Smink & Makeup

Bloggerinák: Niki, a Made in Beauty szerzője

2012. január 01. spacegirl

Bloggerinák sorozatunkban ma Nikit, a Made in Beauty blog szerzőjét kérdeztük.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

2010. július 1-jétől blogolok, és mondhatni életem legjobb döntései közé tartozik, hogy belevágtam. A blog előtti időkben is mindennapjaim része volt a sminkelés, jóformán 13 éves korom óta. Barátnőim tökéletes vászonnak bizonyultak, és őket láttam el tanácsokkal is, na meg akit tudtam, de volt még mit mondani. Végre van egy felület ahol "kiélhetem" magam minden téren, és egyfajta sminknaplóként is funkcionál, de a blogom korántsem a karrierem csúcsa, a blogon kívül is vannak lányok, nők, anyukák, akiket még szebbé varázsolok, imádom, ha lehetne éjjel-nappal csak sminkecsetekkel szaladgálnék, rúzsokat kenegetnék, púdereket pamacsolnék, áh éjjel 2 van, vörös rúzzsal a számon ülök, és az interjú kérdéseire válaszolok, mellettem egy halom smink...nem nevetek magamon, dehogy!

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Őszintén szólva, amiről éppen kedvem tartja. Természetesen figyelek arra, hogy hasznosak legyenek, segítsék az olvasóimat. Mindig úgy kezdek el írni és összerakni egy cikket, hogy figyelembe veszem nekem mitől jó egy cikk, mitől érdekes egy blog. Már a termékek, és a sminkek fotózásakor is ez a fő szempont nálam. Ezért előfordul, hogy halmokban állnak a tesztelni való sminktermékek, mert van, mikor a képek használhatatlanok, van, mikor egyszerűen képtelen vagyok írni róluk, mert nem állnak össze a mondatok. Ezt nevezem én "alkotói válságnak", borzasztó! Viszont semmiképp sem tennék ki egy "összedobott" cikket, csak mert muszáj. Az erőltetett dolgok nekem sosem mentek, amit csinálok abban legyen benne szívem-lelkem. A munkám egyrészt engem minősít, én ehhez tartom magam.

Neked mitől jó egy cikk, blog, mik szerinted a fő szempontok?

Szeretem, ha barátnőnek vagyok tekintve, ha közvetlen, felszabadult a cikk írója. Komolyan mondom, egy kedves rövidke mondat, egy vicces beszólás a cikkben, meg tudja színesíteni a napom és teszi szerethetővé a blog íróját. Emellett nagyon szeretem a minőségi fotókat a sminktermékekről, a swatch-okat, amik élethűen adják vissza a színeket. Imádom, mikor valaki ügyel arra, hogy még azt a zöld irizálást a szemhéjpúderben is próbálja visszaadni a képeken, vagy a szép csillogását a rúzsnak, a sminkfotóknál ugyanez. Szeretem, hogy amiről olvasok az képekkel is alá van támasztva, de még egy sima beszámolós, "leesett az első hó" jellegű cikk mellé is jól esnek a képek. Jaj és igen, kimondottan szeretem, ha egy rúzs swatch-ot látok az a szájra van kenve, látni ott hogyan mutat vagy egy szempillaspirál bemutatásánál érdekel, hogy szuperál a szempillákon. Engem érdekelnek a részletek, na és a lényeg. Kiborító, mikor ódákat zengenek valamiről, de nem tudom se az árát, se azt, hogy honnan van, bhaa. Tehát röviden igényes, összeszedett, közvetlen.

A fotóid nagyon jó minőségűek. Itt mi a titok a jó fényképezőgépen túl?

Semmi olyan titokkal nem tudok szolgálni, ami bárkinek is újat mondana. Fényképezés terén is sokat fejlődtem, úgy érzem. Szóval a lényeg az, hogy kerülöm a mesterséges fényt a termékek és a sminkek befotózásakor, igénylem a napfényt ilyenkor, a tél ezért is kiborító egy blogger számára. Régebben túlságosan erős lámpa fénynél fotóztam, ami nagyon tönkretette a képeket így utólag nézve, volt amikor a kontrasztot állítottam, mert túl világosnak találtam a képet, aztán néha túllőttem a célon, ami mára már szégyellni való, mert úgy tűnik mintha agyonpseltem volna a képeket, vállalom ezeket a ballépéseket, ebből tanul az ember.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Mindig nagyon örülök mikor új követőim lesznek, mikor növekszik a nézettség, mindegy, hogy a blogon vagy a Facebookon, és úgy gondolom, az az igazi, ha a tartalom miatt követnek annyian, nem pedig a nyereményjátékok miatt. Nekem ez egyfajta plusz, ami motivál, hogy jó az amit csinálok és hasznos másoknak. Van, mikor a részletes statisztikát is megnézem, de leginkább a keresőszavak kötnek le, némelyik olyan vicces, akkora arc lehet, aki így keres rá valamire.

Hogyan tanultál sminkelni?

Nem tanultam sehol, viszont világ életemben szerettem rajzolni, festeni, kreatív területeken érzem magam otthon, ahova kell szépérzék, fantázia. Anyukám csak minimális sminket használt, de nála találkoztam először sminktermékekkel, amik lekötötték a figyelmem. Aztán jöttek a tinimagazinok sminkjei, amiket szerettem leutánozni. Amikor csak tehettem, gyakoroltam a sminkelést, próbálgattam különböző sminktermékeket, először magamon, aztán másokon, és azt hiszem folytatni is akarom amíg csak lehet, de már hivatásos formában. Nagyon nagy álmom ez nekem, valóra kell, hogy váljon!

Szerinted van értelme sminkes képzésre elmenni vagy elegendő a gyakorlati tapasztalat a boldoguláshoz?

Szerintem még akkor is van értelme egy "egyéni sminktanfolyamot" elvégezni, ha az illető nem akarja magasabb szintre emelni a tudását, csak éppen igénye van a remek megjelenésre és szívesen megismerné az arcát, és azt, hogy hogyan tudná kihozni a legjobbat belőle.

Természetesen, aki tényleg komolyan gondolja, neki mondhatni alap, mert már eleve tudja azt, hogy nem úgy van, hogy elvégez egy képzést és már mindenhez ért, mindent tud. Aki így gondolja, ott már elbukott, mert ennél többről van szó, mindig képeznie kell magát az embernek, haladni a divattal, az új irányzatokkal, technikákkal és erre KELL, hogy igénye legyen. Fontos az is, hogy jó helyre menjen az ember tanulni, egy olyan mellé, aki profi a szakmájában és biztos, megbízható tudást tud adni, másrészt "beleneveli" ebbe a világba. Tehát egy jó sminkest a tudása, a tapasztalata teszi valódi sminkessé, mesterré, amihez szükségesek a képzések, szóval mindenképpen van értelme. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lehet papír nélkül boldogulni, mert lehet, csak éppen nehezebb és sok szerencse is kell hozzá.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz ?

Nemrég jöttem rá arra, hogy amit én tanultam, az nem egyeztethető össze azzal, amit a jövőben csinálni szeretnék, ezért búcsút mondtam neki. Az a tudás, amit modell és textiltervező asszisztensi szakon eddig elsajátítottam, az mindig itt lesz nekem, segítségül jöhet. De azt el kellett döntetem, hogy vagy sminkelek vagy ruhákat tervezek. Tény, hogy az egyik nem zárja ki a másikat, sőt, kéz a kézben járnak, de én a sminkelést helyeztem előtérbe, mert én ezt a területet érzem IGAZÁN magaménak. Viszont vallom, hogy több lábon jó állni, ezért jövő év szeptemberétől belemerülök a kiadványszerkesztés világába. Már nagyon várom!

Ez mit jelent pontosan, mit fogsz tanulni? Ez egy olyan dolog, ami közelebb visz a célodhoz?

Közelebb nem fog vinni, de mint mondtam, manapság jobb, ha az ember több lábon tud állni, mert nem tudhatja, mit hoz az élet. Azért esett erre a szakmára a választásom, mert kell hozzá kreativitás, konkrétan különböző nyomdai minőségű kiadványok, legyen az egy magazin vagy egy szórólap, egy plakát, azok előállítását végzi így röviden és tömören. Lesz minden, nyomdai és tipográfiai ismeretek, szín és fénytan, photoshop, hogy az izgalmasabb részét említsem.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Nagyon sok blogra és YouTube csatornára vagyok feliratkozva, imádom őket bújni, kedvencem viszont nincs. Lehetetlen kiemelni csak egyet, mindegyiket másért szeretem. Néhány belőle: Meek-n-Mild, Café Makeup, Beauty's Bad Habit Blog, Killer Colours. YouTube-ról pedig Pixiwooék és pixi2woo. Nálam ők 3-an a sminkguruk "királynői", imádom őket! Példaképem soha sem volt, a legjobb tudásom szerint kell kihozni magamból a legjobbat, nem pedig próbálkozni azzal, hogy olyan legyek, mint más.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Á, ilyen nincs. Sok márkát szeretek, de lényegében a megbízható, minőségi termékeket keresem. Na, jó, bevallok Nektek valamit, eladtam a lelkem az YSL-nek, minden a Rouge Volupté rúzsokkal kezdődött...

Milyen kedvenceid vannak még tőlük, hol szerzed be őket?

Nagyjából mindent szívesen kipróbálnék tőlük, legfőként a Volume Effet Faux Cils szempillaspiráljukra, a Teint Resist alapozójukra és a Golden Gloss szájfényükre vagyok kíváncsi, mert őket nem próbáltam még. A szemhéjpúdereket, a pirosítókat próbáltam már, szintúgy isteniek. A 3 rúzsom külföldről érkezett, ott kedvezőbb árban vannak csak kár, hogy nem jár sűrűn az ember külföldre, akkor többször beruházhatna rá. Nem baj, több idő van gyűjteni a kiszemelt példányra.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Ezen sokat gondolkoztam, nem vághattam rá megint, hogy jaj, de nincs három kiemelt kedvencem. Nos, az YSL Rouge Volupté rúzsokat mondanám először, nem is ragoznám, aki teheti mindenképp próbálja ki. Aztán a Sleek palettái, mondjuk legyen az Oh So Special és Bad Girl, mivel iszonyú jó árban vannak, pigmentált és jól variálható színeket álmodtak meg jóformán minden palettájukba. Harmadiknak legyen a Urban Decay Primer Potion-ja, mert az első olyan primer ami egész napos tartósságot biztosít a szemsminkemnek.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Hatalmasat csalódásokat régebben a "katalógusos" sminktermékek okoztak, azóta nem is próbálkozom velük. De azt elmondhatom, hogy az a sminktulajdonos vagyok aki, ha egy véletlen folytán rossz sminkterméket vett, ettől függetlenül tesz róla, hogy valamilyen formában mégis használható maradjon, ha pedig ténylegesen reménytelen darabról van szó, akkor könnyes a búcsú, de megválok tőle. Ilyen volt pl. az Alverde zselés szemhéjtusa. Pezsgőt bontottam mikor kidobtam, annyira felidegesített, hogy lehet valami ennyire pocsék.

Hogyan hasznosítod a "rossz" sminktermékeket? Mit szoktál tenni velük, van valamilyen tuti tipped, trükköd?

Pl. vegyünk egy rossz szájfényt, ami nagyon ragad és kellemetlen viselni. Ugyan miért dobnám ki? Ha extrém sminket készítek, ami éppen sok csillámot igényel, nem a drága szempilla ragasztót használom a csillámok fixálásásra, hanem ezt a szájfényt. Tökéletesen megragadnak benne a csillámok :) Vagy ha egy szempillaspirál nem vált be, akkor elhasználom tusnak. Ez egyébként vészhelyzetben is jó ötlet mikor az ember lányának 5 perc alatt kell puccba vágnia magát, reméljük van nála kozmetikai pálcika meg egy spirál, a pálcika végéről leszedi a pamacskát, ha ügyes, akkor a krémet felviszi tusként a pálcika végével, ha pedig kevésbé az, akkor felvisz belőle a tövébe az ujjaival egy kisebb mennyiséget, elmaszatolja, púder reméljük van nála, azt rátapogatja, több réteg spirál és tádám kész a lightos füstös smink.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Hm, csak kimondottan ezért nem volt, de sokszor eszembe jut, hogy ha megírom róla a tesztet, remélem, valakinek a hasznára fog válni.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

Nagy meglepetésemre és örömömre, a szilveszteri sminkemet többen nézték meg, mint a blogom születésnapi nyereményjátékát, wow! Nagy átlagban is ez jellemző, a sminkjeimet szeretik a legtöbben. A Kreatív Keddek nagyon népszerűek, aztán jönnek a hétköznapi sminkek.

Mondanál pár szót a Kreatív Keddről? Melyik volt a kedvenc sminked, amit ebben a sorozatban készítettél? A többieké közül volt kedvenced, akár a „vendégek” közül?

A Kreatív Kedd kéthetente kedden, 8 órakor támad, teljesen meglepetésszerű témákkal, még mi magunk, a 9 fős csapat tagjai, se tudjuk ki mivel készül aznap, mit talált ki éppen, mi is ugyanúgy izgulunk, mint az olvasók, hogy ki, hogyan valósította meg az adott témát. Nagyon izgalmas, mindig úgy várom. A hab a tortán pedig az, hogy mindig választunk egy vendég bloggert, aki egy KK erejéig velünk tart. Nagyon örülök, hogy a csapat megálmodója, Klaudia rám is gondolt, mert így számtalan olyan elfeledett termék kerül elő, amit lehet, többet elő sem veszek. A legjobb az egészben pedig, hogy beizzíthatja a kreativitását az ember, hogy minden KK-n újat alkosson.

Kedvencem a Halloween témára készített sminkem, imádtam a sebet elkészíteni, igazán „guszti” volt. A vendégek közül pedig a Bikira lányok 80-as évek sminkjei, Andi Madonna, Roni pedig Twiggy bőrébe bújt, imádtam!

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Általában több órát, sok időt eltöltök a fényképezéssel, amit egyébként nagyon imádok, és a többi utómunkát, a cikk írását is. Te jó ég, néha mi munka van benne. Sajnos vannak időszakok, mikor beköszönt a fent említett "alkotói válság" vagy nincs időm, energiám írni. Ezekre a korszakokra bánatosan tekintek vissza, de mindig azon vagyok, hogy behozzam a lemaradásomat.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Nem igazán. A blogomnak Facebook oldalt hoztam létre, ott kisebb híreket, újdonságokat kitehetek, tarthatom a kapcsolatot az olvasóimmal, életjelet adhatok. A túlzott marketing nagyon irritáló tud lenni, de jelenleg nem is érzem szükségét még egy minimálisnak sem.

Mit tartasz túlzott marketingnek?

Mikor kérdezés nélkül linkelnek a blogtulajdonosok újonnan indult blogjuk nyereményjátékát, cikkjeit, bármit a blogok/blogom Facebook oldalára. Ha úgy van, kiteszem én szívesen, csak kérdezzen meg előtte. A "ha elérjük a kismilliót, megnyerhetitek ezt meg ezt" se szimpatikus, de valaki így, valaki úgy, valakinek - pl. nekem - az ilyenek már túlzásnak számítanak, valakinek nem. Lehet ám ezt okosabban is csinálni.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Nincs.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Akit már offline és online is barátnőmnek mondhatok, ő Tündi. Rajta kívül Zsófival vagyok napi kapcsolatban, de több, nagyon aranyos blogger leányzót is megismerhettem.

Ki legyen a következő interjú alanya?

Nitulinot, a Pink Candy Pop blog íróját, annyira tehetséges a csaj!

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása