Smink & Makeup

Kedvenc természetes hidratálóim

2012. június 09. blondiegirl

Ma egy különleges helyszínen foguk spinningelni: egy hajón a Balatonon! Remélem, nem lesz túl meleg, és a záporok is elkerülnek majd. Mindent összekészítettem, amikor észrevettem, hogy nincs itthon napolaj, a leégés tehát szinte garantált, hacsak nem tudok valakitől szerezni; rosszabb esetben marad az utókezelés.

Sajnos nekem kicsit érzékeny a bőröm, és nagyon száraz. Aki hasonlócipőben jár, az tudja, hogy, nem könnyű megtalálni a megfelelő hidratáló termékeket. Ráadásul nekem nyár elején a meleg beálltakor szükségem van néhány hétre, amíg tudatosan hozzászoktatom magam a rendszeres folyadékfogyasztáshoz. Ezt valahogy mindig elfelejtem, néha csak este a spinning óra elején jut eszembe, hogy nem fogok tudni tekerni. Ekkor a bemelegítés során kampányszerűen megiszom a kulacsom tartalmának a felét. Így aztán nem csoda, ha a bőröm gyakran hámlik, és olajos krémek többnyire semmit sem érnek.

A különbség a száraz bőr és a dehidratált bőr között az, hogy a dehidratált bőrnél nincs elegendő víz a szervezetben, a száraz bőr pedig az védelmező zsírréteg hiánya miatt alakul ki. A száraz bőr oka sokszor a meleg levegő, a szél, a légkondicionáló, vagy az alkoholos arclemosók, szappanok túlzott használata.

A  számomra tökéletes hidratálót még nem találtam meg; a legtöbb kellemetlen illatú,  lassan szívódik be, vagy csak ideig-óráig nyújt megoldást. Extrém esetekre ajánlom a szarvas faggyú krémet, ami a téli fagyos szélben is beválik, de ez tényleg nem túl kellemes illatú. Magasabb árkategóriában természetesen már találunk több szempontnak megfelelő termékeket és ezekhez már általában szerencsére természetes alapanyagokat használnak.

Íme, a három kedvenc természetes bőrápoló hidratálóm itthonról:

1. Aloe Vera
Az Aloe Vera igazi csodaszer, nem véletlenül használják olyan sok kozmetikumban. Az alternatív gyógyászatban hosszú ideje használják gyulladáscsökkentő, gombaölő, antibiotikus és regeneráló hatása miatt. Az egyetlen hátránya az az illata és az íze. de ennek ellenére ajánlom, hogy szerezzetek be magatoknak egy növényt. Igen könnyű lakásban is tartani, nagyon erős, gyorsan nő és szaporodik. Ahogy szükség van rá, csak le kell vágni egy nedvdús levelet. Különösen az égési sérülésekre ajánlott (lehet este be kell majd vetnem) de én használom az arcbőrömön maszkként is.

2. Olívaolaj
Az olívaolaj mélyen táplálja a bőrt, hatékonyan alkalmazom a testem legszárazabb területein, mint a könyökömön, térdemen. Egészen kis mennyiség elegendő. Az olívaolajat bátran használhatjátok sminkeltávolításra is.

3. Méz
A méz nem csak hidratáló, hanem nyugtató, frissítő, és anti-irritáló. Segít megkötni vizet a bőrben, így nekem ideális a kiszáradás ellen. Fertőtlenítő hatása miatt pattanásos bőrt is ápolhatunk vele.

Nektek milyen kedvenceitek vannak?

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása