Smink & Makeup

Bloggerinák: Suzy, a Smink és Stílus szerzője

2011. július 22. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Suzy-t, a Smink és Stílus íróját kérdeztük.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

2010 májusában kezdtem el, akkor még egy másik címen, de hamarosan átköltöztettem a blogot a mostani helyre. Akkoriban rengeteg időt töltöttem blogok és sminkkel kapcsolatos oldalak böngészésével, inspirációkat kerestem, lestem az új termékeket, így gondoltam, én is hasonló dologgal szeretnék foglalkozni szabadidőmben. Most már nincs ennyi időm böngészni, úgyhogy az energiáim inkább a saját blogomba fektetem.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Természetesen ami éppen foglalkoztat! De érdeklődve várom az újdonságokat, lesem a trendeket és figyelembe veszem az olvasók kérését is.

Melyik volt számodra a legizgalmasabb olvasói kérés, amit teljesítettél a blogon?

Nagyon sokan kérnek natúr sminket, és ez régebben nagy kihívást jelentett! Sosem szerettem ezt a műfajt, sminksuliban is mindig gyakoroltatták velem, ha marad még 15 perc az órából, de mára megkedveltem!

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat (egyedi látogatók, oldalletöltések)? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Nem figyelem, de néha eszembe jut, és ránézek. Akkor nagyon meg szoktam lepődni! Az elején pedig minden egyes követőnek nagyon-nagyon örültem (természetesen most is!). De személy szerint azt bírom a legjobban a statisztikában, hogy még azt is mutatja, ki milyen böngészővel vagy oprendszerrel nyitott meg… Szörnyű, hogy ennyire lenyomozhatóak vagyunk!

Mennyien olvassák a blogodat?

Már több, mint 315.000 oldalletöltésen vagyunk túl, huhh! Sosem figyelem, de úgy látom ma 900-an néztek be, ami nagyon meglepő, főleg hogy múlt szerda óta nem született új poszt (most hétfő éjjel van, Hegyalján voltam...). Az elmúlt hónapban pedig közel 30.000 oldalletöltés volt!

Hogyan tanultál sminkelni (pl. család, tanfolyam, sminkvideók, blogok)?

Először is anyukámtól eredeztethető ez az egész, hiszen ő mindig szépen sminkelte magát, és megengedte, hogy használjam mindenét – már ovis koromban körömlakkoztam és imádtam a kis üvegcséket! Később is ő támogatta, hogy menjek sminksuliba, és ő hívta fel őket helyettem, mert én teketóriáztam… Úgyhogy neki sok mindent köszönhetek.

Ekkor jött a MASK-os korszakom, ahova először csak beauty makeup tanfolyamra jelentkeztem, aztán ott ragadtam smink- és maszkmesteri képzésen is. Kristóf Ilus volt a tanárom, akinek szintén sokat köszönök, mert egy nagyon szabadszellemű oktatásban volt nála részem, hagyott minket szabadon szárnyalni a kötelező körök mellett. Voltak vendégelőadók is a suliban, akik közül Bokros Csillát és Gaál Pétert emelném ki, velük később is dolgoztam. A maszkmesteri képzés részeként pedig a Vígszínházban is eltöltöttem pár hetet Vera nénivel, amit a sok hülye hajsütés ellenére is nagyon szerettem.

Ezek mellett kezdtem el az interneten nézelődni, ahol az első nagy lökést Josh (Petrilude) videói adták, de sminkvideókat nem szoktam nézni, csak a kész lookot. Kivételt képez még Lisa Eldridge, mert őt egyszerűen jó nézni, ahogyan dolgozik!

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz (munka/tanulás)?

Kávézok. De tényleg! Egyébként most fejeztem be a Werk Akadémia stylist képzését, ami mellett fotózásokon, divatbemutatókon dolgoztam és dolgozom. Emellett most kezdek a MAC-ben.

Mindig is érdekelt, hogy hogyan néz ki a munka a MAC-ben. Elárulod, hogy hogyan lehet bejutni és pontosan milyen feladatok vannak?

Be kell sétálni a kis önéletrajzoddal, a sminkes papírkáddal és pár referenciával, meg egy adag mersszel! Aztán várni, várni és várni, amíg embert keresnek! Én eddig kétszer adtam be a jelentkezésem, de két éve csak az első körig jutottam, viszont mindkét alkalommal szerencsém volt, mert nagyon hamar behívtak.

Az első fordulón van egy beszélgetős rész és egy fél órás sminkelés, amihez modellt kell vinni, a második körben pedig már csak beszélgettünk.

A feladatok? Először is szépen kisminkelni magad, aztán foglalkozni a vevőkkel, megmutatni a termékeket és hogy hogyan használják, face chartokat készíteni, tréningeken részt venni és képben lenni az új trendekkel - nagyon nagy vonalakban.

Mennyire tartod fontosnak a sminkeléshez a "formális" oktatást, tanfolyamokat? Akinek ez nem csupán hobbi, annak szüksége van a papírra a boldoguláshoz?

So-so. Papír nélkül is lehet érvényesülni, ha született tehetség vagy, van hozzá érzéked és önszorgalomból tanulmányozod a különféle korszakokat, trendeket és technikákat.

Tőlem pl. még sosem kérték a papírt, csak amikor üzletbe jelentkeztem, de egy munka előtt nem fogja elkérni a fotós vagy éppen a menyasszony, sokkal inkább a referenciáid és a 'híred' érdekli.

De egy jó mester kezei közé kerülni igazi kincs, viszont a nulláról ő sem biztos, hogy csodákat tud veled művelni, vagy állandó munkát biztosítani! De mégis arra szavazok, hogy aki sminkesként szeretne dolgozni, annak mindenképpen szüksége van egy jó tanfolyamra vagy tanárra, akihez elszegődik asszisztensnek, de azért vannak csodák!

Aki pedig hobbi szinten érdeklődik a sminkelés iránt, annak ajánlom a youtube gurukat és blogokat, de ha ez sem elég, akkor megéri elmenni egy tanácsadásra, ahol pár órát csak vele foglalkoznak.

Szerinted mi a fontosabb a sminkelésben, a veleszületett tehetség vagy a gyakorlás?

Mindkettő! De érdemes az ösztöneinkre hallgatni, mert itt nincsenek szabályok, csak a végeredmény számít. Viszont rettentő fontos a gyakorlás és a tudatosság, hiszen a legtöbb sminkesnek megvannak a kedvenc fortélyai, stílusai, formái, textúrái stb., amiktől időről-időre igenis el kell szakadni, hogy ne legyen ugyanolyan minden munkájuk.

Mit szeretsz a leginkább csinálni a sminkes szakmán belül?

A divatfotózás érdekel leginkább, de érdekes módon testfestéssel sokkal gyakrabban megtalálnak! Szeretem az egész divatszakmát, ezért is tanultam stylistnak, hogy más aspektusból is belelássak. Szívem szerint fotózást is tanulnék, már a blog miatt is, de ez a jövő zenéje... De a lényeg, hogy mindenben legyen egy kicsike kis elmebaj!

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

A már említett Josh és Lisa Eldridge YouTube-ról, blogok területén pedig Violát tudnám kiemelni (Killer Colours). Igazából nagy kedvencem nincsen, hiszen akkor nem 50 blogba néznék bele rendszeresen, hanem 1-2-t látogatnék, én mindenkit másért szeretek! És bár a példaképem nem blogol, de mindenképp megemlítendő Alex Box, az ő munkái nagyon inspirálóak!

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Nyaúú, erre nem tudok válaszolni. Talán a MAC elégíti ki legszélesebb körben az igényeim, mivel rengeteg professzionális termék mellett elkényeztetik a kis sminkmániás énem is a trendkiadásokkal, de nehéz lenne a Kryolan, Paris Berlin, Ben Nye profi cuccai, a high-end darabok csillogása, az essence könnyen elérhető darabjai vagy a Benefit cukiságai nélkül. És akkor még mennyi minden kimaradt...

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Hmm, ez is fogós kérdés! De legyen a MAC Fluidline Blacktrackje, mert egy könnyen kezelhető, éjfekete tus, ami alapnak is remek. A következő a Barry M Lip Paint rúzsa, mert nagyon tartós és funky színekben kapható (a kedvencem a postaláda piros!). Amire pedig mindenkinek szüksége van, az egy jó spirál: essence smokey eyes! És ezzel a három termékkel kész is egy klasszikus look.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

A L'Oréal hosszan tartó duo kiszerelésű rúzsa, amit megvettem egy kisebb vagyonért, és semmit sem ér! Az enyém ráadásul meg is olvadt a polcon.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Nem emlékszem semmi ilyenre, de biztos volt már rá precedens, hogy ez is befolyásolt egy kicsit!

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon (pl. sminktippek, tutorialok, tesztek, személyes bejegyzések, nyereményjátékok)?

Haha, a körmös bejegyzések! Pályát tévesztettem :D

Neked melyik volt a kedvenc körmös bejegyzésed?

Talán a kis vintage rózsás, mert az nagyon régóta tetszett, de sosem volt merszem megpróbálni!

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Változó, az utóbbi hetekben nem sok időm volt rá, de ez a nyár ilyen, és dolgozni is most kezdtem. Optimálisan szeretnék napi 1-2 órát foglalkozni olvasgatással és írással, de vagy sokkal több időm van, vagy semennyi.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Sajnos soha nem voltam tudatos semmiben, de a blogomon főleg nem érzem szükségét, hogy marketinghadjáratot folytassak!

Segített neked a sminkes pályád során a blogod?

Nem, nem érzem úgy, hogy ezáltal több munkám lenne.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Nope.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Természetesen igen! Főleg bloggerinákat, de van olyan olvasóm is, akivel tartjuk a kapcsolatot!

+1: Ki legyen a következő interjú alanya?

Dorka.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása