Smink & Makeup

Vendégposzt: 18+-os smink

2013. november 13. makeupadmin

Ezt a posztot nem mi írtuk. Szerzője egy kedves olvasónk, Malena.

Vigyázat… nem korhatáros, hanem inkább kortalan a smink, amiről írni szeretnék. Nem 18 éven felülieknek, hanem szégyen, gyalázat, több mint 18 éve ezt a sminket készítem el magamnak nap mint nap. Munkába, estére, sőt még az esküvőmre is a profi kozmetikus által készített sminket „átalakítottam picit”, mígnem a végeredmény kellően hasonlított a jól bevált sminkhez. Én így vagyok én.

malena1.jpg

Az egészet 15 évesen kezdtem, amikor eleinte béna fekete ceruzavonalat húztam a szemem alsó részére, persze azt is csak félig. Aztán anyukám megelégelte, hogy úgy nézek ki, mint akinek bemostak, és megtanított ceruzával egyenes vonalat húzni felülre. Elég hamar rájöttem, hogy ez önmagában nagyon kevés, a ceruza a nap végére a bőrön jól elkenődik. Akkoriban még nem hallottam szemhéj-púder alapozóról, csak valahol olvastam, hogy érdemes porpúderrel bekenni a szemhéjat. Ezt ki is próbáltam, de nyilván túl világos lett, és elég vicces ijedt tekintetem lett tőle. Aztán egyszer kaptam egy noname (legalábbis nem emlékszem a márkájára) szemhéjpúdert, amiben volt egy világos és egy sötétbarna rész…

De most térjünk vissza a mába: most már jó ideje a Maybelline Big Eyes „Luminous Brown” szemhéjpúdert használom. A menet a következő (reggelente erre max. 5 percem van - és volt már, hogy az autóban abszolváltam mindezt): villámgyors BB krém-kör, ebből egy kicsi jut a szemhéjamra is. Aztán a szemhéjpúder világos színével kifestem a belső szemzugomat és a szemhéjam belső felét, követve a szemem vonalát, majd a sötétebb barnával kívülre egy oválist vagy félholdat satírozok (amúgy a szemhéjpúder hátulján van felhasználási javaslat nappali és esti sminkre is). Aztán mindezt az ujjammal összedolgozom (néha nem pont szimmetrikus, de a hétköznapokra pont jó lesz), majd egy egyenes fekete kontúrt húzok felülre, először a belső szemzugból indulva középig, majd kívülről a közepéig, végül a külső sarkot kicsit levezetem az alsó szemhéjamhoz (huh, ez elég zagyva lett…).

malena2.jpg

Ez követően a Maybelline Falsies Volum’ Express fekete szempillaspirállal kifestem a szempillámat és kész is. Ennyi a nappali smink, ami „mögött” biztonságban vagyok. A smink annyira tartós, hogy egész nap nem igényel korrekciót, sőt, délutánra finoman „még jobban” összemosódnak a színek, ez még jót is tesz neki, néha a visszapillantó-tükörben ujjal megigazítom, másra nincs idő.

malena3.jpg

Ha pedig este elmegyünk valahová, akkor kicsit több barnát adagolok a szemhéjam felső részére, és nagyobb félholdat satírozok. Valamint a szemem belső sarkában lejjebb hozom a világos színt. Esetleg szájfényt használok.

Színekben valahogy nem vagyok elég bátor. Volt egyszer-kétszer, hogy lila árnyalatokkal is próbálkoztam (az akkor éppen szőke hajamhoz), vagy kékessel…nos nem, nem állt jól. Úgyhogy visszatértem ide.

Érdekes, hogy ha csak egyszerű szempillaspirált alkalmazok, akkor többen meg szokták kérdezni: beteg vagy? Baj van? Olyan nyúzott vagy… Ez kicsit lehangol, de érdekes módon nem is érzem magam teljesen összeszedettnek, ha nincs rajtam a jól bevált "maskarám".

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása