Ahogy járom a várost még mindig látok olyan nőket, akik szinte egyáltalán nem is sminkelik magukat. Ez persze nem baj, sőt! A legfontosabb a természetesség és az egészséges bőr! De azt gondolom, hogy sokkal nagyobb arányban vannak azok a nők, akik sminkelik magukat, akár túlgondolva a szempillaspirál-szájfény kombináción is.
Az Arena Plaza friss felméréséből kiderült, hogy nappali krém, szempillaspirál és BB krém nélkül már nem is tudnunk élni. Nah jó, azért ez egy kis költői túlzás, de azért bőven van igazság alapja! Azt gondolom, hogy nekünk beauty bloggereknek is van ahhoz némi közünk, hogy az elmúlt években javultak az átlagok és a nők egyre igényesebbek az arc és bőrápolás terén.
A tökéletes megjelenéshez nem elég, ha divatos ruhákba bújunk: egyre fontosabb az ápolt, egészséges bőr és stílusos, finom smink is. Mit teszünk meg a szépségért? Milyen termékeket használunk? Melyik sztár a smink-példaképünk? Mi az, ami nem hiányozhat egyetlen piperepolcról sem? Mindennapi ragyogásunk titkait tárta fel az Arena Plaza legújabb, szépségápolással kapcsolatos felmérésében. A Facebookon elérhető kérdőívet 2016 augusztusában rekordszámú, közel 1200 divatrajongó töltötte ki.
Jól bánunk a bőrünkkel: előtérben a tisztítás
A bőrápolásra nagy hangsúlyt fektetünk: az Arena Beauty Index eredményeiből kiderül, a válaszadók közel fele (40%) rendszeresen jár kozmetikushoz és odafigyel arra is, hogy jó minőségű termékeket használjon. Mivel ápoljuk a bőrünket? A kutatás szerint a hidratálás a legfontosabb, a nappali arckrém nem hiányozhat a piperepolcokról (63%). Jól tudjuk, a smink csak tiszta, egészséges bőrön érvényesül. Sminklemosó tej (53%), arctisztító tonik (42%), vagy micellás víz (49%), sokak napi rutinjában szerepel, míg éjszakai arcápolót (37%), szemkörnyék ápolót (24%), fényvédőt (17%), vagy szérumot (10%) már kevesebben használnak.
Bőrápoláshoz legtöbben (49%) két terméket használnak napi rendszerességgel, de sokan vannak (40%), akik 3-4-féle „kencét” is bevetnek szépségük érdekében. Ezekre a többség 5000 Ft-ot szán és leginkább drogériákban (70%) szerzi be őket. A válaszadók fele (48%) nyitott az újdonságokra, de vásárlás előtt szívesen olvasnak blogokon, fórumokon a kiszemelt termékről (35%). A bőrápolási márkák közül a Nivea, a Garnier és a L’Oréal a legnépszerűbb.
Palvin Barbi az etalon, még mindig hódít a füstös szem
A sminkelés a többség (60%) napi rutinjának elengedhetetlen része, ami reggelente 10-20 percet vesz igénybe. Honnan inspirálódunk, ha sminkről van szó? Legszívesebben profi sminkoktatásra iratkoznának be (46%), de a YouTube vloggereknek hála sokan (37%) lesik el videókról a legújabb trendeket és technikákat az Arena Beauty Index eredményei szerint. Ha nappali sminkről van szó, Palvin Barbi természetes, de mégis szexi make-upja az abszolút nyerő (46%).
Túl sok időt nem töltenénk sminkeléssel: a megkérdezettek negyede (23%) szavazott a Kim Kardashian által képviselt mesterien kontúrozott arcra, ezzel ezüstérmes lett.
Eva Mendes bronzos, napcsókolta sminkje pedig a dobogó harmadik helyét (15%) érdemelte ki. Bár nappal visszafogottak vagyunk, de az esti bulira szeretünk egy kicsit bevadulni, füstös szemekkel (53%), vagy hangsúlyos ajkakkal (23%).
A neszesszer must-have darabjai
Szempillaspirál nélkül soha! A válaszadók több mint a fele egy lakatlan szigetre is magával vinné kedvencét, de a BB krém (32%), a szemöldökceruza (28%), és egy jó rúzs (22%), is nélkülözhetetlen darabja a sminktáskánknak. Ezekre a termékekre a többség (42%) 2-4000 Ft-ot költ, de vannak, akik akár 8000 Ft-ot is kiadnának egy-egy újdonságért (29%). A high-end vonal kedvenc márkája toronymagasan a M.A.C., míg a drogériákban kapható sminktermékek közül a L’Oréal és a Maybelline lett a nyertes. De ez szerintem senkit nem lepett meg! :)
Kommentek
comments powered by Disqus