Smink & Makeup

Teszt: Világos kék kontaktlencse barna szemen

2012. augusztus 29. Katushka

Már évekkel ezelőtt kitaláltam, hogy ki akarom próbálni a színes kontaktlencsét. Volt is egy próbálkozásom, amikor is vettem magamnak egy zöldes-kékes kontaktlencsét. Nem volt nagy sikerem vele, mert nem volt elég erős a fedése, ezért lényegében olyan volt a szemem, mint egy vízi hullának... Arról nem is beszélve, hogy lehet a lencse gyengesége vagy az én bénaságom miatt, nagyjából az első alkalom után elszakadt a lencse, tehát dobhattam ki... Ezután lényegében letettem arról, hogy valaha esetleg világosabb lesz a szemem, mivel azt hittem, hogy nincs olyan lencse, ami valóban elfedi a barna szemeimet. Pedig van!

DSC04289_ok.JPG

Egy hónapja viszont megtörtént az áttörés :) Rendeltem egy pár nap kék lencsét magamnak az eOptiktól, és bíztam benne, hogy ez a leírás szerint valóban "bekékíti a szemeimet". A lencse mellé rendeltem kontaktlencse folyadékot is, mert ezeket ebben a folyadékban kell tartani, nehogy kiszáradjanak ( a kontaktlencse folyadék mellé járt egy kis műanyag lencsetartó tok, amibe tudnak pihenni a lencsék, mert hogy ezek nem lehetnek 0-24 bent, mivel az sok lenne a szemnek).

Amikor megérkezett a lencse, akkor egy pici dobozt kaptam, amibe külön voltak elhelyezve a lencsék. Én nem véltem különbséget felfedezni jobb és bal lencse között, uh ezzel nem is foglalkoztam. A dobozban van egy leírás, hogy kell a lencsét behelyezni, de nem árt ha először kikéritek valaki olyannak a segítségét, aki ebben már rutinos versenyzőnek számít, mert jobb nem tönkretenni -1. alkalommal a lencséket. Ha még sose volt kontaktlencséd, akkor érdemes elmenni egy optikába, ahol megvizsgálják a szemed, mert előfordulhat, hogy nem javasolnak kontaktlencsét.

DSC04300_ok.JPG

Eye Contact Crazy Napkék lencse - 3 havi

DSC04304_ok.JPG

Tehát kiszedtem a csomagolásból a lencséket és szépen betettem őket a lencsetartó tokba. Mikor hazaértem azonnal mentem is a fürdőszobába, hogy kipróbáljam őket. Fontos, hogy mindig tiszta kézzel hajtsuk végre a műveletet, mert az egy dolog, hogy a lencsének nem tesz jót ha bepiszkolódik, de a szemnek meg még kevésbé teszünk jót vele.

DSC04312_ok.JPG

DSC04294_ok.JPG

A középső ujjamra helyeztem az egyik lencsét és viszonylag hamar "bepattintottam" a bal szemembe, pedig nem is voltam benne gyakorlott. A jobb szemem azért már nem volt ilyen sima ügy, de 2-3 próbálkozásra már az is a helyén volt.

DSC04296_ok.JPG

Igazából nem éreztem különösebben rossz érzést, hogy egy idegen dolog van a szememben, mert teljesen jól alkalmazkodott a szememhez, de ez nyilván így van kitalálva. Napközben a légkondi miatt kicsit jobban kiszáradt a szemem, mint ahogy szokott, de amikor ezt észleltem, akkor nagyjából 10 másodpercre becsuktam a szememet és utána már nem volt ilyen problémám.

DSC04204_ok.JPGEz a lencse elég jól fedi a saját szemszínemet, mert tény, ha nagyon közelről nézzük, akkor látszik, hogy ez nem eredeti kék szem :) A pupilla rész nagyobbra van hagyva, azért ha a saját pupillánk tágul vagy szűkül, akkor az ne zavarjon minket a látásban, ezért sokan azt hiszik, hogy el van csúszva a lencse, pedig csak a pupilla résznél furi picit, de tényleg csak akkor ha nagyon közelről nézzük.

kontaktlencse.jpgfinal.jpg

(vakuval készült képen még kékebbnek hat a szem)

A lencse kiszedése számomra egy kicsit kacifántosabb, mint a behelyezése, de ezt is meg lehet szokni. A lényeg, hogy elmozdítsuk a lencsét a szemgolyóról. Ha ez megvan, akkor mindig a tokocskába tegyük vissza, nehogy baja essen.

Ha egy mód van rá, akkor ne nagyon hajtogassuk, nyomkodjuk a lencsét, mert azzal árthatunk neki, pl elszakad és akkor dobhatjuk ki.

Ez a lencse, amit én rendeltem 3 hónapos, tehát 3 hónapig használható. Én egyenlőre 1 hónapnál tartok. Elvileg minden nap lehet viselni, de én inkább csak akkor teszem be őket, amikor a kedvem úgy tartja :)

DSC04181_ok.JPG

Ennek a lencsének az ára 5 990 forintba kerül és ahogy írtam 3 hónapig használható. Azt vettem észre, hogy ez az ár több optikánál is kedvezőbb ár, uh jól választottam. :)

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása