Smink & Makeup

Tökéletes házi pizza recept

2016. március 14. Katushka

Igaz nem smink, de sokan kértétek, hogy osszam meg a pizza receptemet. Kis túlzás nélkül még soha nem ettem ilyen finom házi pizzát és nem csak azért mert én csináltam :) Főzni ritkán szoktam, de sütni szinte bármit megsütök, főleg ha van rá időm. A férjemmel sajnos nagyon szeretjük a pizzát és néhány hetente megkér, hogy csináljak újra, mert saját elmondása szerint ez a legfinomabb pizza :) Ha jól kinyújtjuk akkor még középen is ropogós marad, de ha kicsit vastagabban hagyjuk, akkor puhább marad, gondolom azért is mert kelt tészta. A feltétet úgy variáljuk, ahogy akarjuk. Mi a klasszikus sonkás, sajtos, paradicsomos verziót szoktuk preferálni, de ár hete "kifejlesztettem" a pesztós pizza alapot, mert az unokaöcsém allegiás a paradicsomra. Ezt a pizza receptet egyébként a Sütivarázs receptfüzetből vettem. Imádom azt a sorozatot, mert tök jó receptek vannak benne és még szilikon sütiformákat is adtak hozzá :) Nem tudom, hogy még lehet e kapni, de érdemes lenne utánanézni!

img_2434.JPG

Tehát a recept ...

Tésztához 1 normál méretű pizzához (én ezt alapjáraton is duplázni szoktam, de ha többen vagyunk, akkor szorzom tovább):
175 g finomliszt
1/4 teáskanál sóg 
1 evőkanál olivaolaj

150 ml kéz meleg víz (az élesztő felfuttatásához)
1 teáskanál száríotott expressz élesztő, de én helyette rendes, nyers élesztőt használok, ez kb 7g nyers élesztőnek felel meg
két-3 csapott evőkanál kristálycukor az élesztő futtatásához

Paradicsom szósz:
1 konzerv hámozott paradicsom (400 grammos), fontos, hogy ne sűrített paradicsom legyen, mert annak túl erős az íze.
6 evőkanál olivaolaj
Só, bors, szárított oregánó és bazsalikom, persze lehet friss is.
2-3 gerezd foghagyma

Pesto-s szósz:

1 1 kis üveg pesztó.
1 pohát joghurt

Ezeket igazából csak össze kell keverni és úgy rákenni a pizzára alapnak.

Sonkás-sajtos feltét:

225g mozarella
szeletelt gépsonka
2 evőkanál reszelt parmezán - elhagyható
Friss bazsalikom és oregánó levél, ha nincs jó a szárított is.

Tészta készítése:

  • Egy meleg tálban keverjük össze a lisztet, sót. (én egy sima keverőtálat beteszek a sütőbe a legalacsonyabb fokozatra, hogy picit átmelegedjen, vagy kiteszem a napra, de akkor sincs semmi, ha nem meleg a tál).
  • A cukrot belekeverem a 150 ml meleg vízbe és ebbe morzsolom bele az élesztőt.
    (Azt mondják, hogy ha lisztet szórunk a víz tetejére, kb 1 evőkanálnyit, akkor azon szépen meg tud kapaszkodni az élesztő, de ezt nem szabad belekeverni a vízbe!) Kb 15-20 perc alatt fel is fut az élesztő.
  • A lisztes tálba a lisztbe kell csinálni egy kis mélyedést és ebbe bele kell önteni az élesztős vizet és erre rá kell rákanalazni az 1 evőkanál olivaolajat.
  • Ezt fakanállal, vagy kézzel alaposan el kell keverni, hogy összeálljon a tészta. Ezt utána alaposan össze kell gyúrni, kb 5 percig. Ezt elvileg egy lisztezett deszkán kéne csinálni, de én mindig a tálba dagasztom össze. Ha nagyon ragacsos, akkor hozzá lehet tenni még pici lisztet. Minél élénkebben gyúrjuk, annál jobb lesz.
  • Ezután vissza kell tenni a tálba, amit előre picit be szoktam lisztezni, hogy ne nagyon ragadjon bele a tészta kelés közben. Le kell takarni fóliával, vagy nedves konyharuhával, meleg helyre tenni (max 30 fokra) és keleszteni 60 percet. A duplájára kell nőnie legalább. Én itt is a sütőbe szoktam tenni 30 fokra.
  • Én félidőben át szoktam gyúrni picit, hogy az első levegőbuborékok kimenjenek belőle és vissza a tálba még fél órára.

  • A sütőt elő kell melegíteni 220 fokra.

  • A megkelt tésztát lisztezett deszkára ki kell borítani és át kell gyúrni, kb 2-3 percig. Először ezekből kicsi cipót kell csinálni, aztán én sodrófával szoktam kinyújtani olyan vékonyra, hogy még ne szakadjon el.

  • A tepsibe sütőpapírt szoktam tenni és ha kinyújtottam a tésztát, akkor a nyújtófára rátekerem a tésztát, így könnyen át tudom tenni a tepsibe. A tészta szélét picit vastagabbra lehetne hagyni, de én nem szoktam, mert nekem így sem folyik le róla a cucc. A tésztát le kell fújni, vagy fröcskölni pici olivaolajjal, újra le kell takarni alufóliával és úgy hagyni kelni még 10 percig. Kicsit sok idő a kelesztgetés, de megéri :)

  • Ezután meg kell kenni a mártással a tésztát (pici só is mehet még rá), erre is mehet pici olivaolaj, de én nem szoktam ide már többet tenni. A pizzát így be kell tenni a sütőbe 13-15 percre, hogy elősüljön a tészta és a szósz, kb 180-190 fokra.

  • 15 perc után ki kell venni és rá kell pakolni a feltétet (sonka, paradicsom, sajt, bazsalikom - szárított vagy nyers), majd vissza a sütőbe 5-7 percre, hogy már olvadjon meg rajta a sajt, esetleg picit barnulhat is. Arra kell figyelni, hogy ne legyen túl kozmás a tészta széle.

  • Én egyszerre két tepsit szoktam betenni a sütőbe, de olyankor számolni kell azzal, hogy kicsit lassabban sülnek meg. Figyelni kell sülés közben a tésztát és a feltétet is, de a színéről már tök jól látszik, hogy mikor hol tart.

img_2421.JPG

img_2426_2.JPG

Szósz recept - 2-3 pizzára:

  • A konzerv parit bele kell tenni egy kis lábosba és bele kell reszelni a foghagymát és 2 evőkanál olivaolajat.
  • Sózni, borsozni, bazsalikozmozni, oregánózni már ekkor lehet.
  • A paradicsom darabokat kicsit átvagdosom, hogy ne legyenek annyira egybe, de nem kell túl aprólékosan, mert utána úgyis össze lesz turmixolva.
  • Ezt addig főzöm, amíg fel nem forr, de ez viszonylag gyorsan megtörténik.
  • Utána összeturmixolom és még pár percig főzöm és kóstolom, hogy kell e bele még fűszer.
  • Ha kész, akkor elzárom. Nem kell hogy nagyon kihüljön.

Én a szószt mindig a kelési idő alatt szoktam megcsinálni.

img_2428.JPG

Remélem kipróbáljátok, mert igaz nem diétás, de tényleg nagyon finom! :)

 

 

 

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása