Smink & Makeup

Bloggerinák: Apolka, a Krémmánia gazdája

2011. augusztus 18. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Apolkát, a Krémmánia oldal gazdáját faggattuk. A Krémmánia egy kicsit kilóg a "bloggerina sorból", hiszen - bár van rajta blog is - egy felhasználói véleményekre és értékelésekre épülő krém és smink adatbázisról van szó.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor és milyen céllal indítottad a Krémmániát?

Bő egy éve indítottam az oldalt, hogy segítsen eligazodni a krémek és sminkek hatalmas választékában. Sok évig küzdöttem súlyosan pattanásos bőrrel, ötletszerűen, reklámok alapján próbálgattam krémeket. Aztán egyszer csak eszembe jutott, hogy utána olvasok a neten, hogy mi is a különbség a márkák és a termékeik között. Sok olvasgatás és kutatás után végül sikerült rendberakni az arcom, és a fő tanulság az volt, hogy érdemes utánanézni, mielőtt vesz valamit az ember lánya. A legjobb választási szempontok szerintem mások tapasztalatai és az összetevő lista. Ha jók a hatóanyagok a krémben és a többségnek is bevált, akkor nagyon valószínű, hogy tényleg jó a termék. Biztosra persze nem lehet menni, de a valószínűségen sokat lehet javítani.

Az oldalhoz kapcsolódó blogon mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Szoktam bőrápolásról írni, néha kielemzek krémeket az összetevő lista alapján, újabban pedig szoktam a krémmániás vélemények alapján ilyen vagy olyan (pl. legjobb, legrosszabb, olcsó, de jó) termékekből listát készíteni. Nem tartom magam igazi bloggerinának, mert nem írok személyes bejegyzéseket, és sminkről sem írok. Ez utóbbit azért, mert nem értek hozzá elég jól.

Miért döntöttél úgy, hogy a krémek mellett nyitsz a sminkek irányába is?

Kezdetektől fogva létezett a smink kategória az oldalon, szóval egyenlőre nem nyitottam jobban a sminkek irányába, mint korábban. De ez változni fog nemsokára.

Az oldal neve alapján gondoltam, hogy később nyitottál a sminkek irányába. Most mire készülsz ezen a fronton?

Hát, ez egyelőre legyen meglepetés. De ha minden jól megy, akkor nemsokára kiderül.

Figyeled, hogy mennyien nézik az oldalt, illetve hogy honnan érkeznek a látogatók?

Persze, minden nap megnézem a Googly Analytics-et, és amit ott látok annak a napi hangulatomra jelentős befolyása van. Éppen most tegnap léptük át a havi 30 000 egyéni látogatót, és múlt hónapban több mint félmillió oldalletöltés volt. A legtöbben a Google-ről érkeznek, de egyre többen jönnek közvetlenül a kremmania.hu-ra.

Mivel foglalkozol, amikor nem a Krémmániával?

A BME-n végeztem műszaki informatikusként és főállásban IT Consultingot csinálok, vagyis nagy multi cégeknek informatikai projekteket.

Melyik a kedvenc hasonló témájú oldalad, blogod és/vagy YouTube "gurud"? Van példaképed ezen a területen?

A személyes fókuszom az arcápolás és kevésbé a smink, így YouTube guru helyett inkább kedvenc bőrgyógyászom van. (Persze Michelle Phan videóit nem lehet nem imádni...) Olvastam dr. Leslie Baumann könyveit (The Skin Type Solution, csak elvetemülteknek Cosmetic Dermatology), de szeretem Paula Begount is és nagyra tartom a munkásságát.

Huh, mitől lesz valaki kedvenc bőrgyőgyász? Mi volt a legérdekesebb/legfontosabb, amit tőle tanultál arcápolás terén?

A The Skin Type Solution szerintem egy nagyon jó kis könyv, aminek a lényege, hogy azonosítsuk be először a bőrtípusunkat, bőrproblémáinkat, aztán a hatóanyagokat, amiket használni szeretnénk az adott problémákra, és végül ez alapján állítsuk össze a komplett bőrápolási rutint. A könyvben Baumann 16 féle bőrtípust különböztet meg, és mindegyikhez ajánl többféle bőrápolási rutint is konkrét termékekkel. Sajnos az ajánlott termékek nagyrésze itthon nem kapható, de maga a szemléletmód szerintem nagyon hasznos.

Melyik az abszolút kedvenc márkád?

Arcápolás téren úgy tűnik, hogy a bőröm csak a magas hatóanyag tartalmú cosmed termékekre reagál, de sajnos itthon jóval kevesebb ilyet kapni, mint Amerikában. Szinte minden termék, amit használok más márkától van és mindegyiket hosszas kutatás után választottam, szóval egy kedvenc márkát nem tudok mondani.

Mik azok a cosmed termékek? Itthon milyenek érhetők el, külföldről hogyan/kitől érdemes beszerezni őket?

A cosmed szó a cosmetics és a medicine összeolvadásából van. Igazából nem tudom, hogy van-e hivatalos definíció, de a cosmed termékek alatt az igazoltan hatékony, magas hatóanyag tartalmú termékeket szokás érteni. Általában elég tudományos az imidzse ezeknek a termékeknek, bőrgyógyászoknál vagy patikában lehet őket venni, és a jobb cosmed márkák megmondják pontosan, hogy mennyi a hatóanyag a krémben. Amerikában a legnagyobb és legismertebb ilyen márka talán a SkinCeuticals. A leghíresebb termékük egy szabadalmaztatott 15%-s C vitamint tartalmazó szérum. Összehasonlításként a magyar piacon nem ismerek olyan terméket, amiben több mint 5% lenne. Itthon a Babé az, aki megmondja miből mennyi van a krémjeiben, illetve a Neostrata hámlasztóknál is tudni a pontos AHA sav tartalmat. A legtöbb amerikai cosmed márkát az epernetről megrendelhetjük, illetve ha van ismerősünk, aki megy Amerikába, érdemes megkérni, hogy hozzon egy-két dolgot.

Melyik a három kedvenc terméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Nagy híve vagyok a kémiai hámlasztóknak. Nagyon látványos eredményt lehet elérni velük, de ahhoz képest kevesen ismerik őket. AHA hámlasztókban a Neostrata a legjobb, személyesen az Ultra Soothing Lotiont használom. Szintén szeretem a Babé AKN Stop irritált bőrre való hidratáló krémem a benne lévő sok B3 vitamin miatt. Harmadik pedig legyen a Paula's Choice hidratáló maszkom, ami szépen regenerálja a pattanás elleni cuccoktól lestrapált bőröm.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a termékek közül?

Kb. 5 éven át bármit is kipróbáltam mindig csalódtam. Ha legnagyobb csalódást kell mondani, akkor az a Dr. Hauschka tisztátalan bőrre való termékcsalád. Nem azért, mert rosszabb volt mint a többi, ugyanúgy nem használt, viszont a Hauschkázásba hihetetlen reményekkel vágtam bele, fájóan drága volt és így a csalódás is óriási volt...

Milyen témák, terméktípusok a legnépszerűbbek az oldalon, illetve a blogon?

Az oldalon a legtöbb PI-t [oldalletöltést] a Googlen jól szereplő márka oldalak kapják, az Alverde a legtöbbet. Amúgy az emberek sokat nézegetik a krém oldalakat, a legtöbbet persze a népszerű termékeket, mert azok eléggé ki vannak emelve az oldalon. A blogon sosem tudom kiszámítani, mi mennyire lesz népszerű. Például múlt héten íram a legnépszerűtlenebb termékekről és ez meglepően sok reakciót váltott ki az emberekből, jóval többet, mint a jó termékek szoktak.

Mennyit foglalkozol a Krémmániával egy nap/egy héten?

Sokat. Annyira sokat, hogy már nem egyedül csinálom. Van egy csodálatos szerkesztőm, Wishes, aki napi 2 órában segít az oldal adminisztrálásában. Ezen túl én is napi fél-egy órát adminisztrálok. De ami a sok idő, az az oldal fejlesztése, kitalálni, hogy pontosan mit szeretnék csinálni, és aztán leülni és lekódolni. A hétvégéim egy napja legtöbbször elmegy erre, az is előfordul, hogy mindkettő. Az oldalt folyamatosan fejlesztem, tavaly kb. 10 új verziót csináltam, és most is készülőben van egy nagyobb új dolog.

Van valamilyen hosszabb távú terved az oldallal, esetleg bevételed belőle vagy teljesen "felebaráti  szeretetből" csináljátok immár többen?

Nincs semmilyen bevétele az oldalnak, a krémmánia csak egy hobbi. Nincs világos hosszú távú terv sem, egyelőre csak azt szeretném, hogy minél többen megismerjék és használják az oldalt, aztán majd meglátjuk...

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

A Krémmánia egy olyan oldal, ahol a felhasználók készítik a tartalmat. Ha az oldal üres, akkor senki nem használja, de ha senki nem használja, akkor üres is fog maradni. Elindulni és ebből az ördögi körből kitörni nagyon nehéz volt, és kellett hozzá tudatosság, nem hiszem, hogy ez magától ment volna. Az elején sokat nyaggattam a családomat és a barátnőimet, sok energiát fordítottam a Facebookra. Sokat dolgoztam azon, hogy kereső barát legyen az oldal, és csináltam három írj véleményt és nyerj játékot is. De így is még az oldal fél éves korában is volt olyan hét, hogy senki nem írt véleményt. A kritikus tömeg az valahogy márciusban lett meg, és azóta sokan véleményeznek, aminek nagyon örülök.

Volt valamilyen olyan esemény vagy fordulat márciusban, ami meghozta ezt a kritikus tömeget vagy egyszerűen ekkorra érett be az addigi munka?

Nem hiszem, hogy egy nagy dolog volt, inkább több dolog is összejött jól egyszerre és beérett az addigi munka.

A Krémmánián kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol hasonló témában publikálsz?

Nincsen.

Ismertél meg új barátokat az oldalon keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Éppen most néz ki úgy, hogy hamarosan offline is megismerek két lelkes krémmániázót, akikkel már sokat leveleztem.

Ki legyen a következő interjú alanya?

Legyen mondjuk Árpa Karolina a sminkblog.freeblog.hu-ról, ami szerintem a legelső magyar sminkblog volt, még jóval a mostani sminkblogkorszak előttről.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása