Smink & Makeup

Bloggerinák: Viki, a Sminkkel szerzője

2011. augusztus 04. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Vikit, a Sminkkel szerzőjét mutatjuk be.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

Több mint két éve kezdtem el a Sminkkelt csinálni, mert szinte belepusztultam, hogy nem sminkelhettem. Miután előtte pár évvel elvégeztem egy sminkes tanfolyamot egyszerűen nem tudtam, hogyan induljak el. Egyre több idő telt el, és nekem egyre jobban hiányzott a sminkelés. Már amikor sminkelni tanultam, akkor is tudtam, hogy legjobban a személyes tanácsadás része vonz, és hogy ebbe az irányba szeretnék haladni. Isteni érzés, amikor sminkelés után a modellem magabiztosan és boldogan néz a tükörbe. Az, hogy elkezdtem blogolni végül is ötvözi ezt a két dolgot, mert hiszen sminkelek, inspirálok, megmutatok, tanácsot is adok. Nem gondoltam, hogy az oldalnak köszönhetően ekkora teret nyer majd végre a sminkelés az életemben, de nagyon örülök neki.

Mi volt az oka, hogy nem sminkelhettél? Ezek szerint a Sminkelnek köszönheted, hogy beindult a sminkes karriered?

A sminkes suli után egyszerűen nem tudtam hogyan elindulni. Ha talpraesettebb vagyok, akkor talán jobban ment volna, de én inkább tanácstalan és bizonytalan voltam. Egyrészt nem volt pénzem arra, hogy olyan komoly sminkes felszerelést vegyek, amivel már bátrabban bele merek vágni bármi is jön. Nem voltak ismerőseim sem a szakmában. Másrészt nem éreztem azt, hogy a sminkes tudásom elég jó lenne. Annak ellenére, hogy sokan bátorítottak és rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, mégis úgy éreztem, hogy még nem állok készen. Láttam a hibáimat, éreztem, ha valami nem megy elég jól. Ezért például egy időre elmentem dolgozni egy parfümériába nagyon kis fizetésért, csak hogy tanulhassak, tapasztalatot szerezhessek a termékekkel. Aztán rá kellett jönnöm, hogy nem sok fejlődési lehetőségem van ott. Tényleg a Sminkkelnek köszönhetem, hogy elindult a sminkes karrierem. Bár azért néha félek. Azzal, hogy szívből csinálom, minden zökkenő és minden probléma sokkal jobban megvisel.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Ami éppen megfog, vagy felmerül bennem, arról írok. Illetve ha kapok kérdéseket, akkor persze azokra is igyekszem válaszolni. Van olyan, hogy a válasz után nekem is nyomoznom kell. Így aztán én is folyamatosan tanulok. Van egy nagyon fontos szempont, amikor témát választok és amikor írok, ez pedig a pozitív szemszög. Sok romboló, leszóló, cikiző és degradáló hangnemű írással találkoztam/találkozom. Az ilyeneket inkább elkerülöm, és főleg nem írok róluk. Azt szeretném, hogy aki olvas, az biztonságos, építő jellegű témákat és közeget találjon nálam. 

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

A szerkesztő oldalamon van egy statisztika, hogy éppen hányan vannak, honnan jöttek és mit olvasnak, illetve meg tudom nézni az aktuális 24 órát, ha éppen akarom. Általában ez nekem elég. A Google statisztikámat szerintem vagy két hónapja meg sem nyitottam. Persze jó érzés, ha sokan követnek és iszonyúan örülök neki, de inkább arra igyekszem fókuszálni, hogy hasznos legyen az, amit csinálok. Néha egészen megható olvasói leveleket kapok, és ezek nekem többet adnak, mintha a statisztikában a számokat követném.  

Hogyan tanultál sminkelni?

Anyukám egyáltalán nem sminkel, ezért inkább kívülről szereztem az információimat. Egy időben sok divatanyagot forgattunk (riporter voltam és szerkesztő), és akkor olyan sminkeseket láthattam munka közben, és faggathattam őket, mint például a Titkos Berni. Nekem ő volt a lökés a sminkes szakma felé. Imádtam nézni, ahogy varázsolt. A Sty'land stúdiónál tanultam sminkelni. Itt a mesterem Schlovicskó Kati volt, akit gondolom, szintén nem kell bemutatni. És persze aztán jöttek a YouTube-os sminkvideók, rengeteg blogot is olvasok. Most a L'Oréal-nál pedig Larion Oscartól tanulhatok, akit szintén nagyon csodálok. Eszméletlenül hálás vagyok, hogy ilyen sminkesekkel találkozhattam, azért meg különösen, hogy tanulhattam tőlük.

Mennyire tartod fontosnak a sminkelésben a formális oktatást?

Szerintem fontos a formális sminkoktatás. Meglepődöm, amikor valaki azt mondja, hogy nem tanult semmi újat egy sminkes tanfolyamon, mert én viszont rengeteget tanultam. Nem csak sminkelni, hanem eleve egyfajta szemléletmódot is láttam, profi hozzáállást. Volt aki ki tudott javítani, amikor valamit nem jól csináltam. Mindenkinek megvan a saját stílusa, megvannak azok a jellegzetességei, amikre "rááll a keze". Egy profi sminkes tanfolyamon viszont az embernek ki kell lépni ebből a megszokott keretből. Lehet tanulni könyvekből, blogokból és videókból is, sőt sok profi nem járt semmilyen sminkoktatásra. Szóval nem mondom, hogy a formális oktatás az egyetlen lehetőség, de szerintem nagyon jó és biztos alapot ad a folytatáshoz. 

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz?

Szerkesztő és vágó vagyok (végszükség esetén riporter is), bár a végzettségem közgazdász (kevéssel nyert ez a szakma a második választásommal, a grafikussal szemben). A vágást a páromtól tanultam. A szerkesztéshez pedig, mint kiderült, jó érzékem van. Sokáig csináltam például meseelőzeteseket a Minimaxnak. A sminkelés mellett az előzetesek készítése a kedvencem, de sajnos most éppen nincs ilyen jellegű munkám. Ma például receptvideókat készítettem az Egy csipetnyi Andalúziának. Emellett van egy sminkes webáruházam, illetve a L'Oréal smink szakértője is vagyok.

Melyik volt előbb, a blog vagy az áruház? Hogy megy a biznisz?

Amikor a blogot elindítottam, akkor még egyáltalán nem gondoltam arra, hogy nyissak egy sminkes webáruházat. Az úgy fél évvel később történt csak. Sok külföldi blogot olvastam, cikkeket olyan termékekről, amiket itthon nem lehetett kapni, de szerettem volna őket, ezért elkezdtem rendelgetni. (Amúgy is a vásárlásaim nagy részét a neten bonyolítom.) Egyre több ismerősöm mondta, hogy neki is kellene ez vagy az, és kérdezték, hogy miért nem árulok ilyen klassz, bevált cuccokat itthon? Ezen elgondolkoztam, hiszen egy webáruház elindításához elég sok minden adott volt nálunk (kivéve a tőkét). Minimális pénzből kezdtük el, és ma is ez a kis tőke az egyik legnagyobb gyengeségünk. Folyamatosan növögetünk azért, és a bevételünk egy részét mindig az árukészlet bővítésére fordítjuk. Per pillanat inkább zsebpénz az, amit az áruház hoz. 

A személyes tanácsadás iránti vonzalmad szerepet játszott abban, hogy elvállaltad a L'Oréal felkérését a Facebookos sminktanácsadásra? Mi volt a tapasztalatod?

Igen, a személyes tanácsadás iránti vonzalmamnak abszolút szerepe volt abban, hogy elvállaltam a facebookos tanácsadást (és lesz még majd pár meglepetés a témában). De az is fontos volt, hogy a L'Oréal Parisnál is hasonlóan gondolkodnak a mai nőről és a helyéről a világban, mint ahogy én teszem. A céljaink közösek: szeretnénk, ha a nők boldogabbak és elégedettebbek lennének, ha jobban éreznék magukat a bőrükben. Ilyesmiben persze, hogy szívesen veszek részt. Nem számítottunk ekkora érdeklődésre, mint ami az első élő tanácsadást jellemezte. Hat órán keresztül fel sem álltam az asztaltól, csak írtam a válaszokat. 

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Rengeteg példaképem van. Magyarok és külföldiek egyaránt. Nem csak a profi szakemberektől, hanem profi sminkrajongóktól is sokat tanultam. Csak azért nem kezdek felsorolásba, mert tényleg nagyon hosszú lenne a lista. 

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Nincs abszolút kedvenc sminkmárkám. Annyi fantasztikus cucc van, hogy egyszerűen nem tudnék kiválasztani egyet.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Nehéz lesz "csak" hármat kiválasztani. Nem csak a mennyiség miatt (bár ez a fő nehézség), hanem mert nem nagyon hiszek az univerzálisan ajánlható termékekben.

  • A bőr színű szemceruza: még mindig ritkán látom az utcán, pedig amikor megmutatom a sminkalanyaimnak, hogy a vízvonal kihúzása egy világos ceruzával mennyit jelent, akkor elrohannak venni egyet. (Mint például a Max Factor 090 Natural Glaze bézs ceruza.)
  • Ecsetes fénykorrektor: szeretem azt a természetes ragyogást, amit ezek a korrektorok adnak a területnek. Nem csak a szem alatt használom őket, hanem az arccsonton, a szemöldök alatt, a száj melletti barázdákban. (Mint például a Sleek Luminair vagy az YSL kult korrektora.)
  • Pigmentek: annyira univerzálisak. Jóval többek szemfestéknél, hiszen bármit színezhetünk velük beleértve az ajkakat, a szempillákat, a szemöldököt, az orcákat... (Mint például a MAC pigmentjei vagy a Barry M varázspora.) 

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

A Too Faced Glamour To Go II és a Brow Envy palettái. Az elsőben egyedül a pirosítót találtam használhatónak (az viszont mesés). A szemöldök készletet pedig nagyon sokan dicsérték, ezért is választottam végül azt, amikor tőlük vásároltam. Nekem egyáltalán nem vált be. Megbántam, hogy megvettem. De néha meglepődök, amikor valakit le akarok beszélni olyasmiről, amit én nem találok jónak. Előfordul, hogy pont az az illető egyik kedvenc terméke.  

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Csak olyat vásároltam, amit én is érdekesnek találtam. 

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

Azt hiszem, hogy a nyereményjátékok. Legalábbis ezekre érkezik a legtöbb visszajelzés. A legtöbb levelet és kommentet azonban a cicaplastos bejegyzés kapta. 

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Teljesen változó, hogy menyi időt foglalkozom a bloggal. Függ attól, hogy mennyit dolgozom, hogy mennyi inspiráció ér. De amikor nem írok, átlag napi egy órát akkor is el szoktam tölteni a blogok és hírek olvasásával. 

Miből merítesz ihletet, inspirációt a sminkekhez? 

Mindig nyitott szemmel járok, figyelem és keresem a sminkeket, inspirációkat, íveket és színeket... Sokat kísérletezem is, de leginkább a modelljeim adják az ihletet. Amikor a sminkvideókat forgatjuk, általában az elején még nem tudom, hogy pontosan hogyan is alakul majd a smink. Leginkább próbálok ráhangolódni a modellemre (akit van úgy, hogy akkor látok először), hogy aztán a neki legmegfelelőbb sminket készíthessem el. Van amikor nagy vonalakban előre megbeszéljük, hogy mi lesz majd, de akkor is nagy szerepet kap a spontaneitás. Régen előre megpróbáltam kikísérletezni a sminkeket magamon (az első videók még így készültek), de az hol működött másokon, hol pedig nem. Rá kellett jönnöm, hogy általában az a legjobb út, ha a lehető legnyitottabb vagyok a modellem felé.  

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Nem építek tudatosan közösséget. Valahogy ebben nem vagyok jó. Ez lemérhető azon is, hogy viszonylag kevés hozzászólást kapok. 

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

A L'Oréal Facebook oldalán jelennek meg hamarosan még cikkeim.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Igen. Sőt van pár olyan ember, akikkel legutoljára egy blogger rendezvényen találkoztam, és pont arra gondoltam, hogy jó lenne megint összejönni és beszélgetni. 

Ki legyen a következő interjú alanya?

Lumena interjúrára nagyon kíváncsi lennék.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása