Smink & Makeup

Sminktárolási tanácsok, ötletek

2013. június 05. Katushka

Az elmúlt pár évben rengeteg sminkcucc halmozódott fel nálam. Nem fogok sminkkollekció bemutatós posztot írni, mert annak nem sok értelmét látom, viszont szerintem sokkal hasznosabb, ha néhány sminktárolási/rendezési ötletet mutatok Nektek. Nagyon elegem volt már abból, hogy temérdek szemhéjfesték tokot és tükröt cipelek magammal minden egyes munkámra tök feleslegesen. Nem csak a súlyuk nagy, de nagyon sok helyet is elfoglalnak a táskámban. Ebből lett elegem. Nagyon sok olyan videót megnéztem már, ahogy pl. MAC szemhéjfestékeket vagy pirosítókat csupaszítanak le és helyezik el őket az új helyükre. Ezt én is kipróbáltam és mondhatni ez volt az egyik legjobb döntésem, mert azóta sokkal több helyem van a bőröndömben. 

283732_326955324054123_101137875_n.jpg

Először is felmértem a terepet, hogy milyen tokba tegyen a "meghámozott" sminkeket. Két opció között hezitáltam. Az egyik a MAC mágneses tárolója volt, a másik pedig a Z palette. A MAC üres tartó (elválasztók nélkül) olcsóbb volt, mint a Z Palette, így azt vettem meg, sőt egyből hármat. A MAC paletta határozottan előnyére változott, mert régen teli teteje volt és nem lehetett látni, hogy mik vannak benne, most viszont már teljesen átlátszó a teteje, így pontosan látni, hogy mi van benne. 

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (17).jpg

sminktárolási tanácsok paletta rendezés.JPG

Ezt a palettát meg lehet venni üresen is, de elválasztókkal is. Van külön a szemhéjfestékeknek elválasztó és külön a pirosítóknak is. De szerintem ha nincs benne elválasztó, akkor több smink fér bele és úgy rendezzük ahogy akarjuk, így több méretű és formájú termék is belefér.

IMAG1029.jpg

IMAG1033.jpg

Ennyit a tartóról, de lássuk a csupaszítási folyamatot lépésről lépésre.

Szükséges eszközök

  • Vékony öntapadós mágneslap: amit hobbiboltban lehet kapni. Ollóval és dekoros lyukasztóval is könnyen szétvágható, így olyan formát vágunk ki belőle, amilyet csak akarunk. Én téglalap és kör formát szoktam vágni, attól függően, hogy milyen sminket csinálok éppen. Például a dekoros lyukasztó pont akkora korongot vág ki, amekkora a MAC szemhéjfesték korongja, így az ahhoz tökéletesen passzol, de a pirosítók aljára is ezt a korongot szoktam tenni.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (1).JPG

  • Csipesz: lehetőleg minél vékonyabb és élesebb élű legyen, hogy ezzel alá tudj könnyen piszkálni a sminktartó tégelynek.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (8).JPG

  • Fogó: ha picit feszegetni kellene a műanyag tokot. Nem árt ha harapós része is van, mert azzal könnyű megtörni a műanyag tokot, így jobban hozzá lehet férni a tartó tégelyhez.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (9).JPG

  • Hajvasaló: bármilyen meglepő is, ez az egyik legfontosabb eszköz. Ez lehet igazából bármilyen hajvasaló, de amikor erre a célra használjuk, akkor egy zsepit érdemes rátenni az átforrósított lapra. 

1.jpg

Ha minden megvan, akkor mehet a menet.

  • Fogjuk a sminkterméket, amit szét akarunk szedni.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (7).JPG

  • A csipesz élével nyúljunk a pirosító műanyag tokja alá.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (10).JPG

  • Ezután kezdjük el óvatosan felfeszegetni a műanyag tokot.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (11).JPG

  • Ezután könnyen ki fog pattanni a helyéről.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (12).JPG

  • Ezután jön a művelet nehezebbik része. A műanyag tokot kicsit meg lehet feszegetni, akár meg is lehet törni, de nem muszáj. A hajvasalóra tegyünk egy zsepidarabot, arra pedig a műanyag tokot. Ez alaposan fel fogja forrósítani a műanyag tokot, pont annyira, hogy a ragasztó megolvadjon a sminktartó és a műanyag tok között. Ha nagyon koncentrálunk, akkor pár perc után hallani fogunk egy enyhe sercegő hangot, na az lesz a ragasztó hangja. Ez a művelet egyébként nem károsítja a sminktermék minőségét, viszont arra nagyon kell vigyázni, hogy a forró tokkal meg ne égessük a kezünket.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (13).JPG

  • Ezek után az éles csipeszünkkel óvatosan alányúlhatunk a smink fém tartójának, hogy azt is kipattintsuk. Itt arra kell vigyázni, hogy a feszegetés közben bele ne szúrjuk a csipesz másik hegyét a festékbe. Én amikor még csak próbálkoztam, akkor bizony párat rendesen felszántottam :) (hibajavításnak alkoholt használtam és picit újrapréseltem a pirosítót, ezért ilyen foltos a képen)

DSC00244.JPG

  • Ha kivettük a festéket a műanyagból, akkor érdemes a fém tokot vagy alkohollal, vagy körömlakklemosóval áttörölni, hogy a ragasztó lekerüljön róla.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (14).JPG

  • Ezután fogjuk az öntapadós mágneslapot, vágjuk ki a kívánt méretet és szedjük le a védőfóliát róla, majd ragasszuk rá a fémtokra.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (4).JPG

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (5).JPG

  • Igazából ezzel meg is vagyunk. Ha akarjuk, akkor ráírhatjuk egy matricára a smink nevét, de szerintem ez kb. tök felesleges lépés :) Nem a neve, hanem a színe a lényeg.

A mágneses lap és a tok kombinációja elég stabilnak bizonyult, simán kibírja még azt is, ha fejjel lefelé tartom vagy ha picit megrázom.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (6).JPG

Ezek például a Sleek pirosítóim.

Ugyanígy a szemhéjfestékekkel is el lehet járni.

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (15).JPG

sminktárolási tanácsok paletta rendezés (16).JPG

Hogy még egyszerűbben el tudjátok képzelni a műveletet, itt van egy jó kis videó róla, hátha így még könnyebb lesz  megcsinálni.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása