Smink & Makeup

Eszközök alapozáshoz: Melyiket válasszam? - Ecsetek és szivacsok

2015. április 16. spacegirl

alapozo_eszkozok.jpg

Az alapozás a smink egyik legfontosabb része, hiszen - néhány igazán szerencsés hölgytől eltekintve - ezzel érjük el, hogy egységes és sima legyen a bőrünk. Az alapozáshoz is rengeteg eszköz áll rendelkezésre, így nem egyszerű a választás. Persze már az is haladás, ha eljutottunk odáig, hogy a kezünk helyett valami mással vigyük fel az alapozót.

Az évek során rengeteg eszközt kipróbáltunk már, és mind Katának, mind nekem a szintetikus szálú kabuki ecsetek váltak be leginkább. A kedvencem a mai napig az a kis BőszEcset, amit Kata ajánlott nekem (ITT olvashattok róla).

A sminkes oktatásokon általában szintetikus szálú ecseteket szoktak ajánlani a folyékony állagú sminkekhez, nekem például a hagyományos, lapos alapozó ecset volt annak idején a kötelező darab. Ettől függetlenül persze van olyan, aki az alapozót is természetes szálú ecsettel viszi fel, mert azzal tudja elérni az általa elvárt hatást. Mások a szivacsokra esküsznek, de olyannal is találkoztam már, aki minden hátránya ellenére mégis kézzel szerette felvinni az alapozót, és szép hatást tudott elérni vele. Íme az egyes eszközök előnyei és hátrányai saját tapasztalatom szerint:

1. Kézi felvitel

Nyilván az a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás, ha nem veszünk eszközt, hanem a kezünkkel visszük fel az alapozót. Megvan az az előnye is, hogy nem nyel el semmit a festékből, illetve ha valamit, hát a kezünket tudjuk a legügyesebben kontrollálni.

Ugyanakkor szerintem a hátrányai jelentősebbek: kevésbé higiénikus megoldás, nehéz biztosítani az egyenletes felvitelt, alapozós lesz a kezünk, rosszabb esetben a körmünk alá is bemegy, aztán lehet sikálgatni.

alapozo_eszkozok_kozeli.jpg

2. Szivacsok

A második megoldás, amihez általában el szokott jutni az ember lánya, az az alapozószivacs. Ebből is számos fajta létezik, a fenti képen egy hagyományos, olcsó, háromszög alapú szivacsot, illetve egy beauty blendert láthattok. A háromszög alapú szivacsot nagyobb kiszerelésben lehet kapni, az élettartama elég rövid, viszonylag hamar ki kell dobni.

A szivacs választásánál érdemes figyelembe venni, hogy legyen olyan része, amivel szépen tudtok nagyobb felületeket alapozni, illetve olyan része is, amivel a nehezebben hozzáférhető helyek (pl. szem és orr környéke) is elérhetők. A beauty blender formája szerintem ideális, és elég sok cég lemásolta már, így nem feltétlenül kell az eredeti, borsos árú darabot beszerezni. Persze minél jobb minőségű a szivacs, annál kevésbé csíkoz és annál tartósabb is (és persze annál drágább).

A szivacsokat általában nedvesen érdemes használni, mert úgy nyelik el a legkevesebb festéket és úgy adják a legszebb eredményt. Használat után értelemszerűen ki kell őket tisztítani. Én személy szerint nem szeretem a szivacsokat, még a beauty blendert sem (pedig sokat reméltem tőle), mert macerás a használatuk és az ecsetekhez képest szerintem rengeteg festéket nyelnek el.

3. Ecsetek

Az alapozó ecseteket három fő típusba tudnám sorolni: klasszikus lapos ecset, duo fibre ecset és kabuki.

A klasszikus lapos ecset általában szintetikus szálú, sokan vannak, akik erre esküsznek, de nekem nem igazán váltak be, mert mindegyik eléggé csíkozott. Próbáltam belőle MAC-et, Sigmát, Lancome-ot és még pár másikat is, de egyik sem volt az igazi, a többségét el is ajándékoztam már.

Egy időben nagy kedvenceim voltak a duo fibre ecsetek, melyek általában fekete természetes és hosszabb, fehér szintetikus szálakból állnak. Ezek az ecsetek nagyon jó eloszlást biztosítanak, ráadásul több funkciósak, por állagú termékekhez (pl. pirosítókhoz) is használhatók. Tapasztalatom szerint a minőségük eléggé eltérő, ég és föld a különbség pl. a fenti MAC és Sigma ecset között (nem meglepően a jóval drágább MAC javára).

A poszt elején már lelőttem, hogy nekem a kabuki ecsetek váltak be leginkább az alapozáshoz, amelyek szintén szintetikus szálúak. Ezek a tömött, de mégis puha ecsetek pont annyi festéket vesznek fel, amennyit kell és nagyon szép egyenletes eredményt adnak. A fenti képen látható BőszEcset 11608, ill. Real Techniques expert face brush remekül kiegészítik egymást, mert utóbbi a kisebb felületekhez is odafér.

Nektek milyen eszköz vált be leginkább az alapozáshoz?

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása