Smink & Makeup

Hatásos tüneti kezelés a fénylő bőrre

2013. június 20. Katushka

Nyáron a leégés és a napvédelem mellett az én egyik fő mumusom a fénylő bőr. Mondjuk az is igaz, hogy ezzel az év majdnem mindegyik szakában küzdök, de ahogy látom, nem csak én vagyok így vele. Nekem már vesszőparipám lett ez, és sajnos azt érzem, hogy már-már kényszeressé váltam, ha az arc mattításáról van szó. Sok mindent kipróbáltam, volt ami működött, volt ami kevésbé. Most ezeket szedtem össze, hátha ezzel megkönnyítem néhány hölgy életét :)

Fotolia_Oily-skin1-e1328240169633.jpg

Reggelenként elengedhetetlen az arc tisztítása. Ha nincs idő végigmenni a „kötelező” három lépésen – tisztítás, tonizálás, hidratálás – akkor is érdemes figyelmet fordítani erre, mert ezen nagyon sok minden múlik. Ilyenkor jön a gyorssegély, ami nálam az arctisztító kendő (Balea) és a tonik (Clinique). Ezek nélkül nem indul el nálam a nap. Ha nem törlöm át az arcomat reggel tonikkal, akkor érzem, hogy bármilyen jó minőségű alapozót is használok, az 10 perc után lecsúszik az arcomról. Arról már nem is beszélve, hogy mikor megtisztítom az arcomat, akkor lelki füleimmel hallom, ahogy felsóhajt a bőröm, hogy köszönöm! :) Ezek után mehet a sminkelés. Nem győzzük eleget mondani, hogy nyáron nem kell nehéz, sűrű alapozókat használni, mert kényelmetlen lehet és eltömítheti a pórusokat. Sokkal inkább javasoljuk a könnyű állagú színezett hidratálók vagy BB/CC krémek használatát, mert azok hidratálják a bőrt a nagy melegben, magas fényvédőfaktorral rendelkeznek és kevésbé teszik a bőrt hajlamossá a zsírosodásra.

napi_borapolasi_rutin_vagott.jpg

Akinek extrém módon fénylik a bőre, az mindenképp használjon mattító sminkbázist. Erre én találtam egy nagyon jó megoldást, ami egyáltalán nem drága, viszont nagyon jó minőségű. Ez az elf sminkbázisa. Korábban már volt is róla teszt, ezt itt elolvashatjátok.

elf_clear_bázis (1).jpg

Ha ezek után lealapoztuk az arcunkat, akkor jöhet egy vékony réteg mattító púder, de ebből sem mindegy, hogy milyet választunk. Ilyenből is már sokfélét kipróbáltam és nekem elhihetitek, nincs jobb mattító, fixáló púder a Kryolan transzparens púderénél. Ez egy pillanat alatt fixálja a sminket és ha napközben átfényesedik a bőröm, akkor csak gyorsan a púderecsetemmel átrobogok az arcomon, amire egy kevés púdert tettem és máris érzem és látom, hogy egyáltalán nem fénylik a bőröm. Ez a megoldás több órára megszünteti a fényes arc effektust. Erre aztán jöhet még a pirosító, de akár alá is tehetjük.

enlarge-template.jpg

Ha viszont valakinek nincs kedve pepecselni, púderezgetni az arcát, akkor is van alternatíva! Nagyon nagy találmány, és már sok márkánál lehet kapni a mattító lapocskákat, amik arra teremtettek, hogy mint egy zsírpapír felszívják a felesleges fényréteget a bőrről. Egyszerűen csak az arcra kell simítani és máris eltűnik a fény. Használat után nem lesz szép látvány a lapocska, de igazából ez mindegy is, mert mehet is a kukába.

f20e1fe896a7646fe7a9973.jpg Ha pedig még ez is macerásnak tűnik, akkor vegyünk egy darab zsepit és nyomkodjuk az arcunkra, ezzel szintén mattíthatjuk a bőrünket, viszont a hatása kevésbé lesz eredményes, mint az előző két megoldásnak. Arra kell ennél a megoldásnál figyelni, hogy csak véletlenül se törölgessük az arcunkat, inkább nyomkodó mozdulatokkal haladjunk az arcon, mert így nem fogjuk az alapozóréteget is eltávolítani a fénylő réteggel együtt.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása