Smink & Makeup

Bloggerinák: Lillus, a Beauty Never Dies szerzője

2011. július 28. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Lillust, a Beauty Never Dies szerzőjét mutatjuk be.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

Az első bejegyzés 2009. március 21-n született meg. Emlékszem, ez éppen az érettségire való felkészülés időszaka volt és YouTube-on olyan videók után kutakodtam, amik a tanulással töltött órák után teljesen kikapcsolnak. Sokat böngésztem, míg rábukkantam Sarah Victorra, aki nem csak gyönyörű sminkeket készített, hanem a videók nagyon humorosak, szórakoztatóak is voltak. Végignéztem az összes általa feltöltött videót, majd elkezdtem gyakorolni, megcsinálni az általa kitalált sminkeket. Egyre többet sminkeltem magam és úgy gondoltam, miért ne osszam meg másokkal az általam készített sminkeket? Eleinte csak képeket töltöttem fel, majd elkezdtem rövidebb leírásokat is csatolni a képekhez. Így indult el a blog.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Arról írok, ami eszembe jut. A legtöbb bejegyzés random módon születik, csak felébredek és úgy érzem, sminkelnem vagy írnom kell. Egy időben igyekeztem tudatosan posztolni, de az számomra nagyon erőltetett volt, ezeknek a bejegyzéseknek nagy része meg sem jelent. Nagyon sok minden inspirál: zenék, képek, színek, illatok, emlékek, érzések, filmek, ruhaanyagok, formák... és még a végtelenségig sorolhatnám.

Mi volt az oka, hogy megpróbáltál tudatosan posztolni?

Rengeteg blogot követek és feltűnt, hogy nagyon sok blogger nap mint nap jelentkezik új bejegyzésekkel. Szeretem őket olvasni és úgy gondoltam, lehet hogy az én olvasóim is örülnének még több bejegyzésnek. Aztán elkezdtem minden másnap írni, de olyan erőltetett lett a legtöbb bejegyzés, hogy inkább kitöröltem őket. Sem a szóhasználat, sem a stílus nem volt az igazi. Szerintem egy blogger nem csak a véleményét osztja meg az olvasóival, hanem a személyiségével is dolgozik, ezért úgy döntöttem, inkább írok ritkábban, de azok a bejegyzések tényleg az enyémek lesznek. Számomra nagyon fontos hogy olyan munkát (ez igaz az élet minden területére) adjak ki a kezemből, amit magaménak érzek és amivel 110%-ig meg vagyok elégedve.

Milyen zenéket és filmeket emelnél ki, mint számodra fő inspirációt?

Zenei téren mindenevő vagyok, a stílusom behatárolhatatlan. Szeretem a punk, rockabilly, psychobilly zenéket, de az elektronikus és populárisabb zenék sem állnak távol tőlem. Azt viszont megfigyeltem, hogy sminkelés közben inkább a lassabb vagy középtempójú dalokat hallgatok szívesen. (A The XX nevű formáció örök kedvenc!) Ilyenkor nem igazán figyelek külön a szövegre vagy a dallamra, az összhatás a fontos. Több bejegyzésben is említettem, hogy különböző dalok vagy filmek inspirálták a sminkeket: ilyen volt pl. Madonáttól a Justify my love, Bodyrockers I like the way you move című dala, a The Runaways vagy az Egy gésa emlékiratai című film betétdala.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Mivel nem vagyok egy nagy net guru, ezért eleinte fel sem tűnt, hogy én is követhetem hányan olvasnak. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy az oldalsávban megjelent, hogy 50 követőm van. Nagyon meglepett és jól esett, hogy valakit érdekel amiről írok és rendszeresen visszatér. Ma már követem, hogy hogyan növekszik az olvasóim száma, de úgy gondolom, hogy 10 olvasónak is ugyanolyan jó minőségű bejegyzéseket kell készíteni, mint 500-nak.

Hogyan tanultál sminkelni?

Legelső sminkes emlékem nővéremhez fűződik. Nagy korkülönbség van köztünk, ezért amikor én még csak Barbie babákkal játszottam, ő akkor már eljárt otthonról. Mindig tátott szájjal néztem, ahogy készülődik, emlékszem, sokszor rám is szólt, hogy ne bámuljam, nem tud koncentrálni. Komolyra fordítva a szót, YouTube videókból tanultam rengeteget: Sarah Victor, Petrilude, Panacea81, MissChievous és TiffanyD videóit másodpercenként leállítottam, hogy minél pontosabban és precízebben tudjam lemásolni a sminket. Barátnőkön is sokat gyakoroltam, majd egy véletlennek köszönhetően találkoztam Bagyinszki Péterrel (Pjotr), aki fotózással foglalkozik. A közös munkák remek lehetőséget adtak a kísérletezésre és fejlődésre. Most már bő másfél éve dolgozunk együtt rendszeresen.

Milyen fotózásokon vettél részt Péterrel? A blogod jelentett ebben valamilyen referenciát?

Péterrel nem csak "munkatársak", de nagyon jó barátok is vagyunk, ezért a fotózások témái általában a legváratlanabb szituációkban pattannak ki a fejünkből. A képek saját portfóliónk bővítését is szolgálják, de előfordult már az is, hogy felkérésre dolgoztunk, sőt, nem rég kiállítás is nyílt Shinin' Ladies címmel Győr szívében. Azt még megemlíteném, hogy nem csak ketten vagyunk, hanem egy remek kis csapattal dolgozunk: Gilicze Zsanett a ruhákért és a stylingért felelős, Szekeres Áron és Szabó Bea a hajszobrász és egy-egy projektbe más fotósok is csatlakoznak: gyakran dolgozunk Király Győzővel és Czifra Zoltánnal is. A blogon mindig megosztom a fotózások végeredményeit és ez nekem is egy nagyon jó felület arra, hogy nyomon követhessem a fejlődésem. Mindig készítünk werkfilmeket is, amiket nem csak mi, hanem (a visszajelzésekből kiindulva) az olvasók is szívesen néznek. Legutóbb a The Golden Lines témájú fotózás werkfilmjét és képeit posztoltam. Nagyon büszke és elégedett vagyok, mert az időhiány és némi technikai probléma ellenére a sminkek úgy sikerültek, ahogy szerettem volna.

Volt olyan fotózás, ami nagyon nagy kihívást vagy mérföldkövet jelentett a fejlődésedben?

Minden fotózás egy újabb kihívás és mérföldkő, de azt hiszem, a legmeghatározóbb élményem a legelső fotózás volt. Körülbelül fél éve gyakoroltam aktívabban a sminkelést, amikor találkoztam Péterrel. Kitaláltuk, hogy jó lenne egyszer együtt dolgozni, de akkor nekem még fogalmam sem volt arról, hogy rögtön két modellel és három fotóssal fogok együtt dolgozni. Rettentően izgultam, minden kiesett a kezemből. A legnehezebb az volt, hogy már elsőre szabad kezet kaptam: az alapötletet (füstös, elkent, maszatos smink) elmondták a srácok, de a színvilág megálmodása és a kivitelezés az én feladatom volt. Nem volt könnyű, de nagyon szívesen emlékszem vissza arra a napra. Szerencsére ma már félszavakból is megértjük egymást.

Ha jól értettem, sminkes tanfolyamra nem jártál. Ezek szerint papír nélkül is van esély sminkesként dolgozni?

Sokat gondolkozom azon, hogy mikor mondhatja magára valaki, hogy sminkes: a papír vagy a tehetség számít? Én úgy gondolom, hogy papír nélkül is lehet érvényesülni, de sokkal nehezebben, mint papírral a kezedben. Régi álmom, hogy sminkesnek tanuljak és lehetőleg külföldön. Remélem valóra válik ez az álom.

A külföldi sminkes tanulásra van már esetleg konkrét terved?

Konkrét tervem még nincs, de igyekszem minél jobban felmérni a terepet. Angol kéttannyelvű gimnáziumba jártam, rettentően hiányzik az angol nyelv mindennapos használata, ezért szívesen mennék angol nyelvterületre tanulni. Keresgéltem már iskolák, képzések után, de ezek többnyire költségtérítésesek, először tőkét kell teremtenem itthon. És ha már beszéltünk az inspirációkról, akkor azt sem hagynám ki, hogy álmaim netovábbja lenne egy olyan angliai raktárlakás, ahol hatalmasak a terek, óriási üvegablakok engedik be a napfényt és az ecseteimen kívül talán még pár olyan apróságnak is akadna hely, mint mint fényképezőgépek, állványok, kamera stb.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Az örök kedvenceim Sarah Victor (bár ő most babázik, nagyon ritkán tölt fel új videót) és Julia aka MissChievous. De rajtuk kívül nagyon kedvelem még a követező make up gurukat is: Petrilude,TiffanyD, NikkieTutorials, Lisa Eldridge, Kandee Johnson, QueenofBlendingMUA, Pixiwoo nővérek.

Sarah Victoron kívül van még olyan, akit nem csak tehetségesnek, de nagyon szórakoztatónak is tartasz?

Számomra nagyon fontos, hogy az általam olvasott blogger ne csak "szakmaiságával", hanem a személyiségével is dolgozzon. Erre nagyon jó példa Nikkie, aki fiatal kora ellenére rettentő tehetséges és mindig könnyesre nevetem magam a videóin, mert nem spórol a poénokkal és a bakikat sem szégyenli.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz?

Szeptemberben kezdem a harmadik évem szociális munkás hallgatóként a Széchenyi István Egyetemen.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

A Sleektől még csak egy terméket, a közkedvelt Storm palettát próbáltam (imádom, mindig nálam van), de vélemények alapján szerintem a többi termékben sem csalódnék.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Az Avon termékekek váltanak ki belőlem abszolút ambivalens érzéseket: például a szájfényeket és a Supershock gélállagú szemceruzát imádom, viszont a szempillaspirálokkal ki lehetne kergetni a világból.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Bevallom őszintén, eleinte vásárlás közben csak az járt a fejemben: vajon erről írhatnék? Ezzel azt értem el, hogy rengeteg pénzt elköltöttem és temérdek olyan terméket halmoztam fel, amit valószínű, hogy soha az életben nem fogok elhasználni. Ma már sokkal tudatosabban vásárolok.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

Nézettség alapján a füstös szem és lépésről lépésre sminkek messze verik a többit, de meglepő módon a személyes témákkal foglalkozó bejegyzések és az extrém sminkek kapják a legtöbb kommentet.

Melyik a kedvenc extrém sminked?

Az extrém, szinte maszk szerű sminkek elkészítése nagyon időigényes, de egyben hálás feladat. A végeredmény mindig kárpótol a tükör és a festékek felett görnyedten töltött órákért. Azt hiszem, eddig a zombis és a gésás sminkjeim sikerültek a legjobban, ők a kedvenceim.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Nap mint nap olvasom az általam követett blogokat és nézek videókat, de olyan sok helyre fel vagyok iratkozva, hogy kell egy teljes nap, mire végigböngészek mindent. Ami az én blogom illet, akkor írok, amikor jön az ihlet, soha nem szabok magamnak határidőt. Nagyon lekorlátoz, szinte megbénít. Nem tudok csak azért írni, hogy legyen új bejegyzés. Azt nem érzem magaménak.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Egyértelmű a válasz: nem! Ugyan létrehoztam a blog számára egy facebook profilt és ott is közzéteszem az új bejegyzéseket, de igyekszem azt a felületet sokkal személyesebbé tenni: több személyes gondolatot és sok olyan képet, videót megosztok a követőimmel, amikről nem feltétlenül írnék bejegyzést, viszont vétek lenne nem megmutatni őket.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

;) Most még csak egy virtuális kacsintással reagálnék erre a kérdésre, amint lesz fejlemény, Ti is tudni fogtok róla.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Igen. Amikor belecsöppentem a beauty bloggerek/bloggerinák világába meglepő volt látni, hogy nem csak én, hanem rengeteg régi, kedves ismerős is érdeklődik a téma iránt. Rendszeresen tartjuk a kapcsolatot, van, akit személyesen is ismerek, van, akit csak virtuálisan, de ami késik, nem múlik.

Ki legyen a következő interjú alanya?

Babus.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása