Smink & Makeup

Friss tapasztalatok anyukától anyukáknak első baba esetén :) - 2. rész

2014. szeptember 06. Katushka

Elnézést kérek azoktól előre is, akiket nem érdekel, vagy nem érint a téma. Nem smink, de leendő anyukáknak nagyon hasznos lehet! Folytatódik a (szerintem) hasznos tanácsok sora, amit azon a tapasztalatok alapján szedtem össze, amiket az elmúlt hónapokban tapasztaltam. 

Mellszívó

Mondanom sem kell, ez is fejtörést okozott, amikor venni kellett, mert ezekről is megoszlanak a vélemények... Van aki esküszik a kézi fejőre, van aki csak az elektromosat ajánlotta. A kézi nyilván több tízezer forinttal olcsóbb, így úgy voltam vele, hogy azt megveszem, hátha bejön, de ha nem, akkor még mindig vehetek elektromosat. Lehet nem voltam elég türelmes, de a kézi fejővel nekem nem igen jött ki semmi... de az is igaz, hogy nagyon az elején próbáltam csak, amikor amúgy is kevesebb még a tejcsi. Így aztán megint  ment a kutatás a neten. Kétféle márka volt, ami között hezitáltam, az Avent és a Medela elektromos szívó. Csomó fórumot elolvastam és kb pont 50-50%-ban írtak mindegyikről pro és kontra véleményeket... Na kössz... Végül a Medela mellett döntöttem, a Swing típus mellett és nem bántam meg. A legfőbb érvek azok voltak, hogy:

  • Ha nem jó az alap szívótölcsér, amit adnak hozzá, akkor lehet másikat venni hozzá, röhej összegért. 
  • Ha elromlik, vagy kell hozzá plusz alkatrész, akkor a Minimanóban, ahol vettük, azonnal adnak másik alkatrészt, és javítést is vállalnak helyben, így nem kell elküldeni mittudoménhova szervizbe, ergó nem kell hetekre nélkülözni a szipókát, ami nem utolsó szempont!

2012_10_5_5_6_226161687_3.jpg

Nem túl sexy dolog, de a kisbaba táplálása sokkal inkább csoda, mint sexy.... :)

Mérleg

Sokan azt mondták, hogy ne használjak mérleget, mert csak rá fogok parázni a baba súlyára. Ebben mondjuk igazuk volt :D De nem érdekelt. Kölcsönbe kaptam a mérleget, de az első 1-2 hétben olyan minimális mennyiségeket evett Zétény, hogy volt, hogy kevesebbet mutatott a mérleg kaja után, mint előtte :D Most már nevetek rajta, de akkor a cakkos ideg ba...gatott. Épp ezért döntöttem úgy, hogy mindig fejni fogok és cumisüvegből adom a babámnak a kaját, így tutira tudni fogom mennyi volt az annyi. Talán 4-5 hetes volt, amikor már jól ment a mérlegelés és akkor áttértünk a "direktbe" kajálásra. Amúgy ha nincs ismerős akitől lehetne kölcsönkérni, akkor nem feltétlen kell venni, mert csomó bababoltba lehet bérelni, ahogy pl utazóágyat is, ha nyaralni mentek.

momert babamerleg.jpg 

Szemetes

Itt az a kezdeti hozzáállásom az volt, hogy dehogy veszek én spéci pelusos kukát, jo a sima fedeles szemetes. Aztán 1-2 hónap után, amikor már kezdett jó kis adagokat beledörrenteni a pelusba, rájöttem, hogy lehet mégis érdemes lenne kipróbálni valami erre alkalmatos kukát. Mondjuk röhej egy szemetesért több ezer forintot kifizetni, de ez megint egy olyan dolog, amit jó esetben elég egyszer megvenni. Ebből is próbáltam olyan szempontokat figyelembe venni, mint a praktikum és a kényelem. Ezért döntöttem az Angelcare Delux szemetesére

Okok:

Tény, hogy maga a vödör sem olcsó, mert akciósan a Minimanóban 8 000 ft, de még zacskót is kell bele venni, ami 1 800 forint körül van a legtöbb helyen. Viszont a fórumokon erre is találtam házi megoldást, vagyis a sima szemeteszacsit is bele lehet tenni, csak ügyeskedni kell :) Én még nem próbáltam, de tuti ha elfogy az utántöltő, meg fogom próbálni.

256-2.jpg

Bébiőr, légzésfigyelő

Ha ez nem lenne, akkor tuti, hogy egy éjszaka sem aludnék nyugodtan aludni és óránként piszkálnám meg a babámat, hogy mozog e még, tekintve hogy olyan picikét mozog csak a háta vagy a mellkasa alvás közben, hogy néha azt hiszem, hogy nem is vesz levegőt. Úgy gondolom, hogy ha valaki költ rá, akkor érdemes olyan eszközt választani, ami légzésfigyelő és bébiőr egyben, mert akkor nem kell egy csomó kütyüvel rohangálni napközben, miközben a baba alszik. Én Angelcare 601-et választottam, mert erről viszonylag jókat olvastam. Még egyszer sem volt téves riasztásunk, tehát nagyon elégedett vagyok vele. Vannak egyébként kamerás bébiőrök is, de szerintem az már felesleges. Azért is jó a bébiőr, mert én napközben a babakocsiban, a kertben szoktam altatni a babámat, hogy akkor is jó levegőn legyen (kivéve amikor szakad az eső...). Olyankor viszont, amikor ő kint van én pedig bent pl. blogolok kizárt hogy halljam ha sír, mert a drágámnak viszonylag alacsony a hangereje még akkor is amikor nagyon sír :). A lényeg, hogy kb 250 méterről is simán veszi a szülőegység a babaegység jeleit még akkor is, amikor mind a kettő elemről megy. Egy jó tanács! Nem adnak mind a két egységhez tölthető elemet, így érdemes pluszba beszerezni párat, tekintve, hogy azoknak hosszabb az élettartamuk.

ac601.jpg

 

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása