Smink & Makeup

Bloggerinák: Eszti, azaz evil-she-devil

2011. július 29. spacegirl

A Bloggerinák sorozatunkban ma Esztit, a Makeup on a Budget szerzőjét mutatjuk be.

Mi ez? A Bloggerinák sorozatban olyan hazai bloggereket mutatunk be, akik szépség témában vezetnek blogot. Az emailes interjúk során 15 körkérdést teszünk fel, így mindenkit azonos szempontok szerint tudunk bemutatni. A válaszokat pedig néhány további kérdéssel boncolgatjuk tovább.

Mikor kezdted a blogolást és mi volt a motivációd?

Lassan egy éve kezdtem el blogolni, ekkor ugye még jóval kevesebb ilyen témájú blog létezett. Rengeteg mondanivalóm volt, mindenhova kommentelgettem és szenvedtem, amikor nem volt új cikk. Így végül rávettem magam és belevágtam. Tudtam, hogy tehetségben nem igazán érek fel a többiekkel, így inkább akciókról, praktikákról és mindenféle más témáról kezdtem cikkezgetni, majd szépen lassan belefolytak a sminkek is, igaz ebből még mindig kevesebb van a blogomon.

Kik azok, akiket a hazai pályáról nagyon tehetségesnek tartasz?

Hú, rengeteg nagyon ügyesen sminkelő magyar lány blogját nézegetem. Nem akarok neveket sorolni, mert félek, hogy valakit kifelejtenék, de a lényeg, hogy többnyire csak ámulok és bámulok, hogy milyen szépen kidolgozott sminkeket készítenek. Azt is nagyon jó látni ahogy fejlődnek a kezdeti sminkekhez képest.

Mi alapján választod meg a témákat, amikről írsz?

Mindig arról írok amiről épp szeretnék és van rá lehetőségem. Semmi előre betervezett sémám nincs, tele vagyok félkész cikkekkel, amibe valamikor belekezdtem, de nem volt időm befejezni és ha épp nem érzem annyira az adott témát amiről írok, akkor marad csak vázlatként. A monitorom körben tele van fecnizve ötletekkel, muszáj valahogy ezeket fejben tartanom, sajnos könnyen felejtek.

Figyeled, hogy mennyien nézik a blogodat (egyedi látogatók, oldalletöltések)? Fontos Neked, hogy sokan kövessék?

Persze, szeretem nézegetni, de nem tartom olyan igazán fontosnak, hogy ki követ és ki nem. Inkább a régóta kommentelgető bázist kísérem figyelemmel. Nagyon szeretem az "őskor" óta kommentelő embereket, akik követnek. Jók ezek a kialakult kis társaságok.

Az őskor óta kommentelő olvasóid közül van olyan, akivel személyesen is tartjátok a kapcsolatot?

Sajnos nincs, már ezer éve tervezek találkozni pár emberrel közülük de eddig még nem jött össze. Ami késik nem múlik!

Hogyan tanultál sminkelni?

Blogokból és YouTube videókból tanulgatok mostanáig is, nagyon sok mindent lehet ezekből szerintem ellesni és amennyi elérhető anyag van, mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt. Ezen felül csak gyakorlás kérdése, egy idő után mindenki rájön, hogy melyik szín és milyen forma áll neki a legjobban. Szerintem az is sokat segít, ha az ember ráveszi magát és beleépít a reggeli rutinba egy minimál sminkelést.

Mivel foglalkozol, amikor nem blogolsz?

Eddig tanultam és mellette néha diákmunkákat csináltam, mostantól (aug. 1.) pedig dolgozok és levelezősön csinálok mesterképzést. Persze ahova mesterre jelentkeztem nem vettek fel (99 volt a ponthatár 100-ból / SZIE-GTK-emberi erőforrás), úgyhogy még egy pótfelvételi is lesz most. Szeretem ha le vagyok foglalva, gyűlölök unatkozni, csak azt sajnálom, hogy a szombati sulik miatt nem igazán lesz esélyem a Noé állatotthonnál önkénteskedni.

Melyik a kedvenc hasonló témájú blogod és/vagy YouTube "sminkgurud"? Van példaképed ezen a területen?

Ritkán nevezek ki valamit kedvencnek, rengeteg blogot nézek. Lassan időm sincs, hogy mindent végigolvassak. Őszintén nem tudnék kedvencet mondani, mindegyikben más a jó. YouTube sminkguruk közül sokat szeretek: Marlena (MUG), pixiwoo, MissChievous.

Melyik az abszolút kedvenc sminkmárkád?

Jelenleg a Sleek márkáért vagyok oda, nagyon jó minőségű dolgokat árulnak és nem horrorisztikus áron. Sajnálom, hogy itthon nem lehet simán boltban kapni, biztos minden tesztert végigtapiznék, bámulatosan szép palettáik vannak. Így marad a rendelés és mások tesztjeiből le lehet szűrni, hogy vajon szeretném-e megvenni az adott terméket.

Melyik a három kedvenc sminkterméked, amit mindenképpen ajánlasz másoknak is?

Jelenleg a Sleek - Storm paletta, a Max Factor False Lash Effect szempillaspirál és az AVON Ultra Color Rich rúzs Tangerine árnyalata.

A Stormon kívül van még olyan Sleek paletta, amit nagyon szeretsz?

Igazából az összeset imádom, mivel nagyon jól kombinálható színek vannak 1-1 palettában, a pigmentáltságuk is szuper és az állagra sem lehet panasz. A Storm palettát talán azért részesítem előnyben, mert a munka miatt nem használok a földszíneken kívül semmit. Mind a 4 (Storm,Sunset, Bad girl, Original) Sleek palettámat imádom, mióta megvannak állandóan használom őket.

Mi volt a legnagyobb csalódásod a sminktermékek közül?

Még nagyon a régen vettem egy (ha jól emkszem) Miss Sporty alapozót, ami nem fedett jól, csúnyán beleült a pórusokba de legalább iszonyatosan sok kiütésem lett tőle. Egyszer használtam és majdnem két hónap kellett az arcomnak, hogy rendbe jöjjön. Ami kicsit aktuálisabb csalódás volt az a MAC paint potja, nemrég egy szemhéj primer tesztben rendesen alulmaradt és azóta is próbálgatom, de egyszerűen nem az igazi.

Kiderült, hogy mi miatt tehetett olyan rosszat a bőrödnek az az alapozó?

Sajnos nem, utána közvetlenül nem mentem el bőrgyógyászhoz, talán én is olyan vagyok mint a nagy többség, megpróbálom az ilyen problémáimat magamtól megoldani. Ha most történne valami ilyen, biztosan mennék vele dokihoz, egyszerűen jó egy szakember segítsége, főleg ha találsz egy jó dokit hozzá. Ezt sok embernek ajánlanám mert rendszeresen látom, hogy nem akarnak elmenni bőrgyógyászhoz, pedig az esetek nagy többségében tényleg megoldaná a problémájukat (tapasztalat).

Volt már olyan termék, amit azért vásároltál meg, mert arra gondoltál, hogy az olvasóidnak milyen érdekes lesz, ha írsz róla?

Nincs igazán erre lehetőségem. Ugye már nem a szüleimmel élek, fősulisként senki sem úszik a pénzben. De alapvetően eszembe szokott jutni, hogy erről-arról milyen jó lenne írni, de ezek mindegyike olyan ami engem is érdekel. Szerintem nem is tudnék igazi véleményt formálni valami olyan termékről, amit alapvetően nem is szerettem volna megvenni, csak megvettem, hogy tudjak róla írni valamit.

Milyen témák a legnépszerűbbek a blogodon?

A személyes bejegyzések nagyon népszerűek, kevés kommenttel, a nyereményjátékok szintén nagyon népszerűek, a tesztek is... szerintem nagyon kiegyenlített. Vannak bizonyos posztok, amik jobban tetszenek az embereknek az újdonságok miatt, de sajnos ezzel nem mindig tudok előrukkolni, akármennyire is szeretném.

Mennyit foglalkozol a blogolással egy nap/egy héten?

Nagyon kevés időm volt erre most, de alapvetően ha két naponta vannak cikkek, akkor mondhatjuk , hogy napi egy óra simán elmegy erre. Főleg ha belelendülök az olvasgatásba akkor akár fél napot is képes vagyok a gép előtt ülni. Sok állásinterjún hallottam mostanában ezt a kérdést, a munkáltatókat is foglalkoztatja.

Szerinted miért érdeklődnek a munkáltatók a blogodról?

Szinte biztos vagyok benne, hogy az érdekli őket, hogy vajon nem hátráltatja-e a munkát a blogba fektetett idő. Volt olyan hely is ahol konkrétan ezt a kérdést kaptam. Őszintén, ki válaszolná erre azt, hogy munka helyett is blogot fogok írni?

Tudatosan építed a közösséget és a látogatottságot a blogodon? Ha igen, mik a kedvenc praktikáid, amiket másokkal is szívesen megosztanál?

Nem építem tudatosan, szerintem ez látszik is. Ha van rá lehetőségem akkor nyereményjátékozok, ilyenkor persze emelkedik a követőszám ami eredményhirdetés után szinte azonnal csökkenni is kezd. Sokkal inkább szeretem ha valaki "törzskommentelővé" válik, nem tudom elmondani mennyire szeretem őket és a visszajelzéseiket.

Van kedvenc kommented a törzskommentelők visszajelzései közül?

Nem választottam kedvenc kommenteket, de századjára visszaolvasva is pontosan annyira tudok az ilyeneknek örülni, mint amikor először elolvastam. Sokat tudnak ezek segíteni, ha az ember kap egy ilyen kommentet egy szar nap után, vagy ha épp rossz kedve van. Határozottan sok erőt adnak és előrébb visznek, ezért éri meg ezt az egészet csinálni.

A blogodon kívül van még olyan oldal vagy újság, ahol publikálsz?

Nem, egyedül a blogomban. Valamikor régen suliújságba írtam cikkeket, de azóta semmi hasonló.

Ismertél meg új barátokat a blogoláson keresztül, akikkel offline is tartod a kapcsolatot?

Igen, eddig 2 ilyen emberrel hozott össze a sors és nagyon örülök Nekik.

+1: Ki legyen a következő interjú alanya?

Zsuzsi válaszaira lennék kíváncsi.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása