Smink & Makeup

Szépségápolási etikett

2011. november 13. spacegirl

Sok tekintetben eléggé régimódi vagyok, nincs ez másként azon a téren sem, hogy mit illik és mit nem. Van számos olyan, amiben nagyjából mindenki egyetért, hogy például nem állunk neki szőrteleníteni a buszon vagy nem túrjuk az orrunkat. De van egy sor olyan helyzet is, ami már korántsem ennyire egyértelmű. Szubjektív vélemény következik.

1. Szabad-e a sminket felfrissíteni az asztalnál vagy más nyilvános helyen? Bár olvastam olyan véleményeket, hogy olyan frissítéseket lehet tenni, amihez nem kell tükör, én mégis úgy gondolom, hogy ilyen helyzetekben nem sminkelünk. Főleg nem használjuk az evőeszközt vagy a telefonunkat tükörként. Szerintem ilyenkor el kell vonulni a mosdóba és kész. Régebben ajakbalzsamot tettem fel nyilvános helyen, de már arról is leszoktam. Azt pedig egyenesen fel nem foghatom, amikor valaki a körmét lakkozza mondjuk egy közlekedési eszközön és a szaggal telíti a helyet.

2. Mi a teendő, ha egy barátnő valamilyen súlyos szépséghibát követ el, pl. bohócpírrel vagy ocsmány műkarommal mászkál? Szerintem ilyen esetekben csak akkor érdemes szólni, ha tényleg közeli barátról van szó és tudjuk vele finoman közölni. Persze bármennyire finomak vagyunk is, szinte biztos, hogy legalább egy kicsit sértve érzi majd magát. Szerintem ugyanígy érdemes, sőt kell szólni akkor, ha valami kínos dolgot látunk, pl. fogra kenődött rúzst, csipás szemet vagy taknyos orrot (már bocsánat). Inkább a barátnő szóljon, minthogy úgy lásson minket egy sor másik ember, nem igaz?

3. Mennyi a túl sok parfüm? Egészen rosszul szoktam lenni, amikor valaki kondenzcsíkot húz maga után vagy meg lehet fulladni a parfümjétől a liftben. Persze az illat erősségétől is függ, de szerintem bőven elég egy fújás a nyakra és egy a csuklóra (az egyik csuklómra szoktam fújni és összedörzsölöm a kettőt). Nap közbeni újratöltéshez pedig ugyanúgy a mosdó a megfelelő hely, mint a smink frissítéséhez.

4. Az oké, hogy nem vágjuk a körmöt nyilvános helyen, de a reszelés belefér? Nem reszelgetném a körmömet mondjuk egy közlekedési eszközön, de egy olyan helyen, ahol éppen senki sincsen túl közel hozzám, ott simán. Illetve az irodában is előfordult már, de leginkább akkor, ha letörött a körmöm. Az viszont borzalmas, amikor valaki széthagyja a levágott vagy lereszelt körmét. Az legalább olyan szörnyű, mint a mosdóban és kádban gyűjtött szőr- és hajcsomók!

5. Illik-e fogpiszkálót vagy fogselymet használni nyilvános helyen? Nem, nem és nem. Még ha ott van is az asztalon, tessék vele elvonulni a mosdóba. Ebben lehet, hogy az átlagnál érzékenyebb vagyok, de eszembe nem jutna nyilvános helyen a számban turkálni.

Ti hogy jártok el ilyen helyzetekben? Szerintetek mit illik és mit nem?

via TotalBeauty és Beautylish

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása