Smink & Makeup

Bloggerinák: Andi, a Púderfelhő szerzője

2011. július 20. spacegirl

Bloggerinák sorozatunkban ma Andit, a Púderfelhő blog íróját kérdeztük.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

Több mint egy éve kezdtem, akkor még csak néhány ilyen jellegű blog volt, és úgy gondoltam, még lenne igény hasonlókra. Én alapvetően olyan ember vagyok, aki szeret mindennek utánanézni vásárlás előtt, így természetes volt az a gondolat is, hogy rákeresek egy alapozóra vagy rúzsra, de általában külföldi blogokat találtam. Nekem ezek borzasztó hasznosak voltak, közel sem csalódok annyit, mint korábban. Örülnék, ha az én blogom is hasonló segítséget nyújtana.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Figyelem az aktualitásokat, a trendeket, limitált kiadásokat, újdonságokat, és igyekszem mindent egyensúlyban tartani. Fontos, hogy magasabb kategóriájú és kifejezetten kedvező árú termékek is szerepeljenek a blogon. Igyekszem az olvasói kéréseket is teljesíteni.

Miért tartod fontosnak, hogy drogériás és drágább termékekkel egyaránt foglalkozz?

Először is adja magát, hiszen én is így vásárolok. Nagyon kíváncsi vagyok a különbségekre, arra, hogy melyik termék mit tud, és mivel én alavetően teszteket írok, lényeges is próbálkoznom, hogy legyen összehasonlítási alapom. De az olvasói igények is ezt diktálják, sokan nem engedhetik meg maguknak a drágább darabokat, sokan azért szeretik a blogot, mert különlegesebb dolgokat is megtalálnak. Szerintem érdemes szélesíteni az embernek a látókörét, van olyan olvasóm, aki összegyűjtötte a pénzt egy jobb alapozóra és nem bánta meg, és olyan is, aki már évek óta nem vásárolt drogériában a sok csalódás miatt, de most újra tett próbát a pozitív vélemények alapján és nem csalódott.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat (egyedi látogatók, oldalletöltések)? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Év elején jött egy fordulópont számomra, amikor úgy éreztem, vagy megpróbálom igazán jól csinálni, vagy abbahagyom. Azóta fontos, mert sokat dolgozom a bloggal, és ha a látogatók, oldalletöltések száma nő, az azt jelenti, jó irányba haladok. Arra is figyelek, hogy a különböző témájú bejegyzések milyen statisztikát produkálnak, mert ez egy jó visszacsatolás az olvasóktól azzal kapcsolatban mire kíváncsiak. Az átlag 10-15 ezer oldalletöltés naponta, ezzel egyelőre elégedett vagyok.

Mi volt az oka annak, hogy év elején elkezdtél professzionalizálódni? Van valamilyen hosszabb távú célod a bloggal?

Ez a kifejezés talán túlzás, de elég egyszerű oka van, mégpedig az, hogy maximalista vagyok. Mindent vagy nagy erőbedobással csinálok, vagy sehogy sem, ezért nem tetszett, hogy kicsit levegőben lógott, esetleges volt minden. Kifejezett célom nincs, azon kívül, hogy szeretném, hogy minél sikeresebb legyen a blog. Nem is látok egyébként sok lehetőséget, nem szeretnék sminkes lenni, valószínűleg ez egy hobbi marad mindig.

Hogyan tanultál sminkelni (pl. család, tanfolyam, sminkvideók, blogok)?

Legtöbbet YouTube videókból tanultam, sok fogást lestem el belőlük, minden kezdőnek ajánlom.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz (munka/tanulás)?

Fotós vagyok, illetve én vagyok itthon a kisfiammal is, ő ősszel kezdi az ovit.

Ha nem titok: milyen területen fotózol?

Nem titok, esküvőket fotózok, gyerekeket, portrékat, ajándék sorozatokat férjeknek. ;) Ha van időm szoktam fotózni nemzetközi képügynökségeknek is, ez ősztől biztosan nagyobb hangsúlyt fog kapni.

Kisgyermekes anyukaként mi a véleményed azokról a videókról, ahol kicsik sminkelik magukat?

Alapvetően én nem ítélem el, hiszen kislányként én is "sminkeltem" anyukám készletével és felhúztam a magassarkú cipőjét, abban pipiskedtem otthon. De itt az otthon a kulcsszó, én úgy gondolom ha el is készül a videó, nem lenne szabad feltölteni YouTube-ra, már csak azért sem, mert sok rémhírt hallani neten szörföző pedofilokról. Én nem engednék ilyet feltölteni a kislányomnak, egyrészt biztonsági okokból, másrészt az esetleges negatív, bunkó megjegyzések miatt. A kicsik nagyon sérülékenyek, biztosan nem tudnák megfelelően kezelni.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Nagyon sok guru csatornájára fel vagyok íratkozva, úgy nézek YouTube-ot mint mások tévét, és már egyre kevesebb kifejezetten sminkes videót nézek, jobban szeretem a véleményezős, zsákmányolós típusúakat, szórakozni szeretnék a videókon. Kedvelem missglamorazzit, pixiwoo-t, amarixe-et, NikkieTutorials-t... de lehetetlen lenne mindenkit felsorolni. A kedvenc blogom a temptalia.com, ha példaképet kellene megnevezni is ő lenne, hihetetlen profin csinálja az egészet, le a kalappal előtte.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Sok márkát szeretek, de ha egyet kellene megneveznem, akkor a Guerlain lenne.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

BB krém, YSL krémpirosító, Mac Fluidline zselés tus.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Nem jut eszembe semmi különleges, de az olcsó alapozókban gyakorlatilag mindig csalódtam.. A Rimmel Stay Matte púderben is, sokan nagyon szeretik, de nekem semmit sem ér.

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Persze, volt amiben közrejátszott, szeretnék örömet okozni az olvasóimnak.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon (pl. sminktippek, tutorialok, tesztek, személyes bejegyzések, nyereményjátékok)?

Az az igazság, nincs jelentős különbség. Viszont talán a személyes bejegyzések kapják a legtöbb hozzászólást.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Napi egy órát biztosan, de gyakran többet, főleg ha előre dolgozom egy nagyobb anyagon, válaszolok a levelekre, kérdésekre, esetleg videó készül.

Milyen jellegű olvasói kérések szoktak érkezni? Fontosak Neked a visszajelzések?

Persze, nagyon fontosak, hiszen az olvasóknak írom a blogot, és nem magamnak. Tesztet szoktak kérni, esetleg sminkötleteket (például nyári alkalmi smink), sminkvideókat és outfit, divat bejegyzéseket. Az utolsó kettőt még nem tudtam teljesíteni, ezek azok, amikhez sokkal több időre lenne szükségem. Pedig nagyon szeretném, de a maximalizmus itt is bejön a képbe, és egyszerűen nem tudok tükörből fotózott képeket feltenni. Vagy jó, minőségi képek fognak felkerülni, vagy semmilyen.

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Az az igazság, úgy gondolom, nem eléggé, de jelenleg nem fér bele több dolog az időmbe. Ha alakul egy pici közösség, annak viszont nagyon örülök, és annak is, ha elbeszélgetnek, véleményeket osztanak meg egymással a bejegyzések alatt, vagy Facebookon.

Mivel foglalkoznál még a blogod vagy a közössége kapcsán, ha lenne több időd?

Divattal nagyon szeretnék foglalkozni, a személyes oldalával, például mi volt ma rajtam, és DIY (csináld magad) bejegyzéseket készítenék még szívesen, nagyon sok ötletem van, ami szerintem tetszene az olvasóknak. Jó lenne sok videót is gyártani még.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Jelenleg nincs ilyen témában, nemrég indult egy más témájú blogom, ami az otthonteremtéssel, gasztronómiával foglalkozik.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Igen, és nagyon örülök minden új ismeretségnek, barátságnak.

Szerinted mi az oka annak, hogy a legtöbb hasonló témájú blog a Bloggeren fut? Te miért azt választottad?

Mert egyszerű kezelni, tud magyarul, és mert a legtöbb blog itt van. Én egyszerűen a Google követés, illetve felíratkozás miatt választottam, de azóta van már ilyen plugin, ami azt jelenti, nem szükséges a Bloggert használni. Ha most indítanék blogot, akkor a Wordpress-t választanám, sőt, gondolkodtam is, hogy váltok, de szerettem volna ha elérhető marad a blog a régi címén is, és sikerült kicsit "meghekkelni" a külsőt is, már úgy néz ki ahogy szeretném.

+1: Ki legyen a következő interjú alanya?

Maggie, vagyis www.beautyjunkie.hu.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása