Smink & Makeup

Bloggerinák: Timi, a Crystal ♥Makeup Studio írója

2011. július 21. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunk ma Timiről, a Crystal ♥Makeup Studio szerzőjéről szól.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

Tavaly egy mutet utani hosszabb labadozasi ido alatt tul sok felesleges szabadidom volt, es teljesen rakattantam az internetre. Felkerestem a regi "netes baratokat" es meglepodve vettem tudomasul, hogy tobben kozuluk sminkes blogokkal foglalkoznak. Teljesen beszippantott ez a vilag, napokon keresztul csak blogokat olvastam es videokat neztem. Mivel mar nagyjabol 4 eve irom a szemelyes blogomat, sose allt tolem tavol az iras, ezert gondoltam egyet es megcsinaltam a sminkes blogomat.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Eleinte foleg termektesztek es sminkek bemutatasa volt a fo celom, de sajnos nem mindig van ra idom, hogy csak a blog miatt keszitsek egy extremebb (szoval nem hordhato) sminket, pedig jo volna. Mikor ezt belattam, elkezdtem mas iranyban is mozogni, bar a kezdetektol tudtam, hogy amolyan "mindenes" blogom lesz, persze szepseg teman belul. A termektesztek megmaradtak es az alkalmi sminkek bemutatasa is, ezekhez jott egy olvasoi velemenykutatas utan az outfit es divat cikkek. Az eletmod program teljesen sajat otlet, foleg az inspiralta, hogy sokan kerdeztek arrol, hogyan tartom formaban magam. Igyekszem olyan temakrol irni, amik erdeklik az olvasokat, es ezt a visszajelzeseik alapjan konnyeden be tudom hatarolni.

A posztok és a képek alapján is látszik, hogy nem csak a külsőd van rendben, hanem kiegyensúlyozott is vagy. Mi a legfőbb titok vagy jótanács?

Azt hiszem az onbizalom az, ami kiegyensulyozotta es boldogga tesz. Errol is irtam mar postot, es remelem azota is sokaknak segit. Az eletmod postokat is ezert csinalom, mert erzem, hogy ezzel segithetek masoknak, atadhatom azt az erot, ami bennem van, es a visszajelzesek alapjan sikerrel teszem ezt. Aki bekeben van onmagaval kulsoleg es belsoleg is, konnyeden veszi az eletet es nem gorcsol ra semmire - ez a titok.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat (egyedi látogatók, oldalletöltések)? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Igen, figyelem. Nagyon fontos szamomra, hiszen megerositest kapok arrol, hogy jo-e az, amit csinalok. Ha egy post kiemelkedoen nagy oldalletoltessel fut, igyekszem hasonlokat irni meg, mert tudom, hogy annak sikere lesz. Tovabba figyelem a mystat.hu-t is, ahol a divat-szepseg kategoriaban stabil 2. helyen all a blogom.

A statisztikák elsősorban a megerősítés miatt lényegesek a számodra vagy van esetleg más terved is még az oldallal, ami miatt ez fontos?

Mi mas celom lehetne ez alapjan? Penzt nem tudnek keresni ezzel a bloggal, ezert sincsenek rajta hirdetesek, nekem az apropenznek is keves, amit pl. egy Google altal elhelyezett hirdetes adna. Azt hiszem az ilyen fajta blogolasban inkabb kulfoldon van uzleti lehetoseg, Magyarorszagon nincs...

Hogyan tanultál sminkelni (pl. család, tanfolyam, sminkvideók, blogok)?

Abszolut a blogokbol es videokbol. Meg persze rengeteg gyakorlas.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz (munka/tanulás)?

Kulfoldon van egy sajat szolarium szalonom, azt uzemeltetem. Emiatt sokat vagyok tavol, de szeretek utazni.

Ha jól emlékszem, Hollandiában van a szalonod. Hogy hogy pont ott nyitottál?

Egy rokonom mar regota kint el, es hozza jottem ki eloszor latogatoba. Megtetszett az itteni elet. Mivel otthon is szerettem szoliba jarni, feltunt, hogy itt alig van szolarium, abszolut hianynak ereztem, es meglattam benne az uzleti lehetoseget. Kibereltem egy szalont, atalakitottam, es mostmar teljesen a magamenak erzem.

Miben különbözik az ottani és az itthoni sminkkultúra?

Az itteni lanyok nagyon szolidan sminkelnek. Inkabb azt mondanam, hogy szinte mindenki sminkel, de alig lathatoan, eppen csak kiemelik a szepseguket egy pirosito vagy szempillaspiral segitsegevel. Persze en csak az atlag lany nappali sminkjeirol tudok nyilatkozni, hiszen ezt latom, bulizni vagy az ejszakaba nem jarok.

Ami nekem nagyon tetszik a holland csajokban, hogy fantasztikus stiluserzekuk van, egytol egyik jol oltozottek (nagy varosokrol beszelek, falun lehet, hogy mashogy van). Itt sok a kulfoldi, es a magyar is, de ha szembe jon velem egy lany az utcan, mar a ruhajarol kiszurom, hogy holland vagy magyar vagy valami mas.

Az itteni magyarokat nagyon konnyen ki tudom szurni, annyira mas vilag vagyunk a hollandokhoz kepest! Amit viszont megcafolnek az atlagos nezet szerint kulfoldon vadabbul, feltunobben oltozkodnek az emberek es akar kek szajjal is kimennek fenyes nappal az utcara: na ez szerintem abszolut nincs igy, legalabbis az esetek tulnyomo reszeben.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Peldakep nincs, sose voltam az a tipus, aki masokra akar hasonlitani. "MissChevious" videoibol sokat tanultam, o volt a legelso, akit megtalaltam YouTube-on. Ott van meg "MakeupByTiffanyD" akitol szinten van mit ellesni, es persze Livin Pretty Suzie, az elso magyar sminkes vlogger.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Urban Decay. Fantasztikus dizajn, minoseg, elerhetetlen es nagyon draga.

Hogy érted, hogy elérhetetlen az UD? (Igazából nem tudom, hogy az európai Sephorákban mi a helyzet, de tavasszal voltam NY-ban és gyakorlatilag minden palettát meg tudtam venni, amit kinéztem. Mindenhol azt írták, hogy a Naked szinte beszerezhetetlen, ehhez képest talicskaszámra volt. Vagy csak szerencsém volt...)

Igen, elkepzelheto, hogy epp szerencsed volt, es aznap raktak ki a palettakat. Nekem is volt mar ilyen, hogy valamirol azt hittem elerhetetlen, es megis, mikor elmentem a boltna, volt belole egy rakattal. Mint kesobb kiderult, pont mazlim volt es aznap reggel tettek ki a termekeket, mert utana se lehetett mar hozzajutni sok mindenhez a kollekciobol.  De azt hiszem valahol ez marketing politika is, hogy ezt terjesztik, mert igy a vasarlok nagyobbnak erzik az erteket, kulonlegesebbnek, ha az ovek lehet. Viszont en szemelyesen is tapasztaltam, hogy tenyleg beszerezhetetlen volt-eddig.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Mac Fix+; mert multifunkcionalis, Urban Decay Primer Potion; mert egy jo szemhejalap a legfontosabb kiindulasi pont; es Anastasia Eye Brow kit, mert a szemoldok rengeteget dob az ember arcan.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Azt hiszem, csak abban lehet csalodni, amitol (tul) sokat varunk, de nem tudunk rola eleget. Ha megveszek valamit, amihez van teszter, esetleg utanaolvasok a neten-mar nem erhet akkora csalodas.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Igen, a penztarcabarat sorozat gyakorlatilag errol szol. Magamnak lehet, hogy sose vettem volna meg azokat a termekeket, viszont tudom, hogy sokan nem tehetik meg, hogy magasabb arkategorias termekek kozul valasszanak, igy nekik irodott az a sorozat. De en is profitaltam ebbol, hiszen szamomra is kiderult, hogy neha megeri alabb adni, es penztarcakimelobb termekek kozott is talalni olyat, ami felveszi a versenyt a dragabb tarsaival. Tanulsagos elmeny volt elkesziteni egy olyan sminket, aminel az arcom egyik fele draga, a masik olcso termekekkel van kifestve.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon (pl. sminktippek, tutorialok, tesztek, személyes bejegyzések, nyereményjátékok)?

Az outfit postokat latogatjak a legtobben, de az eletmod program es a lelkis bejegyzeseim is szamomra hihetetlen nepszerusegnek orvendenek.

Mik a kedvenc hazai/külföldi helyeid, ahol mindig találsz valamilyen jó cuccot?

Kulfoldon szeretem a H&M-et, mig csak az otthoniba jartam, nem voltam jo velemennyel rola, de a kulfoldiekben sokkal nagyobb a valasztek. Szeretem meg a Stinget es Cool Cat-et is, de gondolom ezek nem mondanak sokat az otthoniaknak. Otthon a kedvencem a Tally Weijl, igaz, hogy neha kisse sablonosak a ruhaik, de en szetem, mert mindig talalok valami jot, soha nem jottem meg ki ures kezzel. A Guess-t pedig a taskai miatt szetem, de vannak mas kiegeszitoim is, minden nagyon jo minosegu, abszolut megeri az arat az utolso fillerig.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Szinte mindennap foglalkozok vele, attol fugg mennyi szabad idom van.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Azt hiszem, semmi tudatossag nincs ebben. Eleg rendszertelenul is irok (van, hogy napokig semmi, aztan mindennap, majd megint semmi...) ha mar latom, hogy csokken a latogatottsag, bedobok valamit, ami biztos nepszeru lesz. Talan ez az egyetlen praktikam.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Hamarosan lesz egy olyan felulet ahol publikalni fogok, de egyelore nem arulhatok el errol semmit.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Az az igazsag, hogy teljesen ujakat nem. A megbizhato, igazi barataim megmaradtak regrol, veluk tartom is a kapcsolatot napi szinten-talalkozni pedig amilyen surun csak tudunk, de egyikukkel sem lakunk egy varosban sajnos. Ugy erzem, semmi sem robbanthat szet minket, jo kis csapat vagyunk. Ja nem is, hazudok, Marti (Love the Heels) szemelyeben kaptam egy teljesen uj baratot is a blognak koszonhetoen. Illetve az allando lajkolok, kommentelok kozott is mar teljesen kepben vagyok, nem csak egy arctalan es nevtelen masszanak tekintem az olvasokat, hiszen ahogy ok engem, en is mar ismerem oket. Na jo, talan az olvasok egy tizedet... :)

+1: Ki legyen a következő interjú alanya?

A kovetkezo alany Love the Heels Marti legyen!

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása