Smink & Makeup

Így védjük nyáron a szemünket

2014. június 27. Katushka

Sokszor beszéltünk már arról, hogy milyen módon óvjuk a bőrünket nyáron. De eddig kevés szó esett szegény szemünk védelméről, pedig azt is védeni kell, mert ha az károsodik, akkor végtelenül megnehezítheti az életünket, arról nem is beszélve, hogy komoly fájdalmakat tud okozni. 

380291_10150781357469076_1569292209_n.jpg

(Tom Ford)

A káros UV sugarak, ahogyan a bőrünket, úgy a szemünket is ugyanúgy érik. A bőrünket nagyon könnyen tudjuk védeni a napvédő krémekkel, de a szemünket csak a megfelelő napszemüveg tudja megvédeni. A szemre leginkább az UV-C sugarak a károsak. Ezek nagymértékben irritálhatják a szemeket (fényérzékenységet okozhatnak, kipirosodhat, könnyezhet a szem, arról nem is beszélve, hogy viszkethet is, ami megnehezíti a szem sminkelését :) ). Az UV-sugarak mind a látásért felelős idegsejteket, mind magát a szemlencsét károsítják, illetve a szürkehályog kialakulásáért is felelőssé tehetők. Lássuk be, senki se szeretné a szeme világát kockáztatni, inkább tegyünk ellene!

27191_378917429075_5500638_n.jpg

(Guess)

Higgyétek el én már csak tudom, milyen az, amikor megsérül az ember szeme. Egyszer megégett a retinám a megfelelő fényvédelem hiánya miatt. Az lett a vége, hogy nem tudtam kinyitni a szemem. Kaptam szemcseppet és gyógyszereket, így nagyjából egy hét után meggyógyultam, de azt a pillanatot, amikor rájöttem, hogy nem tudom kinyitni  a szemem, senkinek sem kívánom :(

Ahhoz hogy erre sose kerüljön sor egészen egyszerű a megoldás! Mivel a szemünket nem tudjuk kenegetni napkrémmel, így olyan szemüveget kell választani, ami el van látva megfelelő védőréteggel, mely nem engedi át a káros sugarakat. 

Sajnos manapság az olcsóbb "bazári" szemüvegek nem megbízhatóak ilyen téren. Ha mégis ilyen szemüveget veszünk, akkor vigyük el egy optikába, mert ott pillanatok alatt be tudjuk vizsgáltatni, hogy van-e rajta megfelelő védő bevonat. Ha nincs, akkor jobb, ha azt a szemüveget elfelejtjük.

Én úgy vagyok vele, hogy inkább nem kockáztatok, hanem megbízható szemüvegeket veszek, amik nem mellesleg iszonyatosan szépek :) Lehet, én már az a véglet vagyok, aki túlzásba viszi a napszemüvegek iránti rajongást, de én a napszemüvegeimet egyfajta ékszernek tekintem, tehát kettő az egyben. 

528785_340895739321332_2029780600_n.jpg

(Armani)

Én mindenkit csak buzdítani tudok, hogy mindenképp megbízható napszemüveget válasszon magának az év minden szakában, mert a káros sugarak nem válogatnak....

Nektek melyek a kedvenc szemüvegeitek?

Ez a poszt egy régi újratöltése

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása