Smink & Makeup

Bloggerinák: Griberli

2011. augusztus 05. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Griberlit kérdeztük, aki egyébként szemtelenül fiatal és nagyon tehetséges.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

Tavaly nyáron kezdtem el, de talán egy fél év után abbahagytam és idén áprilisban kezdtem egy új blogot. Évekkel korábban is imádtam sminkelni, sokszor délutánonként próbálgattam, hogy milyen sminkeket tudok kihozni abból a pár dologból, ami akkor a rendelkezésemre állt. A gyakorlással folyamatosan fejlődtem és mások is észrevették, hogy érdeklődök a sminkelés iránt. Egyedül azt sajnáltam, hogy dolgoztam valamin, de utána kénytelen voltam lemosni. Nem olyan, mint egy festmény, ami megmarad sokáig és kiakaszthatom a falra. Ezért döntöttem úgy először, hogy lefotózom azokat, amik jól sikerültek, azért hogy később vissza tudjam nézni vagy esetleg ötletet is adhatnak, ha reggel nincs ihletem, hogy milyen sminket csináljak. Utána jutott eszembe, hogy akár másokkal is megoszthatnám és megcsináltam a blogom. Akkor már volt 6-7 hasonló témájú magyar blog, sokkal kevesebb mint most.

Az első blogot miért hagytad abba?

Egy nagyon hirtelen elhatározás volt részemről, igazából nem is tudom megmondani, miért hagytam abba. Így utólag visszagondolva talán azért, mert már kicsit tehernek éreztem. Nagyon sok sminket kértek tőlem, közben meg ott volt az iskola, a barátom, érettségi, felvételi, külön rajzórák... Szóval sok volt egyszerre. Utána viszont elkezdett hiányozni és teljesen kívülállónak éreztem magam a sminkblogok között, úgyhogy indítottam egy újat mikor már jobban ráértem.

A mostani olvasóid egy része már onnan ismer?

Igen, az olvasóim egy része onnan van. Nem vagyok benne biztos, de olyan 310-320 olvasóm lehetett mikor befejeztem, és abból kb. 100 az első héten újra vissza is iratkozott az új blogra.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Nagyon sok olvasóm fordul hozzám kéréssel, amiket igyekszem teljesíteni és ezek teszik ki a bejegyzéseim 40-50%-át. Sokan küldenek képet egy sminkről és kérik, hogy csináljam meg, vagy step by step sminkeket, esetleg extrémebb sminket. Amiket saját ötlet alapján csinálok, főleg az extrém sminkek, azok csak úgy beugranak, mikor ülök a buszon vagy sétálok. Teszteket és 'haul' bejegyzéseket már nem nagyon csinálok, inkább csak a kész sminkekre fókuszálok.

Mi az, ami ihletet ad mondjuk a buszon vagy séta közben?

Olyankor csak az ugrik be, hogy kellene mondjuk egy bohócos sminket csinálni, de hogy hogy fog kinézni, arról akkor még fogalmam sincs. A legkülönfélébb dolgokról ugranak be, mint pl. plakát, egy póló mintája vagy akármi más, amit látok, ez tényleg nagyon spontán. Aztán dolgozik tovább az agyam, kitalálom hogy milyen színek lennének jók, de a végleges smink az sosincs meg a fejemben, hanem sminkelés során áll csak össze. Akkor is sokat alakítgatok rajta vagy eszembe jut egy jobb ötlet és inkább azt valósítom meg.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Igen, meg szoktam nézni, hogy egy-egy nap mennyien néztek meg, de inkább azt hogy melyik bejegyzés ért el nagyobb sikert. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem fontos, hogy sokan kövessenek, de már így is nagyon örülök, mert nem gondoltam volna, hogy annyi látogatóm lesz amennyi most van, főleg nem 4 hónap alatt. Persze nyilván a korábbi blogomnak is szerepe van ebben.

Mik voltak a legolvasottabb bejegyzések?

A legutolsó, ahol nagyon megugrott az oldalmegjelenítések száma, az a drag queen smink volt. Úgy vettem észre, hogy az élénk színű és extrémebb sminkjeimet szeretik a legjobban az olvasóim. Még hetekkel később is nézegetik és írnak is hozzá. 

Hogyan tanultál sminkelni?

Többnyire sminkvideókból, rengeteget megnéztem, volt amit ötször is. Meg persze nagyon sokat gyakoroltam, pl. a tusvonallal eleinte szenvedtem nagyon. Egy óráig is eltartott mire kihúztam mindkét szemem remegő kézzel úgy, hogy előtte egy csomószor lemostam, mert csúnya lett vagy nem lett ugyanolyan a kettő, most meg pár perc alatt megcsinálom szépre. Szerintem akármibe kezdünk a gyakorlás a legfontosabb és az, hogy az első kudarc ne vegye el a kedvünket. Idővel pedig majd ráeszmélünk, hogy hoppá már milyen jól megy.

A tusvonalon kívül volt még olyan, amivel sokat kínlódtál? A gyakorláson túl van valamilyen trükköd ezekre?

Húúú, szinte mindennel kínlódtam, főleg a kezdetekkor, amikor még nem tudtam a sminkes videók létezéséről és nekem kellett mindent kitapasztalnom. Alapozástól elkezdve a szemfesték elsatírozásáig minden ilyen volt, tényleg. Trükköt sajnos nem tudok mondani. Én eddig akármibe kezdtem, legyen az rajzolás, barkácsolás vagy akár varrás mindig arra jöttem rá, hogy egyszerűen nem megy elsőre, hanem tényleg gyakorolni kell sokat és időt áldozni rá. Talán annyit tudnék tanácsolni, hogy ne féljünk kísérletezni. Gondolok itt arra, hogyha látunk egy videóban valamit és le akarjuk másolni, de nekünk mégsem sikerül, akkor próbáljuk meg kicsit máshogy, kísérletezzük ki, hogy nekünk hogyan könnyebb. Mert lehet, hogy a lánynak a videóban úgy könnyű, de nekünk meg teljesen máshogy. 

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz?

Még tanulok, most fejeztem be a középiskolát és felvettek Sopronba, ahol építészetet fogok tanulni mint jó pár másik bloggerina is. Jelenleg még élvezem a nyarat, de már nagyon várom, hogy elkezdődjön az egyetem, hiszen imádom a változásokat és ez egy új korszak lesz az életemben. Új hely, új emberek és ami a legfontosabb, végre azt tanulhatom, ami érdekel.

Kicsit meglepődtem, hogy még csak most mész egyetemre, a sminkek meg olyan profik, mintha már "ezer éve" csinálnád őket. Mióta foglalkozol ilyen extrémebb sminkekkel?

Köszönöm szépen. Amíg nem volt blogom addig eszembe sem jutott ilyennel is kísérletezgetni, viszont utána nagyon megjött a kedvem hozzá. Már az első blogon is voltak extrémebbek, pl. a zombis, cicás is onnan van. Nagyon sok ötlet van a fejemben, csak pont ezek a legidőigényesebbek.

Gondoltál rá, hogy sminkesként dolgozz vagy megmarad hobbinak?

Én legszívesebben már most sminkesnek tanulnék, de a szüleim nagyon erőltetik, hogy legyen egy diplomám. Ezzel nincs is bajom, mert az egyetemhez is van kedvem, mellette meg a sminkelés megmaradhat hobbinak. Addig legalább fejlődök, ha meg elmegy útközben a kedvem tőle, akkor mégis tudom majd hasznosítani az egyetemi éveket. De úgyse megy el a kedvem, úgyhogy egyetem után mindenképpen szeretnék vele foglalkozni. 

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Külföldi blogokat annyira nem olvasok, viszont YouTube-on van pár kedvencem. Ilyen pl. Petrilude és a Pixiwoo lányok. Eszméletlen amiket csinálnak és egyszerűen tökéletesss minden smink tőlük. Ők az igazi profik. MissChievous videóit is rendszeresen nézem. Vele úgy vagyok, hogy inkább csak rászoktam, szeretem hallgatni a hangját, persze nagyon ügyes ő is. A másik ilyen pedig Kandee Johnson. Ő is hatalmas tehetség és nagyon kreatív, de azt szeretem benne a legjobban, hogy egy pozitív és boldog ember. Van fent nála egy 54 perces videó (The Truth About Kandee Johnson) ami nagyon megfogott, azóta követem folyamatosan.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Egy márkát nem tudnék kiválasztani, inkább külön külön termékekért vagyok oda. De összességében szeretem a Nyx, Rimmel és Catrice termékeket.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

  • W7 Africa bronzosító, ami igazából highlighter.
  • Catrice rúzsok, mert nagyon jó színekben kaphatók és jó minőségűek.
  • Sleek Divine paletták, mert biztos mindenki talál a saját stílusának megfelelőt.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Olyan hatalmasat nem csalódtam egyikben sem, volt olyan, amit olcsón vettem és annyit is ért, de ez várható volt. Amik nem váltak be, azokat is fel tudom használni valami másra. Épp ezért nem is dobok ki vagyok adok el semmit, mert sosem lehet tudni, mikor lesz rá szükségem.

Hogyan hasznosítod azokat a sminktermékeket, amik nem váltak be?

Az extrém sminkeknél mindent fel tudok használni szerencsére. Főleg korrektorokkal lőttem mellé, de azokat tudom használni szemöldök eltüntetéséhez. Ez azért is jó, mert nem kell a drágább korrektort használni rá. 

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Talán a foszforeszkáló pigmentpor volt ilyen, de azt egyébként is megvettem volna, nem csak azért, hogy megmutathassam. Számomra újdonság volt és szerintem sok olvasómnak is. Nem vásárolok azért meg semmit, hogy eldicsekedjek vele az olvasóimnak, nincs is rá pénzem.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

Egyértelműen az extrém sminkek és arcfestések. Azokat nézik meg a legtöbben, azok kapják a legtöbb kommentet és rendszeresen kérik is tőlem, hogy csináljak még többet. Szerencsére én is az ilyen sminkekben lelem a legnagyobb örömöt.

Melyik volt a kedvenc sminked, amit olvasói kérésre csináltál?

Megmondom őszintén, inkább azokat a sminkeket szeretem, amik saját ötlet alapján készültek. Ott enyém az elképzelés is és a megvalósítás is, nem csak az ötlet. De a goth és vámpír úrnős sminkeket nagyon élveztem elkészíteni olvasói kérésre.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Változó. Van olyan nap, hogy nincs időm új bejegyzésre, de volt már olyan hogy egy nap 2 vagy 3 új bejegyzés is volt. Ez attól is függ, hogy milyen témában írok, mert pl. ha csak egy körömlakkot mutatok meg akkor az 5 perc, amíg lefotózom és feltöltöm, de ha egy összetettebb sminket csinálok, akkor maga az elkészítése is sok időbe telik (van, hogy több mint egy óra), le kell fotózni, ki kell választani a képet, feltölteni, leírni, hogy miket használtam hozzá. Ezen kívül formspringen és e-mailben is sok kérdést kapok, amikre válaszolnom kell, és ez is hozzátartozik a blogoláshoz, ez is időbe telik. Persze szívesen csinálom.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Nem mondanám, hogy tudatosan építem. Facebookra tettem fel egyedül a blogot és deviantartra szoktam pár kreatívabb sminket feltölteni. De úgy vagyok vele, hogy akit érdekel a téma, az előbb utóbb úgyis rámtalál.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Nem, egyedül a blogról tudok.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Sok emberrel lettem jóban, több olyan is van, akikkel rendszeresen levelezek, de személyesen még nem találkoztam velük. De biztos, hogy arra is sor kerül majd, legalábbis remélem.

+1: Ki legyen a következő interjú alanya?

Carmenesque!

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása