Smink & Makeup

Bloggerinák: Nitulino, a Pink, Candy, Pop blog szerzője

2012. április 21. spacegirl

A Bloggerinák sorozatban ma Nitulinót, a Pink, Candy, Pop blog szerzőjét mutatjuk be.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

A blogolást magát úgy körülbelül 2005 tájékán kezdtem, akkor még csak személyes hangvételű, inkább magánjellegű blogot/blogokat vezettem, de egy idő után már nem motivált semmi sem, hogy folytassam. Még 2007 tavaszán kezdtem el az első, sminkeléssel kapcsolatos blogom, de az is egyetlen egy bejegyzést ért meg, mert később nem tudtam már belépni, elfelejtettem a jelszavam. Aztán a fordulópont tavaly történt. Beregisztráltam a Twitterre, és egy teljesen új világ tárult ki előttem. Akkor már közel 4-5 éve bújtam a YouTube beauty guruk videóit, és félig tudatosan, félig szenvedélyből kezdtem el komolyabban foglalkozni a smink témával, bár ez a vonal mindig is jelen volt az életemben. Aztán a Twitter nyitotta fel a szemem arra és döbbentett rá, hogy nem csak külföldön, de Magyarországon is jelen van a „beauty bloggerkedés” és egyre nagyobb az érdeklődés iránta. Ekkorra már szerintem én is felnőttem a feladathoz, így kb. 1 hónap múlva megnyitottam a PinkCandyPop blogot. Ez volt 2011. április 11-én.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Nincs ilyen téren koncepcióm vagy stratégiám, még a mai napig is nagyon képlékeny ez a dolog. A blogra mindig olyan tartalom kerül ki, ami engem is érdekel, vagy tetszik és szeretném megosztani másokkal. Azt már elhatároztam egy jó ideje, hogy bár csinálok termékteszteket is, de a fő vonalam mindig is a sminkelés marad, mert tudom, hogy abban vagyok jó és a visszajelzések is ezt igazolják. Aztán igyekszem alkalomadtán személyesebb hangvételű, kicsit lelkizősebb vagy esetleg szorosan a sminkeléshez kapcsolódó témákat is boncolgatni, ezek „Lélekbúvár” és „Hétköznapi Bakik” néven futnak, mert úgy gondolom, egy blog ettől lesz egyedibb, és az olvasók is így ismerhetik meg az embert abban az arcban, amivel nap, mint nap találkoznak a blogomon. Aztán úgy gondolom, rovatok terén  lesz még fejlődés.

Van már esetleg konkrét rovatötleted is?

Nagyon körvonalazódott ötletem még nincsen, de szeretnék a körmös vonalon belül fejlődni, és még többet mutatni, mint előtte. Aztán még megfordult a fejemben, hogy mi lenne, ha sminkvideós bejegyzésekkel is jelentkeznék, de ahhoz nem hiszem, hogy lenne időm meg bátorságom. Igazából nem tudom… Az idő múlásával minden kialakul majd.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Figyelni figyelem természetesen, mindig tudok örülni egy-egy új emberkének, vagy egy-egy olyan napnak, amikor az előzőt meghaladó oldalletöltést produkált a blog. Viszont nem azért vágtam ebbe bele, hogy nagy sikereket és milliós nézőtábort gyűjtsek magam köré, nem fontos, hogy sokan kövessék, de természetesen hízelgő, ha látja az ember, hogy mennyien érdeklődnek a munkája iránt. Igazából a visszajelzések azok, amikre maximálisan odafigyelek, és bár szerencsére eddig nem nagyon ért eltúlzott negatív kritika, de nagyon fontosnak tartom mind a negatívat, mint a pozitív, építő jellegű kritikát, mert csak így fejlődhetek én is, és ennek hatására így fejlődhet a blog is.

Volt olyan építő kritika, ami komoly hatással volt rád és érdemesnek tartod kiemelni?

Volt ilyen, de talán nem nevezhető építő kritikának, legalábbis az, aki megjegyezte ezt, nem hiszem, hogy annak szánta. Ezt a bizonyos kritikát a Formspringre kaptam, ez volt a legeslegelső kérdés, amit feltettek nekem ott és eléggé szíven ütött az elején. Az illető megjegyezte, hogy nem gondolom-e, hogy beképzelt vagyok, és sokat képzelek magamról, mert a sminkes bejegyzéseimben mindig megjegyzem, hogy az adott smink tetszik nekem, vagy jól sikerült. Egyrészt ez egy hülyeség, mert miért ne tetszhetne saját magam munkája? Azért rakom ki a blogra, mert főként nekem tetszik. Másrészt viszont visszanéztem a posztjaim, és valóban elég idiótának hatott egy-két dicsérő mondat tőlem. Szóval azóta igyekszem a kellő mértékben „dicsérni” a saját munkám, de arra mindenképpen odafigyelek, hogy ne is ócsároljam azt, amit kirakok, mert azzal átesek a ló túloldalára. Máskor valaki megjegyezte, hogy a képeimen sokszor túl „dögös” a nézésem. Ezt is megfontoltam, és tanultam belőle.

Hogyan tanultál sminkelni?

Teljesen magamtól tanultam meg, igazából kicsi korom óta jelen volt ez az életemben, hol erősebben, hol gyengébben. Középiskolában kezdett el a fotózás iránti érdeklődésem fokozódni, aztán ennek következtében a sminkelési tudásom is fejlődött. Amint már említettem, a fordulópont nekem ilyen téren a 2007-es év volt, akkor leltem rá a külföldi beauty blogokra és YouTube gurukra, akiktől a legtöbb trükköt megtanultam, és akkor indult el a sminkkészletem bővítése is.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz?

Jelenleg tanulok, a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karán, Kereskedelem és Marketing szakon. Most vagyok végzős, az idei nyaram és a telem is a szakdolgozatom írásával és a szakmai gyakorlat elvégzésével fog telni. Azt hiszem, nem fogok unatkozni.

Miről írod a szakdolgozatodat?

Vicces, hogy ezt kérdezed, mert nagyon témába vág, ugyanis a szakdolgozatomat a szépségblogokról fogom írni, mégpedig, hogy milyen hatással vannak a hazai női fogyasztókra. Ezt a témát, már 1 éve kitaláltam, és úgy gondolom, ez passzol hozzám a legjobban, hiszen lényegében arról írok, ami érdekel, és ami a hobbim is egyben.

Könnyen találtál gyakorlati helyet?

Gyakorlati helyem még nincs, most vagyok az interjúzási fázisban, szóval, ha jól sikerül minden, akkor talán májusban már egy nagyon jó helyen kezdhetek. Ha nem, akkor keresek tovább, szeptemberig van időm, a szakdolgozatomat is csak januárban védem meg.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Ez a legnehezebb kérdés, mert annyi jó, nagyon tehetséges blogger van ilyen téren, hogy lehetetlenség egyet választani. Külföldi blogok szempontjából mondanom sem kell, hogy nekem a Temptalia az abszolút követendő példa, ha tesztekről van szó. Ha sminkelésről, akkor vagy a Bows and Curtseys Ronnie-ja, vagy a Killer Colours Violája, vagy a Rose Shock Tanjája jöhet abszolút kedvencnek. YouTube guruk terén Kandee Johnson, mert senki más nem csinál olyan Halloweeni sminkeket, mint ő, Pixiwooék, NikkieTutorials (igazi átváltozó művészek!), MakeupByTiffanyD, ha tesztelésről van szó, QueenofBlendingMUA, és JLovesMAC1, de őt nem is a sminkekért, hanem a személyiségéért imádom, igazi komika!

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Az a baj, hogy annyi márkát nem próbáltam még ki, hogy elhamarkodott választ tudnék csak adni erre a kérdésre. De ha a jelenlegi ismereteimre alapozva adok választ, akkor a MAC és a Lime Crime jöhet szóba. A magyarázat pedig nagyon egyszerű: színek, és minőség!

A Lime Crime-ról még nem is hallottam. Hogy találtál rá erre a márkára és hol lehet beszerezni? Mi a kedvenced tőlük?
 
A Lime Crime a sminkelés tanulási folyamatommal egyidős, még volt szerencsém a kezdetek kezdetétől végigkísérni a kialakulását. A Lime Crime középpontja és alapítója Xenia aka Doe Deere, aki egy igazi, 21. századi női polihisztor, pályafutása során a ruhatervezéstől az éneklésig mindent csinált. Először az ő blogjára találtam rá, akkor még sminkekről is posztolt, meg az öltözékeiről. 2008-ban indította el a Lime Crime sminkvonalát, először pigmenteket árult, később a márkáját a mai napig a legjobban meghatározó terméket, élénk színű rúzsokat, szájfényeket. Idén egy vadonatúj szemhéjpúder paletta kollekcióval is kijött (májusban már jön a második verzió), de nyáron körömlakkokkal, szemhéjtussal és valószínűleg a közeljövőben új rúzsokkal/szájfényekkel is elő fog rukkolni. A termékek megvásárolhatóak a limecrimemakeup.com oldalon, ahol Magyarországra is szállítanak. Kicsit drágábbak a termékei, mint a MAC-nek, de olyan pigmentáltak, és sokszínűek, hogy az ember lánya még ezt is megbocsájtja! Nekem eddig egy szürkés-lila rúzsom van tőlük, és az egyik sminkversenyükön megnyertem a téli szájfény kollekció darabjait, amiket szintén nagyon szeretek. Ha kijön az új paletta, azt mindenképpen a magaménak szeretném tudni, de nagyon csábít a mentazöld és a levendula lila színű rúzsuk is. Ezek a termékek kifejezetten azoknak jók, akik valóban nem félnek használni a színeket a sminkjükben és szeretnek kitűnni a tömegből.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Rúzsok, szájfények, ajakbalzsamok, főleg ilyen ajkakkal kapcsolatos termékek nálam első helyen állnak, tehát ilyen szempontból a MAC rúzsok abszolút minden igényt kielégítenek. Szemhéjpúderek terén jobban szeretem a palettákat a monoknál, így vagy a Sleek palettákat az olcsóbb kategóriából, vagy az Urban Decay palettákat a drágább kategóriából tudnám ajánlani, mert eszméletlen jó minőségűek. Mostanában a szemceruzák, szemhéjtusok is az érdeklődésem középpontjában állnak, az Avon Supershock gél állagú ceruzája verhetetlen, meg úgy az összes Avonos szemceruza, tusok terén a Catrice szupertartós folyékony szemhéjtusa a legjobb.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

A drogériás szempillaspirálok folyamatosan csalódást okoznak, és a mai napig kutatom a tökéletest. Emlékszem két kiemelkedően szörnyű spirálra, mindkettő Essence-es volt. Az egyik vízálló volt, de egy pillanat alatt máris pandát varázsolt belőlem, amint víz érte, a másik pedig műszempilla hatást ígért, de annyira borzasztóan csomóssá, darabossá vált a pilláimon, hogy azon nyomban kidobtam.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

A kezdet kezdetén ez is munkált bennem, igyekeztem az új kollekciós darabokat elsőként megmutatni, de hamar letettem róla, mert rájöttem, hogy nem az a lényeg, hogy mindig a legújabb, legkülönlegesebb dolgokat mutassam be. Sokkal inkább olyan termékeket érdemes megismertetni a többiekkel, amiket én is szívesen és gyakran használok, és nem csak a „muti” és a külvilág kedvéért veszem, hanem azért mert szükségem van rá és tudom, hogy fel fogom használni. Ez szerintem az olvasók szemében is szimpatikusabb, mert ha látják, hogy én kötődök ahhoz az adott termékhez, amit bemutatok, és rendszeresen felhasználom a sminkjeimnél, akkor sokkal hitelesebbé válok a szemükben én is és a blog is. A hitelesség pedig nagyon fontos.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

Egyértelműen a sminkek a legolvasottabb bejegyzések, főleg a Kreatív Keddes félék, azokat úgy látom, nagyon szeretik, és én is szeretem, érdemes csinálni őket. Személyes bejegyzések is elég népszerűek, ha időm engedi, igyekszem ilyenekkel is foglalkozni, néha jó kicsit kiönteni a lelkem a blogra. Nyereményjátékokból eddig 1 volt, most zajlik a második, ami idáig elég népszerű, de nem tervezem azt, hogy elkényeztessem az olvasókat nyereményekkel. Nekem az számít, hogy a sminkvonal legyen a „legkapósabb” és emiatt kövessen valaki, ne azért, mert az ingyen cucc reményét lebegtetem előtte.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Január óta igyekszem többet posztolni, és komolyabban venni az egészet, azt hiszem ez meg is látszik. Ha nem is naponta, de hetente minimum 1, maximum 3-4 bejegyzést tudok összehozni, attól függően, hogy milyen más egyéb elfoglaltságaim vannak, vagy mennyire van kedvem hozzá. Így most már havi 6 helyett, havi 16 bejegyzés is születik, ami nem túl sok, de nem is túl kevés.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Részben. Az, hogy többet posztolok a blogra havi 6 bejegyzésnél, az tudatos dolog. Viszont a közösségépítés az nem. Minden ösztönből, hirtelen felindulásból jött. Gondoltam egyet és csináltam a blognak Facebook oldalt. Gondoltam egyet és lett Formspring is. Nálam nagyon gyakran az ihlet, a hirtelen ötlettől vezérelt gondolat a motorja a dolgoknak, a sminkelés terén is így működöm. Ezért nem volt eddig step-by-step bejegyzés, de a visszajelzések azt mutatják, hogy lenne rá igény, szóval igyekszem ezen változtatni, és ilyen szinten tudatosabbá tenni egy-két bejegyzésem.

Szakmai ártalomként nem foglalkoztat az a gondolat, hogy a blogodon is dolgozz egy kicsit marketinges szemmel?

Igen, megfordult a fejemben, hogy bevessem a tanult praktikákat, és kicsit élesben is hasznosítsam a tudásom, de aztán sosem lett így, és valahogy jó, hogy nem ez munkál mögötte. A blogom az egy ösztönblog. Minden magától jön, hirtelen, váratlanul. Hobbi gyanánt csinálom, szenvedélyből. Szerintem, ha már elmennék odáig, hogy már nem úgy tekintek rá, mint a szenvedélyem gyümölcsére és központjára, hanem mint egy médiumra köztem és az emberek között vagy egy munkadarabra, esetleg munkahelyre, amit kötelező csinálni, az már nem én lennék, nem lenne ugyanaz. Azért nem mondom, hogy sosem lesznek blogba csempészve marketinges trükkök, de az biztos, hogy a stílusa, a hangulata, a megfogalmazása, a LÉNYEGE változatlan fog maradni.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Nem, nincsen, de szívesen kipróbálnám.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Azt tudni kell rólam, hogy nehezen alakítok ki barátságokat, nem vagyok az az egyből lespanolós fajta, de nem is vagyok introvertált. A blogosok többségét úgy már ismerem, hogy követjük egymást itt-ott, ismerősöknek jelöltük egymást, kommentelgetünk a másikhoz, esetleg együtt munkálkodunk, mint például a Kreatív Keddes lányokkal. Sajnos nem találkoztam a többségükkel még élőben, bár nagyon szeretnék. Talán így legközelebb magamhoz Made In Beauty Nikit érzem, ő az egyik kivétel, akivel személyesen is találkoztam és örömmel konstatáltam, hogy mennyire egy hullámhosszon vagyunk. Lehet hülyeség, és ezt csak én gondolom így, de egy kicsit mentorként is tekintek rá. Úgy érzem, hogy az ő támogatása, még ha ő nem is tud erről esetleg, előrelendített.

Ki legyen a következő interjú alanya?

Jézusom, nagyon nehéz a döntés, de muszáj, csak egyet választanom. Legyenek a Bikira lányok, az ő válaszaik nagyon érdekelnek.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása