Smink & Makeup

Mutasd a cipőd, megmondom, ki vagy!

2012. június 14. spacegirl

Néha bosszant, néha nevetek rajta, hogy ha bemegyek egy üzletbe, akkor az alapján szolgálnak ki, hogy éppen hogyan nézek ki. Ha szép ruhát és sminket viselek, akkor egészen másképp viselkednek, mintha edzés után, smink nélkül, tornacipőben nézek be. Pedig ugyanaz a pénztárca van mindkét alkalommal a táskámban, és semmit sem csökken a vásárlóerőm attól, hogy éppen egy kissé leharcolt vagyok. És ez csak én vagyok, nem is említettük a kifejezetten gazdag embereket, akik tojnak a külsőségekre és nem akarnak senkinek sem ezzel bizonyítani.

cipo_szemelyiseg.jpg

Olvasom, hogy a Kansas-i Egyetem kutatása szerint az emberek pontosan meg tudják ítélni mások demográfiai és személyiségbeli jellemzőit csupán az alapján, hogy azok milyen cipőt hordanak leggyakrabban. A kutatás alapján a személyiségjegyek 90%-a azonosítható az alapján, hogy milyen stílusú, árú, színű és állapotú az illető cipője.

Ahogyan azt várni lehetett, az extrovertáltak feltűnő cipőket viseltek, a jómódúbbak drágább lábbelit, és a lelkismeretes emberek tisztábban tartották a cipőiket. Ha valaha azt gondoltad, hogy egy bokacsizmás lány agresszív, akkor valószínűleg igazad volt. Meglepő adat, hogy azok, akik kényelmetlennek kinéző cipőket viseltek, általában nyugodtabb emberek. Az unalmas cipőt viselők pedig zárkózott és elnyomó embernek tartották magukat, és nehézséget okozott számukra a kapcsolatok kialakítása és gondban voltak a saját jellemzőik leírásával is.

Nekem eléggé változó, hogy éppen milyen cipőt szeretek leginkább hordani, de igyekszem kényelmeset választani. Mivel eléggé magas vagyok, magassarkú cipőt többnyire csak alkalomra hordok, még ha lényegesen jobban nézek is ki benne, mint egy laposban. Attól tartok, hogy én az uncsi cipőket hordók társaságába tartozom...

Kétségtelen, hogy akár akarjuk, akár nem, a cipőnk (és a ruhánk) mond rólunk valamit - és persze megvan a lehetőségünk, hogy tudatosabban válasszunk. (Vagy legalább kipucoljuk a cipőnket.)

Ti mit gondoltok, lehet a "kedvenc" cipő alapján jellemezni az embereket vagy legalább annyira félrevihet, mit a ruha alapján alkotott ítélet?

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása