Smink & Makeup

Color Tattook és riválisok [PÁLYÁZAT]

2013. október 21. makeupadmin

Ez a bejegyzés a Maybelline vendégposzt pályázatunk keretében született. Szerzője Carmenesque, a Sminknapló írója.

ct_1.JPG

Mindig is imádtam a krémes szemhéjfestékeket, mert pofonegyszerű és gyors lépés feltenni őket a sminkeléskor, mégis úgy tűnik, mintha rengeteg időt töltöttünk volna a tökéletes szemsmink megalkotásával. Ezért is írnék most a legkedvesebb Maybelline termékemről, ami nem más, mint a Colour Tattoo és egy picit összehasonlítanám az általam kedvelt krémes szemhéjfestékekkel.

ct_2.JPG

Azt hiszem, a világ nőinek nagy százalékát áldotta (vagy verte?) meg a sors mélyen ülő vagy fedett szemhéjjal - én is közéjük tartozom. Akiknek ilyen szemtípusuk van, azok tudják miről beszélek: nekem fél élet és az utóbbi évek sminkújdonságainak rohamléptékű fejlődése kellett ahhoz, hogy a szememen lévő akármilyen festék  ne álljon össze néhány órán belül egy csíkba.

Ma már szerencsére több alternatíva is van a tartós szemsminkek elkészítésére, legyen ez akár egy jó szemhéjalapozó vagy az én kedvenceim: a krémes szemhéjfestékek. Rengeteg félét kipróbáltam már, mire rátaláltam azokra a termékekre, amik megbízhatóak, és tényleg kibírnak egy egész napot is. Most őket mutatnám be és vetném össze egy kicsit.

MAC paint potok - A MAC egyik legnépszerűbb terméke a paint pot; aki egy kicsit is elmerült már a sminkelés világában, az biztosan hallott róluk. Ezeket az alapokat bázisként, illetve színturbózásként ajánlják a sminkmesterek, de én önmagukban is nagyon szeretem használni őket, mert egy kicsit összekapottabb megjelenést adnak és tényleg pár másodperc feltenni a színeket A három árnyalatom közös tulajdonsága, hogy bár natúr árnyalatokról van szó, mindegyik fényesen csillog - hol jobban, hol kevésbé. A Vintage Selection egy kifejezetten csillogós darab, míg a Bare Study és a Rubenesque gyönyörű fénybe vonja a szemhéjamat, egyáltalán nem tolakodó módon. Sokáig csak ezeket használtam, mert egyszerűen nem találtam jobbat, tartósabbat a piacon, de a borsos áruk nem igazán teszi lehetővé, hogy az összeset beszerezzük, így aztán más irányba kezdtem el tapogatózni.

ct_3.JPG

ct_4.JPG

Benefit - Creaseless Cream Shadow - A paint potokhoz hasonló árfekvésben és minőségben kaphatóak a Benefit krémes szemhéjfestékei, amik közül két szín boldog tulajdonosa vagyok. Ezeket remek akciók keretein belül szereztem be, így számomra már a MAC-nél eggyel olcsóbb, de azért még mindig drága kategóriába tartoznak. A Birthday Suit egy igazi kis különlegesség, ami a mindennapi sminkem része szokott lenni - főleg nyáron, amikor a melegben alig van kedve bármihez is az embernek -, mert remekül kihasználható, természetes szín egy apró csavarral. A másik színemet bevallom, kicsit hanyagolni szoktam, mert nagyon hasonlít a MAC Rubenesque-re, de az mindkettőjükre igaz, hogy tartósak, órákon keresztül mozdulatlanul a helyükön maradnak és nagyon nagyon szépek.

ct_5.JPG

ct_6.JPG

Maybelline Color Tattoo - Szándékosan a végére hagytam a legjobbat, az igazi budget alternatívát. Amikor külföldön megjelentek ezek a festékek nem nyughattam addig, amíg ki nem próbálhattam egyet, főleg, hogy az első vélemények nagyon pozitívak voltak. A választásom a kicsit kuriózumnak számító matt színre esett, ami a Tough as Taupe nevet viseli (itthon Permanent Taupe néven fut). A minősége azonnal meggyőzött, és bár nem volt ugyanolyan lerobbanthatatlan és tartós, mint a paint potok vagy a Benefit krémjei, mégis számottevően tovább bírta, mint bármely másik olcsóbb termék, amit ezelőtt próbáltam. Ráadásul, ha egy kis szemhéjalappal megtámogatom, akkor simán vetekszik a drágább termékek tartósságával is. Ezek után csodálkozhattok is, hogy miért csak két árnyalatom van belőle, hiszen az észérvek azt diktálnák, hogy mindet szerezzem be. De úgy voltam vele, hogy az alapszíneim megvannak, és amíg azok nem fogynak el, felesleges még egy hasonló színt tennem a sminkesfiókomba, hiszen csak azt érném el, hogy rámszárad mind. Viszont, amikor megláttam a Metallic Pomegrenate aranyló bordó csodáját, nem bírtam ellenállni, és mivel amúgy nem ruháznék be ilyen erősebb színbe, így tökéletes alternatíva lett nekem a Color Tattoo. El is döntöttem, hogy az ilyen különlegesebb színeket apránként beszerzem. Aztán ki tudja, lehet, hogy pont az On and on Bronze lesz az imádott Birthday Suit pótléka.

ct_7.JPG

ct_8.JPG

Végül egy tippet hadd adjak még, kapcsolódva a kiszáradáshoz. Egyrészt sokkal hosszabb lesz az élettartama a krémeknek, ha a lehető legminimálisabb levegővel érintkeznek. Vagyis, használat közben állítsuk a feje tetejére, és mindig ügyeljünk a biztos kupakzárásra. Segíthetünk még rajta úgy is, ha fűtőtestre helyezve megolvasztjuk, így picit krémesebb lesz az eredmény, amit könnyebb eldolgozni. Én ezekre nagyon figyelek, így még egyik tégelyem sem száradt ki, pedig egyrészt régóta megvannak, másrészt állandóan használom őket. Ha esetleg mégis baj történne, és kiszáradna valamelyik (ezt a keményebb állagról, vagy a termék összezsugorodásáról ismerhetitek meg), akkor egy kis házituninggal még menthető a darab: kevés alkoholt öntesz rá (lehetőleg ne a hűtőből vegyük elő, hanem a gyógyszertárból!) egy picit kevergeted, a szélekhez simítgatod, és olyan lesz, mint újkorában.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása