Smink & Makeup

Bloggerinák: Rita, a Lumena blog szerzője

2012. január 03. spacegirl

A Bloggerinák sorozatban ma Ritát, a Lumena the make-up cat blog szerzőjét mutatjuk be.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

Három éve született meg az első poszt, de akkor még egy receptet töltöttem fel elsőnek. Kezdetben személyes és főzős blognak indult, aztán sminkbloggá alakult át. Eleinte szinte csak Viloa blogját olvastam és az itthoniak közül a Sminkblogot és Viki oldalát, a Sminkkel.com-ot. Magyar nyelven ekkor még nem volt olyan blog szépségápolás témában, ami naplószerűen lett volna vezetve és amatőr írta volna. Így úgy voltam vele, ha olvasni nem tudok ilyet csinálok én. Persze ehhez kellett az inspiráció és bátorság, amit az előbb említett oldalak nyújtottak. De még ekkor is jobbára Deviantartra töltöttem fel sminkeket. Később gondoltam úgy jó lenne a képek megosztása mellett egy felület, ahol írhatnék is a témában. Így változott át a személyesnek induló blogom sminkboggá. Mi motivált? Egyszerűen az, hogy legyen egy hely, ahol megmarad, amiket alkotok, és jó látni – legalábbis remélem, hogy látható – egy fejlődési folyamat is. Emellett szeretnék bátorítólag hatni azokra, akik nem mertek eddig sminkelni.

Hogyan látod az elmúlt három évedet, miben fejlődtél a leglátványosabban a sminkelés területén? Van valami olyan fortély, apró trükk, amit elsajátítottál és nagyon sokat jelentett?

Sokkal szebben építem fel a szemsminkeket, jobban figyelek a színek harmóniájára, az eldolgozásra, textúrára és pontosabb is vagyok, de még nem eléggé. Rengeteget kell fejlődnöm és csiszolnom a tudásomon. A tusecset és a zselés tus használata nagyban megkönnyítette, hogy szép tusvonalat tudjak húzni. Mondjuk ez nem az én érdemem, hanem az eszközöké.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Valamikor tudatos, valamikor kevésbé. Általában arról írok, amit a hangulatom diktál, vagy az aktuális évszaknak megfelelően. Ilyenek a nyári évszak által ihletett sminkjeim is. Máskor a népszerűbb témák közül választok.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Igen szoktam figyelni, és ha úgy érzem, lankad a figyelem bedobok valami tőlem újszerű témát, vagy megnézem, miket szeretnek az olvasók, mik a legnépszerűbbek. Aztán írok egy újabb bejegyzést hasonló tartalommal. Hmm… nyilván hazudnék, ha azt mondanám, nem fontos. Örülök annak, hogy egyre több olvasóm van, de ha csak magamnak írnám, akkor is ilyen lelkesedéssel vezetném a blogot.

Neked melyik volt a kedvenc témád, bejegyzésed? Mennyire vág egybe az olvasók véleményével, elvárásaival?

Egyértelműen a sminkes posztok, akár a kicsit extrémebb sminkeket bemutatóak. Nagyon meglep, amikor felteszek valamilyen sminket, ami szépen sikerült és tőlem merőben új - erre kevés visszajelzést kapok. Az még jobban meglep, mikor a ritka vásárlós bejegyzéseimre kattintanak a legtöbben. A terméktesztes bejegyzéseket a fotózás része miatt szeretem, bár abszolút amatőr vagyok, imádok tárgyfotókat készíteni.  

Hogyan tanultál sminkelni?

Már kicsi korom óta szerettem anyukám sminkjeivel játszani. Ő elég egyszerűen sminkeli magát, és csak ünnepekkor, de azért biztos szerepet játszott ez is. Később, ahogy felfedeztem az internet világát és egyre komolyabban foglalkoztatott a sminkelés rengeteget tanultam blogokból és videókból. Bár ma már csak pár guru videóit nézem meg.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz?

Főiskolára járok, andragógia szakra.

Nem is tudtam, hogy van olyan külön szak, ami felnőttoktatással foglalkozik. Milyen területen szeretnél majd dolgozni? A sminkelés hobbi marad vagy vannak ilyen irányú terveid?

Végre valaki, aki nem azt mondja: "Andragógia? Az mi?!" A rendezvényszervezés érdekel, de még csak most kezdtem a fősulit, majd ha jobban megismerkedtem a szakmával és szakosodni kel,l lehet, változnak majd a terveim. Egy ideje babonás vagyok és nem szeretek a jövőről beszélni, csak tervezni a megvalósításukat. A sminkelés is ezen tervek része...

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

A már említett Vilola nagyon nagy hatással van rám, nagyon szimpatikus Viki munkája és vélekedése a sminkről és a sminkelés világáról.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Mostanában nagyon megszerettem a Sleek termékeit, úgyhogy ezt mondanám. Ha egy év múlva kérdezed meg, lehet, hogy akkor már más lesz a favorit.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

A jelenlegi mesterhármas: Sleek szemhéjpúder paletták. Mindenki megtalálja a jelenlegi kínálat közül a neki legmegfelelőbbet és ár/érték arányban szerintem verhetetlen. Amióta megvettem a palettáimat, szinte csak őket használom, ami nagy szó. Avon bőrnyugató hatású alapozó. Az őszi-téli időszakban a kedvenc alapozóm. Olcsón hozzá lehet jutni, szép fedést nyújt és nagyon jó az érzékeny bőrömre. Essence zselés szemhéjtus. Ezen az áron nem találna az ember jó zselés szemhéjtust, ha nem lenne ez a termék. Hihetetlenül tartós és könnyű vele szép tusvonalat húzni. Remélem bővítik a színskálát, mert tényleg nagyon jó termék.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Egy Essence világoskék szemhéjtus, nagyon meg kell vele szenvedni, hogy kerüljön valami szín a szemhéjunkra. Szerencsére kifutó termékként vettem meg.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Nem, de ha vásárolok, valamit alig várom, hogy fotózhassam és sokszor már fejben megfogalmazom a bejegyzést unalmasabb perceimben, pl. a buszra várva.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

A legnépszerűbbek a havi kedvences bejegyzések, a fekete-kék smink lépésről lépésre posztom és az a bejegyzés, amiben Scarlett Johansson egyik sminkjét készítettem el.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Van, amikor egy egész napom, délutánom rámegy. Fotózással, képszerkesztéssel, írással együtt. Ilyenkor több posztra is rászánom az időt. De alapvetően nagyon változó, valamikor előre dolgozom a fotókkal és csak hetekkel később készül hozzájuk poszt. Van olyan, hogy napokig rá sem tudok nézni a blogra, ilyenkor alig várom, hogy újra legyen egy kis szabad időm, mert nagyon tud hiányozni a blogolás.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Nem mondanám tudatosnak, annyit tettem az ügy érdekében, hogy regisztráltam egy Facebook oldalt a blogomnak, amin keresztül közvetlenebb a kommunikáció az olvasóimmal és követhetik a bloggal kapcsolatos eseményeket.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Nincsen.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Nem.

Ki legyen a következő interjú alanya?

Petralize, a Make up Lounge blog bloggerinája.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása