Smink & Makeup

Jó nő projekt - Életmódváltás ketogén diétával

2016. június 01. Katushka

Nem is tudom hol kezdjem ezt a posztot. Ez megint csak kicsit személyes lesz, nagyobb lélegzetvételű, de hiszem, hogy nem csak én járok ebben a cipőben, így remélem sokaknak segítséget tudok majd nyújtani saját történetemmel, tapasztalataimmal. Előre mondom, nem vagyok a fogyókúrák szakértője, sem orvos, mindent csak az alapján írok, amit a saját magamon kipróbáltam. 

alma_fogyokura.jpg

Nagyjából egy másfél éve történt, hogy beszámoltam Nektek a betegségemről. Rossz hír, hogy még mindig része az életemnek, a jó hír viszont az, hogy sokkal elviselhetőbb. Ennek szerintem több oka is van, de erről majd később.

2015 első felében igyekeztem jól betartani a paleo étrendet, kisebb nagyobb sikerrel. Szuperül le is ment 8 kiló. Aztán jöttek a borongósabb, őszi napok, amikor is jó volt kicsit bekuckózni és felcsapni egy üveg nutellát... No comment. Nem is értem magam, mert lehet, hogy finom, de utána mindig olyan rosszul voltam, hogy nem is értettem miért tömöm magamba. Arról nem is beszélve, hogy kanálszámra küldtem be a szervezetembe a cukrot. Mondanom se kell, meg is lett az eredménye, olyan szépen lassan kúsztak vissza a kilók, ahogy lementek. Próbáltam mozogni, de a betegség miatt sajnos igen korlátozottak a lehetőségeim. Arra is rá kellett jönnöm, hogy helyre kell tennem magam, mert nem annyira király például a térdízületeimnek, hogy plusz 10-15 kilót cipelnek. Sőt, a sok gyógyszer is meglehetősen megcsinálja a szervezetem, így behúztam a kéziféket az eszetlen zabálások terén. Eldöntöttem és el is kezdtem a változtatásokat. 

Sok célom van 2016-ra. Például az egyik, hogy a most megkapott biológiai terápiának köszönhetően - amit szívből köszönöm az orvosomnak - talán év végére ismét gyógyszermentes legyek, azért, hogy jövőre ismét babát vállalhassunk. A másik, hogy amennyire csak tudom tehermentesítem az ízületeimet. A harmadik, hogy végre beköltözzünk álmaink otthonába :)

13119081_10154118688099076_8252785754020551195_n.jpg

Az állapotomról most annyit, hogy ahogy írtam, most jobban vagyok. A kezeim már nem fájnak, csak a vállaimat érzem, a csípőmet séta közben, plusz legugolni még mindig nem tudok, DE legalább ki tudok kelni az ágyból, el tudok menni a fiammal sétálni, fel tudom venni az ölembe és a közérzetem is sokkal jobb. Biztos, hogy a marékszámra beszedett gyógyszereknek is megvan a hatása, de pár hónapja elkezdtem szedni egy vitamint, ami tarajos zöld kagyló kivonatot tartalmaz. Ezt kifejezetten ízületi problémákra ajánlják. Szerintem ennek köszönhető a majdhogynem hirtelen javulásom. Ezt nagyon ajánlom azoknak akiknek fájnak az ízületei! Szerintem csodaszer!  

E mellé jött az elhatározás, a tehermentesítés. Ugyebár próbálkoztam a paleoval, de egy idő után kicsit belefáradtam. Lehet ebben egy nagyfokú lustaság is volt, de nem tudtam minden napra felkészülni, így kb. fél év után abbahagytam. Az esküvő előtt Norbis kajákat ettem, ami szintén eredményes volt, de a főtt ételei már egy idő után nagyon nem ízlettek...

Már pár hónapja kacérkodom a fehérje alapú diétával, ami most a celebek körében is nagy "dilinek" számít. Nagy vonalakban annyit érdemes tudni az Aestheticpartner diétájáról, hogy ezek jórészt port-porral ivós megoldások. DE hatásosak és betarthatók. Biztos ebben is meg tud csömörleni az ember, de én már csinálom egy ideje és még simán bírom, mert változatos. - Erről még később írok.

ap2.jpg

Igen! Ilyet is lehet enni, mármint a poharas finomságot! Ez az egyik kedvencem! :)

Amikor informálódni akartam a diétáról, a termékekről sajnos nem nagyon volt honnan. A weboldalakon alapinfók fent vannak, de termékek, árak szinte egyáltalán nincsenek. Láttam, hogy vannak szakaszok, de slussz passz. Úgy voltam vele, hogy legalább egy konzultációt megér a dolog. Be is jelentkeztem az Aestheticpartner Zuglóhoz.

Az első alkalommal mikor ott jártam jól kikérdeztek, mit eszem, mit nem, mit kell tudni rólam. Elmondtam mindent (mit, hogy eszem, milyen betegségeim vannak, mik a céljaim, stb. ) és megmértek. Van egy spéci mérlegük, ami méri a testzsírszázalékot, a fehérjét és sok már egyéb fontos dolgot. Egy adatlapra feljegyezték az adataimat és kiszámolták a napi por adagomat. Emellett megkaptam egy listát, hogy milyen zöldségeket és fűszereket lehet fogyasztani az első két hétben.

13329667_1186531468048326_755383148_n.jpg

Az első szakasz technikailag a Detox nevet kapta. Lényegében azt jelenti, hogy 5 nap alatt kiürítjük a méreganyagokat a szervezetből és így elérjük a ketózis állapotát, amikor is a cukorraktárak kiürülnek és így nem azt fogja felhasználni a szervezet a fogyáshoz, hanem a zsírraktárat. 

A Ketózis a szervezetben akkor alakul ki, amikor a szénhidrátbevitel drasztikusan lecsökken, a szervezet szénhidrát raktárai kiürülnek, és már nincs elég a megfelelő vércukorszint fenntartásához.. Ahogy fogy a cukor, az inzulin helyett (ami a cukor szállításáért felelős) glukagon nevű hormon választódik ki. A zsír ketontestekké alakul (a májban), és máris van egy nagyszerű tápláló energiaforrásunk, amely 7kcal/g energiát jelent nekünk, a 4g/kcal szénhidráthoz képest, és a testünk szinte minden sejtje képes felvenni és felhasználni.

forrás: wellnesspraktikak.hu

Az első szakasz lényege tehát, hogy a meghatározott mennyiségű port kell meginni a meghatározott időben. Nekem napi 6 adag volt (3 édes, 3 sós). E mellé persze ott volt a zöldséges lista, amiből technikailag korlátlan mennyiségben lehet fogyasztani bármit. Nagy bánatomra a listából kevés olyan zöldség van, amit szeretek, de a póréhagyma, cukkini, padlizsán, gomba, spenót, uborka pont rajta voltak, úgyhogy nem maradtam éhen. Kicsit nehéz volt az elkészítésük, mert hogy a diéta ezen szakasza alatt kerülni kell a tej (nővényi tejeket is) féléket, zsiradékokat (kókusz és oliva olajat is), meg sok sok mindent, ami nem könnyíti meg az ízletes fogások elkészítését. De mindent lehet párolni, sütőzacskóban sütni, így én ezeket a megoldásokat választottam.

ap1.jpg

Nem fogok hazudni, ez a pár nap (detox) nagyon kemény... Én aki húst hússal eszem, nehéz volt, hogy pár napig nem ehettem... Persze az 5. nap után ez is visszajön a táplálkozásba, de már megőrültem egy kis csirkemellért :) Volt durva migrénem, feszült voltam, nem voltam egy túl kellemes társaság. Én mindenkinek azt javaslom, hogy

  • ha teheti ebbe az 5 napba legyen benne a hétvége is, mert ezt akár gyerek mellett, akár munka mellett végigcsinálni nagyon nehéz. Nekem hétvégén pl. nagyon sokat segített a férjem a gyerek körül.
  • Ebben a pár napban ne menjetek olyan helyre ahol kísértésbe eshettek, mert ki van éhezve az ember és ha csak egy picit is csal az ember, kezdheti az egészet elölről...

A 6. naptól már csak 5 por volt a napi adag és jöhetett a husi, végre :) Egyébként nagyon oda kell figyelni, hogy minden port megigyon az ember, mert ha kimaradnak, akkor nem a zsírt kezdi el bontani, hanem a fehérje raktárat. Had ne mondjam, én azt gondoltam, ha nem iszom meg az összes port (mert nem voltam éhes akkor), akkor annyival kevesebb "kaját" viszek be, így még jobb lesz a fogyás. Na igen... A súlyom csökkent ugyan, de az arányaim nem jól változtak. Vagyis a zsír aránya nőtt, az izomé pedig csökkent. Tehát csak magammal csesztem ki.

A porok egyébként tök finomak. Én elég finnyás vagyok és tartottam tőle, hogy nem fognak ízleni, de az eddig kóstolt porok 90%-a nagyon ízlett, rendesen kedvenceimmé váltak, főleg az édes porok. :) Ami nagyon bejött az pl:

  • a csoki mousse - ennek frankon tömény csoki íze van az állaga pedig habos. Tökéletes desszert!
  • a banán split - nagyon finom banán íze van
  • az almalé - durván olyan mintha rostos almalevet innék
  • a narancslé - ez is nagyon fini, engem a narancsos plusz pezsgőtablettára emlékeztet
  • csokis reggeli - ez is nagyon finom csokis és vannak benne apró darabkák is, amik még finomabbá teszik
  • zöldság és húsleves krutonnal - a sósak közül amiket eddig próbáltam, ezek jöttek be leginkább

A porokat egyébként nagyon könnyű elkészíteni. Mindegyikre rá van írva, hogy melyiket mennyi vízbe kell elkeverni, felrázni. Ehhez használhatunk shakert is, de egy tök sima befőttesüveg is megteszi.

Mivel fehérjediétáról van szó, nagyon fontos az elegendő vízfogyasztás! Értem ez alatt a legalább 3 liter fogyasztását. Ez azért is kell, hogy a szervezetből kiürüljenek a méreganyagok és hogy a máj és vesefunkciók rendeltetés szerűen működjenek. Hozzáteszem ennyi vizet akkor is meg kellene inni, ha nem diétázik az ember! Erre mindenki figyeljen oda, főleg nyáron! 

Amire tehát mindenképp oda kell figyelni, hogy

  • Betartsuk a detox alatt a szabályokat, mert ha csalunk, akkor nem lesz olyan mértékű a fogyás, amilyen lehetne és ha már pénzt áldozunk rá, akkor legyen hatásos. Azt a pár napot pedig ki lehet bírni, csak nehéz. 
  • Készüljünk fel minden napra. Értem ez alatt, hogy mindig főzzük meg előre az aznapi kaját, mert ha megéhezünk legyen kéznél az amit ehetünk, de essünk abba a helyzetbe, hogy éhesek vagyunk, még főzni is kell, akkor együnk valami olyat amit éppen nem lehet...
  • Igyunk sok vizet!
  • Készüljünk fel arra is, hogy a napi, előírt fehérjepor mennyiséget el tudjuk fogyasztani, tehát vigyük magunkkal a port és azt a shakert, amivel meg tudjuk csinálni.

Ha ezekre odafigyelnünk, akkor pár hét alatt szépen bele lehet rázódni a dologba és szépen automatikusan fog menni minden. 

A fogyás már az első szakaszban elindul. Ahhoz hogy elérjük a célunkat a második szakaszt addig kell csinálni, amíg azt el nem érjük. Utána jön a többi szakasz, de én ott még nagyon nem tartok :)

13342246_1186530544715085_113442469_n.jpg

Az ára személyenként változó, attól függ ki mennyit szeretne fogyni, milyen a szervezete, stb. De hogy az ember picit motiváltabb legyen, most nyárra kihoztak egy akciót az Aestheticpartner Zuglónál, így ha bejelentkeztek és bemondjátok Ti is a "varázsszót": VÁLTOZTASS!, akkor az első 2 heti adagból kap 10% kedvezményt!

Én 4 hete csinálom a diétát és eddig lement 5 kiló. Ennél mehetett volna több is, de mivel voltak benne csalások, ezért nem volt olyan a tempó, amilyen lehetett volna. De azt gondolom, hogy ez sem rossz eredmény! :) Talán elég ha annyit mondok, hogy a ma reggli mérlegeléskor elpityeredtem, mert kb. 10 éve nem mutatott ennyit a mérleg. Ha valami akkor ez nagyon motivál a folytatáshoz.

p.s.: mivel felmerült bennem az a kérdés, hogy egészséges e, hogy az almalevet porból készítem, ezért az összetevőkről és a mechanizmusról lesz még egy poszt, de ez már így is nagyon hosszú lett. (A válasz a kérdésemre egyébként az, hogy igen) Az megér külön még egy misét! 

És a milyen jófej a fiam, gondoskodik róla, hogy a mixer mindig nálunk legyen, mert most épp ez az egyik kedvenc "úti pajtása" :)

img_4131.JPG

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása