A régi szép időkben, ha beütött a gazdasági válság, a rúzseladások rohamos növekedésnek indultak. 2001-ben az Estee Lauder nyugalmazott elnöke, Leonard Lauder be is vezette a "rúzs index" fogalmát, ami ezt a jelenséget volt hivatott magyarázni. Lauder szerint a recesszió sújtotta időkben az emberek az apró luxust keresik, amit megengedhetnek maguknak.
Kevésbé támogatja az elméletet, hogy a rúzseladások 2007 óta folyamatosan csökkennek, és a Mintel kutatócég friss adatai szerint nem volt ez másként 2010-ben sem.
A Time megkereste Laudert, hogy kommentálja az esetet, amit persze az elmélet megdőléseként értelmeztek. Lauder azzal igyekezett kivágni magát, hogy a "rúzs index" igazából sohasem magáról a rúzsról szólt, hanem az apró luxusról, amely mindig fontossá válik a nehéz időkben. És egyébként is a körömlakk az új rúzs, hiszen a nők neszeszere már tele van rúzsokkal (kemény évtizedet hagytunk magunk mögött!), így egy új árnyalat már keveseket hoz izgalomba. Ezzel szemben a körömfelszerelések piaca 65%-kal bővült 2008 első fele óta.
Azaz minden bizonnyal az évtized első felében felhalmozott, száraz rúzsainkkal kenegetjük a szánkat és a körömlakkokhoz fordulunk lelki támaszért. A magam részéről kezdek összezavarodni, hiszen pár éve még az alapozó volt a recesszió fő indikátora...
Persze az is lehet, hogy az aktuális sminktrendeket nem a gazdasági helyzet határozza meg, de Lauder védelmében leszögezhetjük, hogy sminktermékeket vásárolni sokkal kevésbé lehangoló, mint gazdasági híreket olvasni.
És ti hogy álltok ezzel? Ha kemény idők járnak, megajándékozzátok magatokat valamilyen apró luxussal, legyen az rúzs, körömlakk vagy bármi egyéb?
via Jezebel
Kommentek
comments powered by Disqus