Smink & Makeup

Az új szerelem! A házi bonbon késztés

2013. február 15. Katushka

Igaz nem fogyókúrás program és nem is smink, viszont szerelem volt első alkalommal. Pár hónapja leküzdhetetlen vágyat éreztem az iránt, hogy süteményeket süssek és csokoládéval díszítsek. Nagyon nagyon sok videót megnéztem a neten (a smink iránti vonzalom is innen eredeztethető). Sokféle hozzávalót összevásároltam, mert a videón olyan egyszerűnek tűnt a dolog, persze ez élőben már, mindenféle alaptudás nélkül bazira nem volt az. Úgy gondoltam, hogy most azonnal kell valami alaptudást magamévá tenni, hogy tovább tudjak haladni a témában. Keresgéltem a neten és találtam is több tanfolyamot, viszont egy volt olyan, ami igazén szimpi volt, ez a chefparade csokiműhelye volt. Nagyon sokféle tematikát találtam, köztük például sütisütő tanfolyamot is, de én először a házi bonbon készítést akartam kipróbálni. Ebből többféle is volt, olaszos ihletésű, franciás, stb. Én nem ezek alapján döntöttem... Arra jelentkeztem amire leghamarabb volt szabad időpont, így esett a választás az olaszos ihletésű bonbonkészítő tanfolyamra :) Úgy érzem így a tanfolyam után, hogy maximálisan megérte minden ott elköltött forint. De hogy miért is gondolom ezt? Olvassátok el, és nézzétek meg a tanfolyamon készített képeket. 

IMG_3159.JPG

Mikor megérkeztünk (hozzáteszem utolsóként), már ott voltak a résztvevők, párok, anyukák a lányukkal és volt olyan is aki egyedül érkezett. A tanfolyamvezetőnk Csiszér Dóri elmagyarázta, hogy miért is vagyunk itt. Elmagyarázta azt is, hogy miből lesz a csokoládé, milyen a kakaóbab, sőt ezt meg is kóstolhattuk (a világon semmi íze nem volt). Megnéztük, hogy milyen bonbon típusok vannak. Már az elején feltűnt, hogy milyen lelkesedéssel beszél a csokoládéról, a bonbonokról és ezek elkészítéséról, úgyhogy szinte biztos voltam abban, hogy a következő 3 óra, nagyon jó hangulatban fog telni. A bevezető után bele is csaptunk a csokiba.

A csokoládé már fel volt olvasztva mire odaértünk. Nem fogok belemenni az apró részletekbe, hogy hány fokra kell melegíteni a csoki pasztillákat, mert ezt nem az én tisztem megmondani. Dóri elmagyarázta, hogy ha kellően melegre olvasztjuk a csokit, a kristályoknak újra a helyükre kell kerülniük, ezért (hogy könnyen formázható legyen a csoki és hogy szép fényes legyek) a felolvasztás után újra vissza kell hűteni a masszát, azaz temperálni kell.

IMG_3042.JPGEz volt az egyik legszuperebb rész az egészben  Pont olyan volt mint a filmekben :) Egy hatalmas márványmunkalapra kiöntöttük a csokoládét, majd elkezdtük a lapátokkal hűteni. A kb. 60 fokos csokit, néhány perc alatt konkrétan a szánk hőmérsékleténél is hidegebbre hűtöttük, de még mindig folyékony állaga van. Itt viszont már résen kellett lenni, mert innentől elég hamar köt a csoki és gyorsan kell dolgozni, hogy a kívánt formákat elérjük.

Csokiműhely.jpgItt Dóri művészkedik

Csokiműhely1.jpgItt pedig már én :)

Miután lehűlt a csokoládé visszalapátoltuk az edénybe, mert ezután jött a formába öntés.

Csokiműhely2.jpgMint kiderült, a forma nagyon nem mindegy hogy milyen. A már bevásárolt szilikon formáim nem túl jó megoldások erre a célra, mert nem merevek és nem olyan masszívak, mint az öntött formák. Ezekkel a merev formákkal lehet tökéletes bonbonokat csinálni, legalábbis Dóri elmondásai alapján.

IMG_3025_ok.JPG

A bonbont már a kiöntés előtt díszíthetjük. Csinálhatjuk csíkosra is, de akár ki is sminkelhetjük őket :) ehhez vagy egy másik színű csokoládét és egy habzsákot kell használni, vagy pedig por állagú ételfestéket. Én mind a kettőt kipróbáltam :)

Csokiműhely3.jpgHa megvagyunk az elődíszítéssel jöhet az ügyességi feladat. Amikor Dóri bemutatta nem tűnt bonyolultnak, viszont figyelmeztetett, hogy itt nagyon oda kell figyelni, mert a csokoládé nagyon hamar köt már és gyorsan, alaposan kell dolgozni. Belemertük a csokit a formába, eloszlattuk, még az asztalhoz is csaptuk a formát, hogy nehogy buborék legyen az alján, majd mindezt szépen visszaöntöttük az edénybe. Nade nem ám az összeset, csak annyit amennyi kifojt belőle, ugyanis ezzel készítjük elő a töltött bonbon felső részét. Ebbe töltöttük a belevalókat. Pár percre fejjel lefelé kellett a formákat fordítani, hogy biztosan minden oda nem illő kicsöpögjön. Volt olyan forma, ami úgy dermedt meg, hogy még csurgott belőle a csoki :) Ezután mentek a formák a hűtőbe, hogy tovább dermedjenek.

Csokiműhely4.jpgA mester szakszerűen pillanatok alatt elkészítette a csoki kapszlikat

Csokiműhely5.JPGNekem ez már kevésbé ment olyan gyorsan, plusz a fejemről is lerí hogy mennyire koncentrálok :D

IMAG0713.jpgAmíg hűltek, addig elkészítettük a négyféle tölteléket. 4 csapatra osztottak minket és elmondták, hogy kinek mi lesz a feladata. A mi csapatunk a kávés ganache elkészítését választotta, de volt balzsamecetes, ami végül a kedvencem lett, volt amarettós és likőrös is.

Csokiműhely6.JPGMiután elkészültek a krémek és a csoki kapszlik is megdermedtek kellőképpen, habzsákba töltöttük a krémeket és mindenki szépen megtölthette a bonbonját. Miután ezzel is megvoltunk mentek vissza a félig kész bonbonkák vacogni a hűtőbe. Addig is megnéztünk egy kb. 20 perces filmet, ami arról szólt, hogy onnantól hogy megérik a kakaó növény, milyen folyamatok kellenek ahhoz hogy abból csokoládé legyen. Nagyon nagyon érdekes volt látni a folyamatokat. Elég ha annyit mondok, hogy nem egy hét az "átfutási" idő :) Miután lement a film, megtalpalhattuk a bonbonokat, azaz egy újabb réteg csokoládé került a formára. Ez a művelet már hasonló volt a korábbihoz.

Csokiműhely7.JPGEgészen hihetetlen volt, de miután újra bekerültek a bonbonok a hűtőbe, szerintem max 5 perc után kivettük őket és már szinte maguktól potyogtak ki a formából. Ezután persze még mindig lehetett díszitgetni őket, amit szintén kipróbáltam és szerintem nagyon kis szépek lettek, az ízükről már nem is beszélve. Talán nem túlzás azt mondanom, hogy tökéletes bonbonokat alkottunk 3 óra alatt, mindenféle előképzettség nélkül. 

Csokiműhely8.JPGÉs mikor elkészültünk mindennel kaptunk pár izléses papírdobozkát, amibe hazavihette mindenki a saját munkáját.

Csokiműhely9.JPGSzámomra ez az este tényleg felejthetetlen élményt adott és már be is jelentkeztem a következő kurzusra. De hogy a piszkos anyagiakról is essen szó. Első blikkre drágának találtam a tanfolyamot, mert 10 990 forintba kerül. De belegondoltam aztán rájöttem, hogy igenis nekem megér ennyit ez a tudás. És amikor megtapasztaltam hogy milyen körülmények között zajlik a tanfolyam, egy pillanatig nem bánkódtam az ára miatt. Arról már nem is beszélve, hogy végül a nővéremet is befűztem, hogy menjünk együtt, így mivel ketten jelentkeztünk olcsóbb is volt a tanfolyam, összesen 20 990 ft, nem pedig 2x10 990 ft. Ha téged is érdekel, hogy hogy is kell ezeket a finomságokat készíteni és szeretnél egy szuper kis programon részt venni, akkor nézz körül itt, mert tuti hogy fogsz olyat találni, ami neked is tetszeni fog.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása