Smink & Makeup

Street Fashion Konferencia - FaceHunter

2011. szeptember 07. spacegirl

Nagyon kíváncsi voltam a Street Fashion Konferenciára, egyrészt a témája miatt, másrészt mert nem jártam még hasonló rendezvényen. Sajnos a rendezvény szervezése csapnivaló, ami meg is alapozta a délelőtti hangulatomat. A nézőtéren sötét van, az előadók asztali lámpákkal vannak megvilágítva, így ha felállnak, akkor a hasuk kap fényt. Sajnos a hangosítás is hagy kívánni valót maga után. A délelőtti előadásokon hátul ültem, ahol sajnos a felét sem értettem annak, amit elmondtak. A büfé kínálata is eléggé szegényes. Az egyetlen, amit jól megoldottak, az a tervezett időzítés megtartása.

A konferencia sztárvendége Yvan Rodic, a FaceHunter blog szerzője, aki arról beszélt, hogy hogyan változtatja meg a blogolás a divatot. Nagyon szimpatikus volt egyébként, hogy az előadása elején magyarul köszöntötte a közönséget. Yvan 2006-ban kezdett el blogolni, amikor még nem volt sok sikeres blog streetstyle témában. Yvan ekkoriban szövegíróként dolgozott és különösebb koncepció nélkül indította el a blogját: az volt az elsődleges célja, hogy ne csak a fióknak fotózzon. Az áttörést az hozta meg a számára, amikor a 2006-os New York-i Fashion Weekre meghívták, hogy írjon street style témában. 2008 márciusában elindult a FaceHunter web tv show, 2010 márciusában pedig megjelent az első könyve. 2011-re a FaceHunter igazi márkává nőtte ki magát.

A blogja kapcsán Yvan elmondta, hogy nagyon időigényes megtalálni a megfelelő embereket az utcán, és persze sok esetben nincsenek is oda a gondolatért, hogy fotózzák őket. Általában néhány percet igényel, mire a kiválasztottak megbarátkoznak a helyzettel és jó képeket lehet róluk csinálni. Mára hivatásos bloggerként egyébként a fő tanácsa, hogy ha az elsődleges célod a meggazdagodás, akkor ne kezdj blogot.

A hasonló témájú blogok közül a Coolhuntert, a Garance Dore blogját, a Bryan Boy blogot és a Style Scrapbookot emelte ki.

A bevételi források kapcsán sok újdonságot nem mondott, a hirdetést, az ad newtworköket (Glam Media, Indie Click, Blogads), az affiliate programokat (pl. Amazon, Comission Junction) említette, illetve kiemelt néhány tartalmi együttműködési területet is. Példaként Rumy és a Forever 21, Scott Schuman és a Burberry együttműködését említette, illetve persze a sajátját az Armanival. A promo és szerkesztett tartalom viszonya sikamlós terület, kiemelte, hogy ezek csak akkor működnek, ha illeszkednek a blog témájához, stílusához és nem annak a megerőszakolását jelentik. Megemlítette, hogy ma már teljesen természetes az együttműködés a bloggerek és a cégek között.

Ma már vannak profi bloggerek, akiknek a képviseletére ügynökségek is alakultak (pl. dba). A divat az internet, és különösen a stílus bloggerek előtt diktatúraként működött, a média csak írt a divatbemutatókon látott darabokról. Ez az utóbbi években sokat változott, demokratikusabb lett. Yvan végső tanácsa és útravalója az volt, hogy „legyél, aki vagy”, illetve hogy „vehetsz márkákat, de stílust nem”.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása