Smink & Makeup

Pucérkodó eladók

2012. szeptember 15. Katushka

Amikor először értesültem erről az "eventről", azt hittem, rosszul hallok. Pucér eladók a boltban? Ezek biztos nem épek, gondoltam magamban. De miután megtudtam a dolog hátterét, máris nem éreztem annyira furának a dolgot. Vagy mégis?

Naked 001.jpg

Augusztus 10-én a Kristóf téri Lush üzletben, a Naked kampány keretein belül, az eladó hölgyek és egy fiatalember anyaszült meztelenre vetkőzve, egy köténykét maguk elé kötve szolgálták ki az aznapi vásárlókat. És hogy miért is történt ez így és hogy ebben a megvilágításban, miért is nem annyira gáz ez? 

A túlcsomagolást a Lush is nagyon súlyos problémának érzi. A környezetvédelem szempontjából rendkívül káros, hogy nagyon sok árucikk értelmetlen módon - pusztán a dekoratív hatás kedvéért - többszörös műanyag csomagolásban kerül a boltokba, a nejlonszatyrok nagy része pedig egyszeri használat után a szeméttelepre kerül. Néhány megdöbbentő adat:

  • Az üvegházhatású gázok 2%-a a csomagolóanyagok gyártása során keletkezik
  • A világ olajtermelésének 8%-át a műanyaggyártás emészti fel
  • Magyarország lakossága évente mintegy 300 ezer tonna műanyag hulladékot termel

Azért ezek elég kemény infók, ahhoz hogy elgondolkodjunk a dolgon és hogy mi is tegyünk ellene valamit. Ha már csak egy picit odafigyelünk a környezetünkre, akkor már mi is tettünk pl. az üvegházhatású gázok csökkentése ellen. 

Naked 003.jpg

A Lush példát szeretne mutatni mindenkinek: termékeit a lehető legkevesebb csomagolóanyaggal, ahol
pedig ez lehetséges, mindenféle csomagolóanyag nélkül, azaz "pucéran" kínálja vásárlóinak. A csomagolóanyagok kiküszöbölésének érdekében arra törekszik, hogy minél több terméket szilárd
formában hozzon forgalomba. A Lush boltokban kapható szilárd sampon, szilárd testápoló, szilárd
habfürdő, de még szilárd "fogkrém" is!

lush.jpg

A budapesti "pucér demonstráció" a 49 országban jelen levő Lush világméretű kampányának része.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása