Smink & Makeup

10 napos léböjt

2012. március 04. spacegirl

Karácsony óta kissé elkanászodtam az evést illetően, visszaszivárogtak az egészségtelenebb gyorsételek, illetve már gyakorlatilag minden nap ettem valami édességet. Mivel rendszeresen sportolok, szerencsére nem híztam emiatt, de éreztem, hogy megint rosszfelé haladok. Ekkor döntöttem úgy, hogy ismét megcsinálom a 10 napos Neera kúrát.

A léböjt hallatán általában mindenki rosszul van, hogy úristen, nem lehet enni, azt ő biztosan nem bírja ki. Amikor a 10 nap szóba kerül, akkor még nagyobb az ágálás, hogy azt aztán végképp nem lehet megcsinálni. Egyébként a Neera kúrát hivatalosan nem is nevezik böjtnek, hanem egy egészségprogramnak, ami során folyékony táplálékot viszünk csak be.

Nem célom isteníteni a méregtelenítést, mert őszintén szólva egyáltalán nem rendelkezem elég mély biológiai ismeretekkel (legtöbbünknek a középiskolában volt ilyen tárgy utoljára ugyebár), hogy megítéljem, mennyire igazak a testben felhalmozódó méreganyagokról, illetve az azok időszakos kiürítésének fontosságáról szóló tanok. Úgyhogy be kell vallanom, a kúrát nem elsősorban emiatt szoktam elvégezni.

Maga az ital egyébként naponta 1,5 dl Neera pálma- és juharszirupból, 1,5 dl citromléből, egy késhegyni Cayenne borsból és 1,7 l vízből áll. Ezt kell egész nap fogyasztani, ami kiegészíthető még frissen facsart narancs- vagy grapefruitlével, tiszta vízzel, borsmenta-, csipke- vagy kamillateával. Ez elsőre nem hagzik túl jól, de ha az első 2-3 nehezebb napot sikerül átvészelni, akkor utána már nem okoz gondot. Sőt 10 nap után általában úgy érzi az ember, hogy simán tudná folytatni.

A fő méregtelenítés mellett van egy sor járulékos hatása a kúrának, elsősorban ezek miatt szoktam megcsinálni. Ilyenkor aztán nem viszünk be semmilyen olyan anyagot, ami a bőrünket "kicsapná", nagyon szépen kitisztul a bőr a kúra ideje alatt.

A másik ugye, hogy az alacsony kalóriabevitelnek köszönhetően - induló testsúlytól függően - néhány kilós fogyás is bekövetkezik (ami persze félrevezető is lehet, hiszen ilyenkor mindent kiürítünk a szervezetből, így 1-2 kiló biztosan visszaugrik, ha újra elkezdünk enni). Én egyébként 67 kilóról indultam az első nap reggelén, és ma, a tizedik nap reggelén 62 kiló voltam. (180 cm-es magassággal.)

A szilárd táplálék hiánya miatt összehúzódik a gyomor és a kúra után is kevesebbet eszünk. Persze itt is nagyon kell figyelni, mert néhány nap alatt vissza lehet szokni a nagy zabálásra és akkor odavannak - legalábbis a fogyás terén - elért eredmények.

Van még egy járulékos hatás, mégpedig az, hogy az ember könnyűnek érzi magát és tele van energiával. Azaz egyáltalán nem jelentkezik olyan rosszkedv és levertség, mint egy komolyabb diéta idején és ez szerintem az ital magas szénhidrát és ásványi anyag tartalmának köszönhető.

A kúra alatt egyébként lehet mértékkel, visszafogottan edzeni is, én mondjuk nem szoktam, mert azt már a testem kihasználásának érezném. (Ráadásul spinningre járok, amit könnyített üzemmódban nem is esne jól csinálni.)

Ti mit gondoltok az ilyen kúrákról? Hülyeség és veszélyes vagy áldás a szervezetnek? Ha próbáltatok már hasonlót, mi volt a tapasztalatotok?

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása