Smink & Makeup

Friss tapasztalatok anyukától anyukáknak első baba esetén :) - 1. rész

2014. szeptember 04. Katushka

Elnézést kérek azoktól előre is, akiket nem érdekel vagy nem érint a téma. Nem smink, de leendő anyukáknak nagyon hasznos lehet! Nem tudom, mi volt az elmúlt 12 hónapban a levegőben, de körülöttem majdnem minden második hölgy vagy már idén megszült vagy még várja a kisbabáját. Igazi bébibumm a 2014-es év. És ezúton is szeretnék gatulálni Szandrának a The Very Style blog szerzöjének! Boldog babavárást kívánunk!!! :) Ez a poszt most nem sminkes téma lesz, de ennél nőiesebb téma talán nem is lehetne.

_MG_3345b (1).jpg

Szerintem a babavárás alatt a nők hasonlóan sok "jó tanácsot" kapnak, mint az esküvőszervezéskor... :) Én már a kezdetek kezdetén eldöntöttem, hogy csakis az anyukámra fogok hallgatni, mivel ő már felnevelt két gyereket, nem is akármilyeneket :) arról már nem is beszélve, hogy a terhességem minden momentuma ugyanúgy zajlott, ahogy az övé is. Így ha ő azt mondta hogy pl. egy cumit elég lesz első körben venni, akkor csak egy cumit vettünk, de ez csak egy apróság volt.

A lényeg, hogy ha tehetitek, akkor szerintem Ti is egy emberre hallgassatok és akkor talán nem fogtok megbolondulni a tanácsrengetegben... Vannak nagyon szubjektív dolgok, pl. eldobhatós pelus ügyben. Itt szinte mindenkinek megoszlik a véleménye, úgyhogy ilyen tanácsokkal nem is fogok jönni. Sokkal inkább gyakorlati, már kipróbált dolgokat szeretnék ajánalni, ami nélkül sokkal nehezebb dolgom lenne. Általában mindenki kap innen-onnan kelengyelistát, de nem árt néha azokat kiegészíteni, arról nem is beszélve, hogy azokban konkrét termék nincs is feltüntetve...

Jöjjenek a saját tapasztalataimból összeszedett - remélhetőleg hasznos - tippek :)

Akciók, klubbkártyák

Szerintem mindenkinek van egy első kalkulációja, mint az esküvőnél is, hogy mennyiből szeretné kihozni az összes babacuccot. Jó esetben ezt lehet is tartani, de ha nincs egy olyan ismerős, aki mindent oda tud adni, akkor nem érdemes illúziókat kergetni... Sokba fog kerülni, de csomó dolgot elég egyszer megvenni. Épp ezért, hogy ne szaladjanak el a költségek, érdemes résen lenni akció ügyileg.

ázalék.jpg

Mind a két drogériának van babás akciója. A DM-nél Bababónusz programnak hívják, a Rossmannosat ötletesen Rossmanó babaprogramnak. A DM-nem leginkább kuponokat kapunk, amiket fel lehet használni. és bizonyos idöközönként küldenek új, aktuális kuponfüzetet. A Rossmannban heti hírlevélben küldik, hogy mire milyen akció van, van kezdőcsomag is, amiben egészen jó és hasznos termékeket raknak össze. Ezt én is megvettem. Csak egy két olyan termék volt, amit nem használtam eddig, de ami késik nem múlik.  

Létezik egy Babamama tudakozó kártya is, ami nagyon sok üzletbe biztosít kedvezmény, 5-50% között. Én például ezzel a kártyával vettem a babakocsit és a bababútort is az Asti bababoltban és 12%-ot spóroltam, ami egy több százezres tételnél már bizony nagyon is számít. Ami negatívum, hogy nagyon sokára küldik ki a plasztik kártyát, így hónapokon át egy egyénileg nyomtatott ideiglenes kártyát, vagyis papírcetlit tudunk csak használni, ami elég amatőr szerintem...

Szinte minden bababoltnak megvan a maga törzsvásárlói programja, amivel további kedvezményeket kaphatunk. Én általában a Minimanóban szoktam vásárolni, mert ez van hozzánk közelebb és mindent megtaláltam eddig ott, amire szükségünk volt.

Babakocsi

Na ez az a téma, amiről napokon át lehetne társalogni. Mielőtt nekiindulunk az üzleteknek érdemes előtte a neten utánanézni az egyes márkáknak, mert nagyon sok fórumon írnak róluk tapasztalatokat. Én is így tettem, majd anyukámmal összedugtuk a fejünket, hogy az én igényeim alapján milyen lenne az ideális babakocsi. Ha ez is megvan, akkor be kell lőni egy anyagi álomhatárt. Ezek után ha kérjük az előadók segítségét, mert bizony érdemes őket kikérdezni, végül is ezért vannak ott, mondjátok el az összes elképzelést, igényt, keretet és vagy tudnak járgányt ajánlani, vagy nem. Nekem több boltban is bevallották, hogy sajnos olyan kocsi, amit én szeretnék olyan nincs :) De végül csak találtam egy Bergon Babakocsit. Nagyon szeretem és érdekes, mert a márkaboltban drágább volt, mint pl az Asti bababoltban és itt még plusz kedvezményt is kaptam rá. Szóval ezért mondom, hogy érdemes ezeknek utánajárni, mert így a babakocsin 20 000 forintot spóroltam!

10314005_10152359351179076_4150912216501959700_n_2.jpg

Cumisüveg melegítő

Ebben az esetben is alaposan átnéztem a neten a rendelkezésre álló lehetőségeket. Ez az eszköz több okból is szerintem indokolt. Ha tisztán anyatejet kap a kisbaba, akkor ha le is feji az anyuka a tejcsit, azt hűtőbe kell tenni, ha nem adja oda azonnal a babának. Ezáltal hideg lesz, de a baba meg nem eheti meg hűtő hidegen... Logikus. Tehát vagy erre a célra lehet használni, vagy tápszer, vagy bébiétel melegítésére. Először olyat vettem, amiről azt hittem, hogy magától tudja meddig kell melegíteni a tejcsit, de hamar kiderült hogy nem, vissza is vittem. Nekem olyan eszközre volt szükségem, amibe beleteszem a tejcsit annyi vizet teszek bele, amennyit kell, bekapcsolom és leáll ha már jó a hőmérséklete. Főleg egy pici baba mellett pont nem arra vágyom, hogy őrizgessem a melegítőt, hogy ne melegítse túl a kaját... Épp ezért örültem nagyon, amikor rátaláltam a szerintem legjobb cumisüveg melegítőre, ami egy Babymoov melegítő volt. Ehhez pontosan ki van számolva, hogy adott mennyiségekhez mennyi vizet kell önteni a melegítőbe, hogy megfelelő hőmérsékletű legyen a kaja, legyen szó szoba hőmérsékletű vagy hűtő hideg tejcsiről. Amit elérte a kaja a megfelelő hőfokot, vagyis a beleöntött víz elpárolgott, magától kikapcsol. Imádom! :)

15927673.jpg Cumisüvegek, etető cumik

Na ez az a téma ami abszolúte szubjektív témakör. Nem is szánnék rá sok mondókát, csak annyit amit én tapasztaltam. Nekem fazonra a régebbi Avent-es cumisüvegek jöttek be, de a cumirészük szerintem nem olyan "anyukaformájú" :) mint a MAM-os cumiké. Valami véletlen során egyszer a MAM-os cumit az Aventes üvegre tettem és láttam, hogy tökéletesen passzol, így én azóta ezt a kombót használom. Azért nem a saját MAM-os üveget használom, mert az nekem valamiért nem jött be. Kétszer próbáltam összerakni, mind a kétszer csöpögött valahol, így inkább hanyagoltam, de a cumija világbajnok szerintem és a kisfiamon is azt láttam, hogy azzal volt neki a legkényelmesebb. Szóval ez inkább csak egy tipp :)

Sterilizálás

Ez is egy jó módja a pénzlehúzásnak szerintem. Tény, hogy nagyon fontos a babák cumijait, műanyag játékait fertőtleníteni. A cumisüvegeket minden használat után! De ha kicsit körülnézünk otthon, lehet nincs szükség sterilizálóra is 30-40 000 forintot költeni... Szintén anyutól jött a nagy ötlet, miszerint az elektromos sterilizálók pontosan ugyan olyan elven működnek, mint a zöldségpárolók. Nekünk volt is itthon egy használaton kívüli, úgyhogy nem kellett erre is külön pénzt költeni. (Kaptam is a buksisimit itthon :P) Lehet mikrós sterilizálót is kapni, de én valamiért a baba cuccait nem szívesen teszem be a mikróba, még fertőtleníteni sem. Ne kérdezzétek miért, egyszerűen nem. És persze ott van a legolcsóbb megoldás, a lábosban vízforralós megoldás. Mindenesetre arra érdemes felkészülni, hogy akár elektromos sterilizálót, akár a forralós megoldást választjuk, a vízkövesedést tuti nem kerülhetjük el. Erre megoldás lehet ha citromsavat, vagy pár csepp ecetet cseppentünk a vízbe, így máris megóvjuk magunkat egy kellemetlenségtől. Az meg aztán eszünkbe se jusson, hogy vegyszerrel próbáljuk meg eltávolítani a lerakódásokat!!! A régi, hagyományos módszerek is tökéletesen megfelelnek! 

36745741.braun-fs-20.jpg

Szoptatós párna

Ez szintén egy olyan alapdarab lett nálam, amit minden kismama ismerősömnek istenítek. Először úgy voltam vele, hogy mit nekem szoptatós párna... Majs menni fog ez nekem sima nagypárnával is... Tévedtem. Rémes volt. A kisbabám folyton becsúszott a párna és közém, arról nem is beszélve, hogy semmi tartása nem volt. Aztán jött a patko alakú, babzsákszerű szoptatóspárna próbálkozás. Hála égnek ez kölcsön volt, nem kellett megvenni, mert nagyon pipa lettem volna, ha ezért pénzt adunk ki. Szintén szörnyű volt. A töltelékgolyócskák pont szanaszét csúsztak, így a babámnak és nekem sem volt kényelmes. Arra gondoltam, hogy nem igaz, hogy még nem találták fel a derékra rögzíthető, stabil szoptatós párnát. Kis keresgélés után rájöttem, hogy de :) Meg is néztem, hol lehet kapni és több helyen árulták. Persze használtan is lehetett volna venni, de ez egy olyan dolog, amit én tuti nem vennék használtat... Szóval a keresgélés után megtaláltam belőle a legolcsóbbat. Mindegyik ilyen egyforma, de volt ahol 4 000 forinttal is olcsóbb volt. Nyilván azt vettem meg. Most itt eredeti áron van, de akkor még akciós volt. Nagyon kényelmes, stabil. Jól tartja az én derekamat is és a baba is kényelmesen tud rajta feküdni. A fekvő rész két oldalán van egy-egy pici púpocska, ami azért jó, mert a baba fejét nagyon picit megemeli épp annyira, hogy neked ne kelljen a buksiját nagyon alátámasztani és máris van egy szabad kezed!!! :) 

szoptatós párna.jpg

 

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása