Smink & Makeup

Bloggerinák: Dorka, a Dorka sminkel szerzője

2011. július 26. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Dorkát, a Dorka sminkel szerzőjét mutatjuk be. Dorka azon kevesek közé tartozik itthon, akik videókat is készítenek.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

Másfél éve kezdtem a blogot és az motivált, hogy amit megtanultam, szerettem volna másokkal megosztani!

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Eleinte volt egy listám a sminkekről, amikről mindenképp szerettem volna videót csinálni, aztán sokat kérés alapján csináltam és most újra van pár videó, amit még mindenképp meg szeretnék mutatni!

Mi az a pár új videó, amit mindenképpen szeretnél megmutatni? Csak nem a korok sminkjei?

Dede. Ezt a sorozatot nagyon szeretném befejezni, azóta tervezem, hogy elkezdtem a blogot, nem hiszem, hogy nagyon sokan tudják használni, talán csak farsangkor, de nekem ezek eddig a legérdekesebb videóim. És ha ezzel megvagyok, akkor szeretnék csinálni olyan videókat, hogy milyen típusoknak mi áll jól és be kéne fejeznem a különböző szemformák sminkjeit, sok videó vár még rám!

A típusoknál az évszaktípusokra gondoltál? Vannak, akik nagyon könnyen beleillenek ezekbe, míg mások alig szuszakolhatók bele. Utóbbi esetben mit teszel?

Igen, az évszakok, szerintem még mindig ez a legjobb besorolás, nagyjából mindenki passzol valahova, aki nem, az maradhat annál, hogy csak a szeméhez sminkel vagy a ruhához, amit épp visel.

Mi volt a számodra legizgalmasabb olvasói kérés, amiből készítettél videót?

Minden olyan kérés izgalmas, amikor híres emberek sminkjét kérik, nehéz, mert olyan emberre kell csak egy sminkkel hasonlítani, aki nagyon máshogy néz ki! A másik kedvencem, amikor nagyon kezdőknek kell videót készíteni, nekik segítek a legszívesebben!

Mire kell figyelni, ha nagyon kezdőknek készül a videó?

Sokkal részletesebben kell elmagyarázni minden lépést, közelebbről megmutatni a sminket és a használt termékeket is!

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat (egyedi látogatók, oldalletöltések)? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

A Facebookon szoktam látni hányan like-olnak, mert nagy betűkkel ki van írva, de számomra ez már egy felfoghatatlan szám, nem tudok elképzelni, hogy ténylegesen mennyi embert jelent. Egyébként a statisztikáimat sose néztem meg, egy barátnőm nyomta az orrom alá múlt héten, de nekem ez teljesen hihetetlen és nem is értek hozzá!

Elárulod, mi volt az a hihetetlen szám?

Fúú, most a kedvedért megnézem (megpróbálom) 569 856-szor nyitották meg az oldalt az elmúlt egy évben, naponta átlagosan 2000-en néznek, tejóég!

Hogyan tanultál sminkelni (pl. család, tanfolyam, sminkvideók, blogok)?

Videók alapján, ezért is akartam én is így tovább adni a tudásomat!

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Marlenával kezdtem, tőle tanultam a legtöbbet, aztán sok TiffanyD videót néztem, mert szeretem a humorát és azt, ahogy a videókat csinálja, Jessica Harlow és Lisa Eldridge mindenképp követendőek, mert nagyon igényesen dolgoznak, Kandee Johnsont ajánlanám rosszkedvre, de talán a kedvencek a Pixiwoo lányok!

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz (munka/tanulás)?

Építészmérnöknek tanulok.

Van egy olyan sztereotípia, hogy a reálos lányok kevésbé foglalkoznak olyan világi hívságokkal, mint például a sminkelés. Te hogyan látod ezt?

Én ezt nem vettem észre, sok olyan reálos lányt ismerek, aki nagyon szépen sminkel, és olyan bölcsészt, aki sosem sminkelte magát! Nem tudom mitől függhet, hogy ki sminkel és ki nem!

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Nincsen ilyen, nagy bajban lennék, ha csak egy márkát használhatnék, de nyilván a MAC-ből meg lehetne oldani.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Márkától függetlenül egy korrektor vagy alapozó, pirosító, szempillaspirál - ezek öltöztetnek a legjobban!

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Pozitív értelemben az Avon és az Essence, hogy lehet valami olcsón is jó. Negatívban meg talán a Dior szemfestékei, kínszenvedés volt vele sminkelni, hullott mindenhova, és nem volt semmi színe, mire a szemre került!

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Igen például 6 szempillaspirált egyszerre, de sokszor ez az indok mögé bújva vásároltam meg azt, ami nekem tetszett!

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon (pl. sminktippek, tutorialok, tesztek, személyes bejegyzések, nyereményjátékok)?

Nyilván a nyereményjátékok, de a rendes bejegyzések közül a teljes sminket bemutató videók.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Sose adtam össze, de egy videót felvenni nekem kb.1-2 óra, megvágni ugyanennyi és feltölteni megint ennyi, naponta legalább 1 órán át válaszolok a levelekre, de ez lehetne 2-3 is, mert ezzel mindig nagyon el vagyok maradva.

Huh, ezek szerint a posztolás nálad legalább fél napos program. Ha befejezed a sulit, akkor is mindenképpen folytatni szeretnéd a blogot?

Ameddig van mondanivalóm, mindenképp fogom írni a blogot, mindegy, hogy iskola vagy munka mellett!

Mint gyakorlott "vloggernek" mik azok a tapasztalataid a videókészítésben, amiket szívesen megosztanál?

Szerintem mindenki belejön, sokkal gyorsabban megy nekem is már, mint az elején, szóval érdemes csinálni. De ami kell: egy sima fényképezőgép, ami tud videót is venni, ez bőven elég. Fénynek jó a délutáni nap vagy egy sima asztali lámpa. A hanggal most nekem is gondjaim vannak, nem tudom, mitől függ, egyszer tökéletes, máskor nem jön össze. A vágó program, amit használok a sima Movie Maker, könnyű használni, bár a legutolsó videónál valamit nagyon megvariált nekem, de általában menni szokott.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Nem építem tudatosan a közösséget, de egy nyereményjátékkal biztos több ember fordul meg a blogon, hogy abból ki marad és ki lesz igazi olvasó, azt nem tudom, pedig ez a fontosabb, nem az, hogy mekkora szám van a blog neve mellett.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Nincsen.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Van pár lány, akit nagyon megszerettem a blog kapcsán és el tudom képzelni, hogy barátok legyünk.

Ki legyen a következő interjú alanya?

Legyen Eszti, evilshedevil.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása