Smink & Makeup

Szappankészítés otthon

2013. január 08. Katushka

Pár hete, még bőven karácsony előtt úgy döntöttem, hogy megajándékozom magam egy jó kis tanfolyammal, hogy tanuljak valami újat, ami érdekel. Nem mellesleg még volt keret a SZÉP kártyámon és azt is el akartam használni.

handmade-Soap.jpgA választásom a szappankészítésre esett, ami már régóta érdekelt. Ez a tanfolyam egyébként ugyanott volt, ahol én is szoktam a sminkes órákat tartani, innen értesültem róla. Azért is döntöttem a szappan mellett, mert azt találtam ki, hogy a családomnak ajándékba majd szappankákat fogok készíteni, mert imádok karácsonykor olyat adni, amit magam csináltam.

Az egész nagyon izgi volt és elsőre, mikor felvázolták, hogy mit is fogunk csinálni, hogy milyen "vegyületekkel" fogunk dolgozni, finoman szólva is lezajlott bennem egy enyhe pánikroham. De miután megkaptuk az elméleti oktatást és az alapreceptet, nekiláttunk a "kotyvasztásnak" és minden félelmem elszállt.

305928_10151277920574076_1024112696_n.jpg

Ez még a "nyers" levendula szappanom

Azt már tudtam, hogy minden szappan alapja a zsír, az pedig hogy milyen zsír, szinte mindegy, csak megfelelő arányokba, kell adagolni a szappanhoz. Elmondták és megmutatták, hogy milyen hozzáadott anyagokat keverhetünk a szappanba, hogy színesebb, illatosabb, vagy dörzsisebb legyen (pl. arcradírozáshoz). Volt levendula, mák, mindenféle illóolaj, rózsaszirom, színes agyag stb. amiből kedvünkre állíthattuk össze a szappanunkat. Én a levendulás szappan mellett döntöttem. Ebbe szárított levendulavirág és levendula olaj is került. Mondanom sem kell, isteni illata van! Összesen heten vettünk részt az oktatáson, és mindannyian más szappant készítettünk. Amit nagyon szerettem ebben a tanfolyamban, hogy nem csak a saját szappanunkat vihettük haza, de mindenki más készítményéből is kapott mindenki. Testvériesen elosztottuk :)

otthoni szappankészítés.jpg

Ez pedig a kész szappanom. Sajnos a levendula benne picit elszíneződött a kémiai hatások miatt, de az illata még mindig nagyon kellemes.

A másik nagy kedvencem egy citromfű olajos, mákos szappan volt, amit arcradírozásra lehet például használni. A tanfolyamra csak egy cipős dobozt kellett vinnünk, amiben biztonsággal hazaszállítottuk a szappanokat, de minden más anyagot és eszközt ott adtak, úgyhogy ezzel sem volt gond.

otthoni szappankészítés (2).jpgA kész mákos-citromfű olajos szappanom. Teljesen jól vágható, darabolható.

otthoni szappankészítés (1).jpgEz pedig a kész rózsás szappanom, rózsaszirom darabokkal

Mint kiderült, minden szappannak több hét, amíg megérik, ezért csak a napokban tudtam kipróbálni a szappanokat, de nagyon rápattantam :) azóta igazából szappannal fürdök és teljesen elhagytam a tusfürdőket. Nem hittem volna, de rövid idő alatt érezhető volt, hogy a bőröm kevésbé szárad ki, mint korábban!

A következő tervem a kencekészítés lesz. Erről sajnos lemaradtam a múltkor, de láttam, hogy miket csináltak a lányok, ezért még inkább el akarok majd menni egy ilyenre is. Itt ajakápolót, testápolót, kézkrémeket csináltak.

486901_381357655280556_23769012_n.jpgEgy kép a "boszorkánykonyhából". Természetesen mindenki megfelelő védőfelszerelésben! Nagyon csinik voltunk :)

Ha érdekel a tanfolyam, akkor nyugodtan jelentkezz, mert biztosan nem fogod megbánni! :) Most néztem, hogy egy új kezdő csoport lesz január 12-én, szombaton.

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása