Smink & Makeup

Mivel érdemes felvinni az alapozót?

2016. augusztus 23. Katushka

Én személy szerint a szintetikus, kabuki alapozóecsetekre esküszöm. Nekem ezek váltak be a legjobban, de mint mindenben, itt is mindenkinek megvan a maga jól bevált módszere.

Van, aki hozzám hasonlóan a szintetikus ecsetekre esküszik, mert azt tanítják, hogy a folyékony, nedves állagú anyagokat ilyen ecsettel kell felvinni. Van aki csakis a természetes szálú ecsetekben hisz, mert azzal lehet valóban természetes hatást elérni. Van aki pedig a kezével viszi fel az alapozót, amit én személy szerint nem szeretek, de bizonyos esetekben indokolt lehet. Az biztos, hogy mindenkinek megvan a saját preferenciája, de jöjjön néhány tipp, ami segíthet azoknak az eligazodásban, akik meg nem találták meg "az igazit".

applying-liquid-foundation.jpg

Lekerekített, többször használható alapozószivacs, más néven Beautyblender

Sokáig ezt a típust csak külföldön tudtuk beszerezni, de már itthon is elérhető. Ellentétben az eldobható, nagyobb kiszerelésben kapható szivacsokkal, ezzel lágy, nagyon szép fedést lehet elérni, csíkok nélkül. Viszont ha erősebb fedést szeretnénk elérni, akkor ezzel az is megoldható, csak több rétegben kell felvinni a bőrre az alapozót, krémes pirosítót. Mára már több méretben, formában és típusban elérhető ez a szivacs, így mindenki kedvére próbálkozhat. 

how_to_choose_1.png

Ennek is már kapható olcsóbb változata, például az AVON-nál, vagy más márkáknál, de amiket én eddig kipróálbtam, a legjobb az eredeti Beautyblender volt! 

Klasszikus alapozó ecset - szintetikus és természetes szálú

Mind a kettő nagyon jól használható a folyékony és/vagy krémes alapozók felvitelére. A természetes szálú ecset jobban magában tartja a festéket, így folyamatosan lehet vele építeni a fedést. Ezzel szerintem aprólékosabban lehet haladni. Érdemes kisebb, körkörös mozdulatokkal haladni az arc belső részétől kifele. Sokaknál láttam, hogy az alapozót egyenesen az ecsetre nyomják és így oszlatják el az arcon. Én azt tapasztaltam, hogy kevesebb alapozó kell akkor, ha a kézfejünkre, vagy kis palettára kinyomunk egy kevés alapozót, abba mártjuk az ecsetet és úgy oszlatjuk el a bőrön. 

alapozo_ecsetek.jpg

Saját tapasztalat szintén, hogy az ecsetet a festékbe mártva úgy használjuk az arcon, hogy "felskicceljük" a festéket (orcákra, állra, homlokra) és körkörös mozdulatokkal vékonyan eloszlatjuk. Ha esetleg gyengébb minőségű ecsetet használunk, akkor előfordulhat, hogy kicsit csíkos lesz a végeredmény. Szintén előfordulhat ez, ha az ecset már nem túl tiszta. Érdemes hetente legalább egyszer tisztítani!

Oval Brus - Avagy a kefe ecset

Viszonylag új, vagyis nem több éves a dolog. Én az elmúlt hetekben ruháztam be egy nagyobb készletre és azt kell mondanom, hogy nem bántam meg. Először a MAC-nél találkoztam ezzel a típussal, de megmondom az igazat, baromi drágának találtam, így nem vettem. Több márka is kihozta a saját darabjait, de lényegében szinte mindegyik ugyan olyan. Lehet kapni egészen röhej áron az ebay-en, én a Makeup plázától rendeltem, mert bennük még sosem csalódtam. Több helyen olvastam, hogy az olcsóbb ecseteknél előfordult, hogy büdös műanyag szaguk volt. Én a Jessup ecseteket választottam. Ezeknek hála égnek semmi szaguk nem volt. Nem is bírtam ki, azonnal kipróbáltam kettőt is, alapozásra és árnyékolásra, még mielőtt befotóztam volna, de erről a készletről hamarosan jön egy egészen részletes beszámoló! 

5203_11204_nagy.jpg

Nálam most alapozásnál abszolúte elsőbbséget élveznek ezek a kefés ecsetek, de ha rangsorolnom kellene, akkor így lenne nálam a toplista

  1. Oval brush
  2. Beautyblender
  3. Kabuki
  4. Duo fibre MAC vagy Sigma
  5. Lapos alapozó ecset

Kommentek

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása