól semmiképpen nem néz ki." László

"Szeretem, mikor sminkel egy nő. Egyénfüggő, hogy kinek mennyi áll jól. A hétköznapokban azt szeretem, ha minél természetesebb. Pl. csak a szeme van kifestve. Alkalmakra pedig a nagyon erős sminket szeretem. Party-kra pedig a kihívó színeket. Akár extrémet is." (30-as pasi, név nélkül) 

Mindezt persze érdemes azzal kiegészíteni, hogy egy jól elkészített nappali smink természetes hatású, ami kevésbé szakavatott szem számára akár úgy is tűnhet, mintha egyáltalán nem lenne sminkelve. Kérem, hogy jelentkezzen az a pasi, amelyik észreveszi a BB krémet, a könnyű textúrájú korrektort a szem alatt vagy a hosszabbító és ívelő, de nem dúsító szempillaspirált! Higgyétek el, ebből egy férfi annyit fog látni, hogy ez a lány "smink nélkül" is milyen gyönyörű.

Na de térjünk vissza ahhoz, hogy mit mondtak a srácok! A leggyűlöltebb smink kategóriájában holtversenyben az első helyen a vastag alapozó/púder és a rajzolt/tetovált szemöldök áll

A vastag vakolat ellen:

"Azt a sminket [utálom], amit a nők az arcukra kennek... Amitől olyan lesz a fejük, mintha egy homogén műanyagtömbből vágták volna ki. Ha látsz valakit messziről, mondjuk 2 méterről és utána közelebb kerülsz hozzá, látod fél méterről az arcát, akkor valami koherenciát tételezel fel. A smink pont ezt töri meg, mert egyszerűen közelről látod, hogy omg, erre rá van kenve valami." Imre (44)

"A vastag alapozó réteg teljesen inhumán megjelenést eredményez, viselője nem mer nevetni, mosolyogni, mert akkor jégtáblaként töredezik le az arcáról a púder. Találkozás, puszi esetén a tüdőfelületre belélegzett pormennyiség komoly veszélyt jelent." Imre (37)

"A volt barátnőm agyonsminkelte magát, de annyira, hogy szinte hámlott róla. Nem beszélve a nyári melegekről, akkor meg mintha összefolyt volna vagy lefolyt volna az arcáról. Ki is borított ezzel állandóan. Ha hozzám bújt tiszta púderes vagy alapozós lettem." (28 éves pasi, név nélkül)

A műszemöldök ellen:

"Egyes lányok odáig merészkednek, hogy letúrják a szemöldöküket és egy ceruzavonallal pótolják. Halmozottan hátrányos esetben ezt tetováltatják is. Nos bizton mondhatom, hogy ilyennel én soha sem szeretnék közelebbi kapcsolatba kerülni, mint megbámulni és rosszallóan csóválni a fejem." Sándor (34)

"Nekem egy halálom van, de szerintem az extrém, és egyértelműen szociálpszichológiai eredetű probléma: a leborotvált szemöldök, illetve az annak helyettesítésére bevont, rajzolt ív a homo sapiens homlokán." Ádám (40)

"Nem tudom mennyire smink, de a tetovált szemöldök az, ami nálam azonnali rosszullétet okoz. Ha jól tudom a tetoválást a kontúrok szolíd kiemelésére találták ki és nem a szemöldök pótlására, még rosszabb esetben újrarajzolására - tepsifejű plázacica esete Marylin Monroe-val jeligére." László (39)

A második helyet az erős pirosító, ismertebb nevén "bohócpir" szerezte meg. Általában a vörös/élénk színű rúzsok sem tartoznak a kedvencek közé. A többi területen megoszlanak a vélemények, így nem árt kitapasztalni, hogy a választottunk éppen mitől van beindulva és mitől kiakadva.

"Amitől irtózom, az a körömfesték. A fehér még ok, a világosabb színek elmennek, de egy vörös vagy egy fekete színnel a világból ki lehet kergetni. Ugyan ez igaz a rúzsokra is, a világosabb színek még csak-csak, de a vörös no way! Mindkettőre igaz, főleg az utóbbira, hogy plusz öt évet simán rátesz bármelyik nőre." Miles (36)

"A kifestett körmök, főleg lábon teljesen elrettentenek." Zsolt

"Nem mondanám, hogy kiveri a biztosítékot, de egyszerűen nem értem, hogy mire jó a túlhúzott szájnak látszó túlhúzott száj, mint ahogy nem értem azt sem, hogy mire jó a szilikonpánt a melltartókon. Mert ahogy a túlhúzás nem mutatja érzékibbnek az ajkat, csak túlhúzottnak, úgy a szilikonpántos melltartó sem tűnik pánt nélkülinek, csak kétpálcás műanyag pántosnak. Ha életem legsokkolóbb sminkjét kellene megneveznem, akkor azt egy idős hölgyön láttam a 15-ös busz Pannónia utcai megállójában a rendszerváltás táján. Cikkcakkban felvitt pipacspiros rúzs, krétafehér arc aszimmetrikusan felhordott pirosítóval, és körben fekete szemceruza. Azt hittem, hogy az Addams Family-t forgatják az Újlipótvárosban." Ákos

"Szerencsére vagyok olyan felületes, hogy a leborotvált szemöldöktől fölfelé már csak a nagyon folyós, nyálkás szájfények aggasztanak egy nőn. Na meg a ravatali smink, amikor az alapozó alól a ráncok, mint Mars-szurdokok redőzik az üde, vöröses homoktengert. És ha a szemhéjon nincs körömmel, ruhával vagy fülbevalóval összekacsintó szkarabeusz-bogárka-színű, vastag, odaszáradt tempera vakolat, akkor szerelmes is tudok lenni." Ádám (40)

"A toplista első helyezettje nálam a műgyümölcs illatú, ragadós csillogós szájfény-rúzs. Egyrészt természetellenes, másrészt puszi esetén az arcbőr egy részét leszakítja, harmadrészt a jelenlegi lódarázs-invázió mellett nem is egy életbiztosítás." Imre (37)

"Az nagyon undorító, amikor az alapozó hirtelen véget ér. Ha nő lennék, biztosan a mellemig lealapoznám a bőrömet! Ja, és a szájkontúr tetoválás: annál közönségesebb nincs is. Főleg amikor mállik és foszlik." Gyuri

"Ami like: pasztell színek, természetes árnyalatok, összességében visszafogott mennyiségű és intenzitású smink, ez alól talán picit kivétel a szem: tűnjön szép nagynak és és igézőnek, kis ajakfény jöhet, az szexi, testszínű/átlátszó körömlakk. Ami nagyon nem like: harsány makeup, “morzsás” szempillafesték, tetovált szájkontúr, rajzolt, tetovált szemöldök, centi vastag alapozó, rengeteg púder, pirosító, rikító, erős színű körömlakkok. Szóval összességében: egyszerűség, természetesség." Tamás (29)

Az erős szemsmink szintén megosztó, de azért vannak olyanok, akiknek legalább alkalmakkor bejön.

"A szemen vállalható az erősebb smink, de az arcon és a szájon zavar." Gábor (40)

"Maga a szemfestés az lehet merész vagy vagány is, ha illik ahhoz, aki hordja." Konrád (40)

A fentiek alapján talán meglepő, de volt olyan is, aki kifejezetten odavolt a tetovált szemöldökért, sőt a hosszú műkörmökért is. Be kell vallanom, életemben ő volt az első pasi, akitől ezeket hallottam!

"Ami mindennél fontosabb, az a szemöldök. Az az arc középpontja, akinek az nem szép, mit gondolhat az élet értelméről?! Azt nem bírom, amikor jönnek a nők fél szemöldökkel, mert úgy tanulták, hogy azt szedni kell. Szép szemöldököt bárkinek lehet csinálni 15.000 Ft-ért. A feleségemnek tetovált a szemöldöke, én ezt szeretem. A tetovált szemöldök szexi és azt sugallja, hogy egy nő foglalkozik magával és tetszeni akar. Ugyanez a helyzet a hosszú műkörömmel is." Gyuri

És nektek mi a véleményetek? Egyetértetek a fentiekkel vagy teljesen másképp gondoljátok? Szavazzatok fent! (Csak pasik légyszi!)

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása