Smink & Makeup

Házi kencekészítő tanfolyamon jártam

2013. március 23. Katushka

Karácsony előtt vettem részt először hasonló tanfolyamon, akkor szappant készítettünk. Ismertek! :) szinte egyből meg is írtam, hogy milyen volt, miket tanultam ott és azt is bemutattam, hogy milyen szappanokat csináltunk. Most ugyanezen a helyen, ahol amúgy a sminktanfolyamokat is tartom, elmentem kencekészítő tanfolyamra. A szappankészítés után mindenképp el akartam erre is menni, mert a szappanos tanfolyam előtt volt kencézés akkor is, és láttam, hogy a csajok milyen szuper dolgokat csináltak.

Nem gondoltam, hogy a "szappanozás" után lesz még olyan tanfolyam, ami ennyire fel fog villanyozni, de aztán jött ez. Iszonyatosan élveztem! Nagyon-nagyon sok dolgot megtudtam, megismertem. Olyan kencéket csináltunk, amiket azóta is használok és abszolút beváltak.

A tanfolyamra nem árt időben jelentkezni, mert erre igen hamar elfogynak a helyek. Mikor megtudtam a következő időpontot, gyorsan jelentkeztem is. A tanfolyam egy szombati napon volt, 10-től délután 2-ig. Először soknak éreztem, de nagyon gyorsan eltelt ez a pár óra, szinte észre sem vettem.

otthoni_Kencekészítés_tanfolyam (18).jpg

A tanfolyam első órájában a bőr felépítéséről tudhattunk meg többet, illetve arról, hogy milyen borzalmakat viszünk be nap mint nap a szervezetünkbe a bőrünkön keresztül és hogy ezeket elkerülendő, milyen kencekészítési technikák léteznek. Eztuán a "fejtágítás" után bele is csaptunk a kencékbe.

otthoni_Kencekészítés_tanfolyam (24).jpg

Kaptunk egy nagyon részletes tananyagot, amiben minden elméleti rész benne volt, illetve azok a receptek, amiket ezen az órán kellett elkészíteni. Volt köztük ajakápoló, fürdősó, fürdőgolyó, de még testápolótömb is, amiről egészen odáig nem is hallottam.

Imádom ezekben a tanfolyamokban, hogy lényegében egy cipős dobozt leszámítva, a világon semmit nem kellett magunkkal hozni, mert mindent adtak. A doboz is csak a szállítás miatt kellett.

otthoni_Kencekészítés_tanfolyam (26).jpgMéhviasz és sheavaj

Folyamatosan ismerkedtünk az anyagok illatával, állagával. Méregettünk a recepteknek megfelelően. Melegítettünk, olvasztottunk, kevertünk, összeöntöttünk és gyúrtunk, pl. a fürdőgolyót.

otthoni_Kencekészítés_tanfolyam (6).JPG

Rengetegféle illatosító illóolaj volt, én viszont sajnos kicsit beszűkült ízlésvilággal rendelkezem, úgyhogy kb. mindenbe kókusz illóolajat tettem :)

A fürdőgolyón kívül az egyik nagy kedvencem az ajakbalzsamok voltak. Viszonylag könnyen el lehetett készíteni és nagyon hamar meg is dermedtek. Kaptunk hozzá rúzstokot, ami még praktikusabbá tette a dolgot.

otthoni_Kencekészítés_tanfolyam (13).JPG

Kétfélét csináltunk, az egyik sima volt, de én ebbe is tettem kókuszolajat, a másik viszont nutellás :) ettől is a barnás színe, viszont ez a szájon annyira nem látszik. Egészen áttetsző színe van, viszont nagyon szép, természetes fényt ad a szájnak. A hidratáló hatása vetekszik számomra a Carmex hatásával. Szóval tényleg nagyon jó!

otthoni_Kencekészítés_tanfolyam (17)2.JPG

A harmadik kedvenc pedig a testápolótömb volt, amiről ugyebár eddig egyáltalán nem hallottam. A nevéből arra következtethetünk, hogy hidratálásról és egyáltalán nem szokványos, folyékony testápolóról van szó.

otthoni_Kencekészítés_tanfolyam (1).JPG

A keverék összeállítása után formába öntöttük és kb. 1-2 óra alatt teljesen merevre dermedt és ki tudtuk pattintani a formából. A használata pedig rém egyszerű. Fürdés után, amikor még nem száraz teljesen a bőr, tehát még nedves, akkor kell vele bekenni magunkat, nagyjából úgy mintha szappant használnánk. Nagyon nagyon jól és hosszan hidratálja a bőrt. Az illata pedig olyan lesz, amilyet csak szeretnénk! :) Ez benne a legjobb.

Nagyon-nagyon jó hangulatban telt ez a program is! Nem gondoltam volna, hogy engem így be tud szippantani ez a "csináljunk magunknak természetes anyagokból cuccokat" dolog, de mégis így lett. :) Úgyhogy nincs megállás, a következő lépcső a haladó kencetanfolyam lesz, ahol már mindenféle emulgátorokat is megtanulunk kezelni és használni, így testápolót és dezodort is fogunk elvileg csinálni!

kence.jpg

Mindig a végére hagyom a mocskos anyagiakat... :) Ennek a tanfolyamnak az ára is 15.000 forint volt, ha egyszerre csak egyre jelentkezünk (ami a legjobb benne, hogy SZÉP kártyáról is fizethető!). Ez első hallásra nekem soknak tűnt, de aztán rájöttem, hogy mégsem olyan sok, mert a világon semmit sem kell vinnünk, ami az elkészítéshez kell, rengeteg alapanyagot elhasználunk, és a tudást is hazavihetjük (kinyomtatott formában is).

Az a legviccesebb, hogy kb. az összes ismerősöm azt mondja, hogy tök jó fej vagyok, hogy jelentkezem ilyenekre és igazából ők maguk is szívesen megtanulnák ezeket, úgyhogy számukra én egy tesztalany vagyok és ha nekem bejön, akkor ők is jelentkeznek. Mondanom se kell, jelentkeztek is :)

De sajnos mivel még nem tartom magam expertnek a témában, ezért ha több infóra vagytok kíváncsiak, vagy érdekel, hogy mikor lesz megint ilyen, akkor innen mindent megtudtok.

De persze nyugodtan kérdezzetek, mert amire tudok arra válaszolni fogok! :)

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása