Smink & Makeup

Égetjük magunkat

2012. június 15. spacegirl

sunburn-medium_new.jpgTalán láttátok a Facebookon, hogy milyen csodálatosan sikerült leégnem a hétvégén. Igazi amatőr módjára azt a hibát követtem el, hogy nem kentem be magam mindenhol, és végül egy olyan felső volt rajtam, amiből rendesen kilógott a hátam és csúnyán leégett. Talán nem is történt volna nagy baj azon a borongós napon, ha nem éppen a Balaton közepén spinningelünk egy katamaránon. (Az mondjuk tévhit, hogy árnyékban vagy felhős napon nem lehet leégni, de ebben az esetben a víz is rásegített.) Még most is fáj a hátam, dehát aki ilyen hülye, az viselje a következményeit...

Nemrég kaptam infót egy friss kutatásról, ami alapján a magyarok közel fele napozik rendszeresen, és 15%-uk - nem törődve az esetleges káros hatásokkal! - a nap bármely szakaszában kifekszik a közvetlen fényre.

A napozók aránya az életkor emelkedésével csökken, a 35 évnél fiatalabbak ötöde (!) viszont bármikor napozik! A magam részéről azt gondoltam, hogy ismert tény, hogy 11.00 és 15.00 óra között nem túl jó döntés napra menni, de úgy látszik, elég sokan nem foglalkoznak ezzel.

Még sokkolóbb adat, hogy a felnőttek közel fele egyáltalán nem használ fényvédő krémet a napozás során (bár tény, hogy közülük sokan kerülik a közvetlen napfényt). Sőt még a nap bármely órájában kifekvőknek is csak a fele használ rendszeresen ilyen krémet! (Az adatok a Szinapszis és a Webbeteg idén tavasszal végzett kutatásából származnak.)

Ezzel kapcsolatban érdemes feleleveníteni azt az alapszabályt, hogy kellő mennyiségű fényvédőt kell használni, ha napra megyünk: egy kiskanálnyit az arcra és hatot a testre. Nem szabad erőteljesen bemaszírozni, mert az csökkenti a védelmet. A pumpás kiszerelésű termékek esetén a felnőttek számára 15 fújásnyira van szükség a test minden egyes területén!

Ti hogy vagytok ezzel, használtok rendesen fényvédőt? Ha igen, akkor csak nyáron vagy más évszakban is?

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása